Toon posts:

Yamaha RX-V671 netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een probleem met mijn NAS QNAP TS219p+. Afgelopen week een Yamaha network receiver RX-V671 gekocht. Ik krijg echter geen verbinding met de NAS. Bij het opstarten van de receiver op de display de melding: PC not connected [no content] Volgens de handleiding van Yamaha ondersteund de receiver DLNA-servers zoals NAS. (DLNA 1.5 certified) Instelling van de receiver staat op DHCP. De receiver ontvangt ook probleemloos internet radio, ik kan ook met mij I-phone de receiver bedienen, en op mijn I-phone opgeslagen muziek afspelen. Alleen niet van de NAS, deze wordt niet herkend door de receiver. Ook mijn beide laptops worden door de Yamaha herkend. Op de NAS Twonky media ingesteld (6.034). In de lijst wordt de Yamaha herkend, ook mijn PS3. Via PS3 kan ik probleemloos mijn muziek streamen met Twonky. NAS werkt ook prima met mijn WD-Live. NAS staat geactiveerd op UPnP. Netwerk service discovery is geactiveerd op de NAS. Ook Microsoft netwerk is geactiveerd. Ik maak gebruik van een KPN experiabox. Heb al verschillende forums bezocht maar niets kunnen vinden. Moet ik wellicht de Yamaha handmatig gaan instellen? Hebben jullie enig idee waar het probleem zit? Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Als het allemaal werkt zou het fantastisch zijn! Ps. firmware Yamaha is updated.
Met vriendelijke groeten,

Verwijderd

Ik heb ook een 671... Die van mij zag mijn PC niet, tot ik de laatste firmware installeerde, toen was alles ineens in orde... Helaas klinkt het echter alsof jij een andere issue hebt dan ik had... Maar wie weet helpt het installeren van de laatste firmware bij jou ook... Succes iig...

naja zeg... zie ik gewoon je hele laatste zin over het hoofd (hebt al firmware update gedaan)... sorry, ik ga mijn eigen firmware nog ff updaten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 03:03 ]

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 09:13
Mijn Yamaha RX-V671 ziet mijn PC wel, maar niet mijn Mede8er MED500X. De NAS functie op Mede8er staat aan en vanaf mijn PC zie ik de Mede8er wel. Geen idee hoe ik de Mede8er vanaf mijn receiver zichtbaar kan maken. Iemand suggesties?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Staat DLNA wel aan?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 09:13
Receiver is DLNA en UPnP gecertificeerd. De Mede8er is als NAS alleen geschikt voor UPnP. Misschien dat dat de rede is dat het niet werkt?

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:33:
Het betreft een probleem met mijn NAS QNAP TS219p+. Afgelopen week een Yamaha network receiver RX-V671 gekocht. Ik krijg echter geen verbinding met de NAS. Bij het opstarten van de receiver op de display de melding: PC not connected [no content] Volgens de handleiding van Yamaha ondersteund de receiver DLNA-servers zoals NAS. (DLNA 1.5 certified) Instelling van de receiver staat op DHCP. De receiver ontvangt ook probleemloos internet radio, ik kan ook met mij I-phone de receiver bedienen, en op mijn I-phone opgeslagen muziek afspelen. Alleen niet van de NAS, deze wordt niet herkend door de receiver. Ook mijn beide laptops worden door de Yamaha herkend. Op de NAS Twonky media ingesteld (6.034). In de lijst wordt de Yamaha herkend, ook mijn PS3. Via PS3 kan ik probleemloos mijn muziek streamen met Twonky. NAS werkt ook prima met mijn WD-Live. NAS staat geactiveerd op UPnP. Netwerk service discovery is geactiveerd op de NAS. Ook Microsoft netwerk is geactiveerd. Ik maak gebruik van een KPN experiabox. Heb al verschillende forums bezocht maar niets kunnen vinden. Moet ik wellicht de Yamaha handmatig gaan instellen? Hebben jullie enig idee waar het probleem zit? Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Als het allemaal werkt zou het fantastisch zijn! Ps. firmware Yamaha is updated.
Met vriendelijke groeten,
Had ik laatst ook toen ik mijn nieuwe nas aansloot. Bij mij bleek het om een apipa adres te gaan. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar toen dat verandert was zag hij mijn synology gelijk zoals hij dat bij mijn vorige model ook deed.
Pagina: 1