Het betreft een probleem met mijn NAS QNAP TS219p+. Afgelopen week een Yamaha network receiver RX-V671 gekocht. Ik krijg echter geen verbinding met de NAS. Bij het opstarten van de receiver op de display de melding: PC not connected [no content] Volgens de handleiding van Yamaha ondersteund de receiver DLNA-servers zoals NAS. (DLNA 1.5 certified) Instelling van de receiver staat op DHCP. De receiver ontvangt ook probleemloos internet radio, ik kan ook met mij I-phone de receiver bedienen, en op mijn I-phone opgeslagen muziek afspelen. Alleen niet van de NAS, deze wordt niet herkend door de receiver. Ook mijn beide laptops worden door de Yamaha herkend. Op de NAS Twonky media ingesteld (6.034). In de lijst wordt de Yamaha herkend, ook mijn PS3. Via PS3 kan ik probleemloos mijn muziek streamen met Twonky. NAS werkt ook prima met mijn WD-Live. NAS staat geactiveerd op UPnP. Netwerk service discovery is geactiveerd op de NAS. Ook Microsoft netwerk is geactiveerd. Ik maak gebruik van een KPN experiabox. Heb al verschillende forums bezocht maar niets kunnen vinden. Moet ik wellicht de Yamaha handmatig gaan instellen? Hebben jullie enig idee waar het probleem zit? Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Als het allemaal werkt zou het fantastisch zijn! Ps. firmware Yamaha is updated.
Met vriendelijke groeten,
Met vriendelijke groeten,