Sapphire ATI radeon hd 6870 graphics glitch

Pagina: 1
Acties:

• LordDhaos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2022
Ik heb sinds gisteren een ATI radeon hd 6870 van Sapphire, en alles ging goed, de games die ik speelde gingen soepel.. maar vandaag deed ik een windows 7 update en nu krijg ik allerlei groene stipjes en streepjes door mijn beeldscherm. Het lijkt me sterk dat het door de windows update komt.. maar tot zover is het de enige conclusie die ik heb kunnen trekken. Ik weet zelf geen manier om de update ongedaan te maken.. Kan iemand mij helpen mijn graphics weer in orde te krijgen?

Hier heb ik een screenshot van mijn bureaublad, waar de glitch goed op te zien is.
http://postimage.org/image/6737mjtpn/

Ik heb een AMD Phenom X2 moederbord, een 460W power supply, de nieuwste drivers voor de videokaart, 4GB ram, Windows 7 64-bit. (Als hier nog iets ontbreekt, laat het me weten, dan voeg ik het toe.)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat je videokaart defect is. Wat je ziet noemen ze artifacts. Meestal heeft dat de maken met defect videogeheugen. Door de kaart in een andere PC te testen weet je zeker of het probleem aan de kaart ligt. Krijg je het zelfde ook in een andere PC wordt het tijd om een RMA aan te vragen.

• LordDhaos
Maar hoe kan het dat hij zo snel defect is gegaan, terwijl hij vanochtend nog perfect werkte? Zou het eventueel kunnen komen door een te zwakke voeding?

• PilatuS
  • Niet online
LordDhaos schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:21:
Maar hoe kan het dat hij zo snel defect is gegaan, terwijl hij vanochtend nog perfect werkte? Zou het eventueel kunnen komen door een te zwakke voeding?
Zulk soort dingen gaan altijd een keer kapot. Helaas kan het spontaan en snel gebeuren. Een HDD bijvoorbeeld gaat ook zeker een keer kapot, het kan 20 jaar duren of 20 min.

Dat de voeding dit veroorzaakt lijkt mij sterk. Als je gaat gamen en de PC valt spontaan uit is het een ander verhaal. Idle in Windows hoeft je voeding nog geen 200W te leveren.

• LordDhaos
Zou ik dan het best met Sapphire, ATI, of de winkel waar ik de kaart heb gekocht (Dynabyte) contact op kunnen nemen?

• PilatuS
  • Niet online
LordDhaos schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:29:
Zou ik dan het best met Sapphire, ATI, of de winkel waar ik de kaart heb gekocht (Dynabyte) contact op kunnen nemen?
Ik zou de kaart eerst testen in een andere PC, dan weet je teminste echt zeker of ie kapot is. Mocht ie kapot zijn kan je terecht bij het aanschafpunt, in dit geval dus Dynabyte. Contact opnemen met Sapphire is alleen nodig als de winkel waar je het product hebt aangeschaft er niet meer is.

• LordDhaos
Ik heb alleen geen andere pc in de buurt met een PCI-E poort erin. (Slecht, ik weet het..) Dat wordt overmorgen naar de Dynabyte..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Driver een keer opnieuw installeren?

Ik zie wel vaker dat na een Windows update ineens willekeurige apparaten ineens niet meer werken. Komt waarschijnlijk omdat er dan een conflict is tussen de al geinstalleerde driver en een mogelijke nieuwe driver die met de update van Windows meekwam.

Zag toevallig 1 dag geleden hetzelfde probleem alleen dan met een netwerk adapter (werkte na update ineens niet meer).

Dus eerst driver re-install, als dat niet werkt systeem herstel proberen, en als dat ook niet werkt dan pas denken aan een RMA.
Pagina: 1