samsung d8000 - apple TV2 - Harmon Kardon hs-250 vraag

Pagina: 1
Acties:

• tjaumin
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2020
hoi mede-tweakers,

ben sinds kort de trotse bezitter van een samsung 40d8000 en wil o.a. mijn Apple TV2 (en mijn acryan playon HD) aansluiten. Dat aansluiten is geen probleem, dat lukt wel met elk een eigen hdmi kabel....maar....op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om het geluid van beide apparaten (elk apart natuurlijk) via mijn Harmon Kardon HS-250 te laten lopen....ik ben 'verplicht' om de volume knop van mijn Samsung te gebruiken en dus de interne TV speakers.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor mij NAS server die ik (niet alleen via de Playon HD) rechtstreeks vanuit mijn TV kan benaderen.
Beeld is helemaal top, maar geluid....wil maar niet lukken via mijn home cinema center.

En het gekke is dat ik in mijn vorige opstelling (oudere Samsung led-TV) geen probleem hiermee had...

Voor de duidelijkheid nog even in vogelvlucht mijn opstelling....en hopelijk kan iemand mij verder helpen...

Samsung 40D8000
ACRyan playon HD gekoppeld via hdmikabel aan TV
Apple TV2 gekoppeld via hdmikabel aan TV
samsung ziggo settopbox gekoppeld via scart aan TV
Harmon Kardon HS-250 gekoppeld via hdmi kabel aan TV en via scart aan samsung settopbox

Voor de duidelijkheid: regulier digitaal TV speelt dus wel geluid af via mijn home cinema center...

Heeft iemand de gouden tip voor me?? Heb 2 dagen lang me suf gezocht op het web, kan echter niks vinden (of ik kijk niet goed... 8)7

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:44

3DDude

I void warranty's

Zoek eens naar instellingen waar je audio kan forceren over de hdmi kabel?

Ik heb zoiets gehad vanaf mijn macbook pro: geluid werkte niet
In de software zette ik aan dat hij geluid via hdmi moest oversture en het werkte.

Ik denk dat je daar ergens in moet zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 31-12-2011 14:06 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is er maar één HDMI poort met ARC, deze aansluiten op Harmon Kardon HS-250. Zo zou je geluid moeten terug krijgen van de TV. geen idee of dit nog lukt met scart terug over HDMI. De samsung ziggo settopbox heeft deze enkel scart uit? geen betere aansluiting?

• tjaumin
tanx voor de snelle replies....helaas....de oplossing zit er niet bij.
De harman kardon is via hdmi gekoppeld aan de ARC hdmi ingang op mijn TV, de samsung settopbox is gekoppeld via scart aan de TV, optie om te wisselen met hdmi aansluiting gaat binnenkortt wel gebeuren, eerst een lange kabel kopen :-)

heb zelfs nog audio kabels (rood/wit) gekoppeld tussen TV en Harman Kardon...

maar nog steeds geen geluid van mijn acryan en ook niet van de apple TV2

@3DDude....geluid 'forceren' over hdmi kabel...hoe bedoel je precies? ik heb menu gecheckt van mijn acryan/appleTV en Samsung TV....kom er echter niet achter hoe je evt geluid kan forceren. Naar mijn weten staat alles goed.

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

Verwijderd

rode witte cinch op d8000 zijn audio input, zit geen out op. Nieuwste HDMI kabel (High Speed) gebruiken tussen scherm en Harmon Kardon. Oude benaming 1.4a voor arc

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 16:22 ]

• tjaumin
tanx all voor het meedenken; oplossing al gevonden in een toslink kabel. Alles werkt weer naar behoren :-)
nu maar genieten van mijn TV

Pagina: 1