Time out requests: ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

• Umbra69
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:11
Beste lezers,

Ik woon sinds kort in Lunetten in een studentenflat, maar het internet hier, al voordat ik er woonde, heeft te maken met time out requests. Omdat ik graag een potje online game zorgt dit voor de nodige frustraties door steeds gedisconnect te worden. Ik ben ten einde raad en ik kom hier voor meer perspectieven over deze situatie. Laten we beginnen:

We hebben een 20mb/s Tele2 telefonie en internet abonnement en het internet wordt uit één plek in het huis verdeeld over in totaal acht mensen.

http://img716.imageshack.us/img716/1219/pcprobleem.jpg

Sinds ik hier mee bezig ben heb ik de switch vervangen van een oude Sweex naar diegene die aangegeven staat in het plaatje, ook heb ik bij Tele2 een nieuwe modem/splitter aangevraagd die nu ook in het plaatje weergegeven staat. Tevens zijn de kabels gecheckt. De dichtstbijzijnde centrale is op 1300M afstand.

De time outs komen naar mijn idee veelal voor als er heftig internet verkeer uit het huis is (door bijv. flink te scrollen in googlemaps) of op tijdstippen waarin veel mensen (wellicht ook beïnvloedt buiten het huis) op het internet zitten. De enige manier dat ik time-outs kan laten verdwijnen is door simpelweg mijn PC netwerk kabel direct in de modem te pluggen. Hiermee sluit ik echter wel mijn huisgenoten uit. Daarnaast verdwijnen de time outs af en toe, zeker na een reset van het modem zijn we een tussen 10 minuten tot een halve dag time out vrij. Pingen naar de modem verloopt trouwens soepel en zonder problemen. Pingen naar bijv nu.nl zorgt voor time outs.

Ik heb dus het idee dat er ergens een knelpunt in de verbinding zit. Deze ligt denk ik bij het modem of verder richting Tele2. Wellicht moeten er opties veranderd worden in de modem om die goed samen te laten werken met de rest van het systeem.

Ik ben afgelopen maand aardig wat te weten gekomen over netwerken, maar dit gaat mijn pet te boven. We denken er over na om bij Ziggo te gaan ipv. Tele2 en dan ergens anders in het huis de internet kabel van de muur naar de modem te laten lopen. Dan zou alleen nog de bekabeling in de flat zelf een mogelijk probleem zijn.

Heeft één van jullie wellicht een idee? Ik weet niet of ik nu alle informatie die nodig is ook geplaatst is, maar ik zal er in proberen te voorzien.

Thanks alvast _/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vervang switch eens door een router?

Nu laat je het modem "halfslachtig" de connecties bijhouden; gemiddeld modem dondert dan onderuit omdat er teveel gebeurt, zoals je zelf al zegt.

Een goede router kan al veel verhelpen maar het zal me niets verbazen als bij ongenuanceerd veel verkeer (zeg, 2x bittorrent, 1x usenet en 4x online games) gewoon de lijn/modem het niet meer trekt en bepaalde packets geen voorrang meer krijgen.

Dan kan je upgraden wat je wil, qua ISP, maar zolang er geen QoS of anderzins prioriteiten/limieten worden gesteld, kan ook het dikste fiber-abonnement nog steeds intern voor probleem gaan zorgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Umbra69
Thanks voor je snelle respons MAX3400. Ik heb zojuist een Netgear DNG2000 geplaatst tussen de modem en de netwerk kabel van mijn PC. Alleen met mijn eigen PC kabel erin verloopt het soepel, maar zodra ik twee andere PC's er al bij plug (in de router) beginnen de time outs weer. Ik heb het vermoeden dat deze verbinding wel erg zwak is. Helaas zit je via Tele2 vast aan dat DV2020 kreng. Edit: Ik heb ondertussen de WIFI ook uitgezet om te kijken of ik zo ruis kan reduceren, dat niet het geval blijkt te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbra69 op 31-12-2011 14:12 ]

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

welke downloadsnelheid behaal je op bijvoorbeeld www.speedtest.net?

[edit]
en de beste wensen uiteraard :)

[ Voor 24% gewijzigd door amx op 01-01-2012 12:53 ]

• Umbra69
Thanks amx, jij ook de beste wensen.

Eens kijken:

Ping: 39 MS, downloadsnelheid: 12 mb/s en uploadsnelheid is 0.76 mb/s.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Umbra69 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:08:
Thanks voor je snelle respons MAX3400. Ik heb zojuist een Netgear DNG2000 geplaatst tussen de modem en de netwerk kabel van mijn PC. Alleen met mijn eigen PC kabel erin verloopt het soepel, maar zodra ik twee andere PC's er al bij plug (in de router) beginnen de time outs weer. Ik heb het vermoeden dat deze verbinding wel erg zwak is. Helaas zit je via Tele2 vast aan dat DV2020 kreng. Edit: Ik heb ondertussen de WIFI ook uitgezet om te kijken of ik zo ruis kan reduceren, dat niet het geval blijkt te zijn.
De DNG2000 is een modem/router en bovendien ook niet geschikt voor dat aantal gebruikers. Kijk eens naar de TP-Link WR1043ND of Netgear WNDR3700.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Umbra69
Bedankt voor je reactie. Helaas als arme student moet ik mijzelf nog even weerhouden van nieuw spul te kopen en proberen. Beide hebben maar vier uitgangen en dus zou ik ook nog de switch moeten aansluiten aan één van deze routers. Zou dit nog een probleem kunnen zijn? Edit: Tevens heb ik het idee dat het meer ligt aan de modem DV2020. Ik kan spullen toevoegen/verwijderen wat ik wil, maar het moet door een knelpunt heen.

[ Voor 22% gewijzigd door Umbra69 op 01-01-2012 14:37 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Die DV2020 is een modem/router, als je die kan instellen als modem (bridged mode), krijgt het apparaat daarachter (je eigen router) een publiek IP-adres en is je probleem wellicht opgelost. Een router heeft een NAT tabel met een beperkt aantal plaatsen. Als die tablet vol geraakt door een teveel aan connecties (alle gebruikers die beginnen surfen, downloaden, etc) krijg je timeouts. Die modem/routers die geleverd worden door providers zijn gemaakt voor een thuissituatie met maximaal 3-4 devices die tegelijkertijd actief zijn.

Misschien heb je nog ergens een oude router liggen die je kan gebruiken? Of een oude computer die je kan instellen als firewall/router in het netwerk?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Umbra69
Helaas is de DV2020 haast niet te manipuleren. Ik ben hier op gekomen: Tele2 20Mb modem tips & tricks maar ik kan hem niet in bridged mode stellen. Ik denk dat dit inderdaad het probleem kan zijn. Helaas moet je van Tele2 de DV2020 gebruiken om op internet te kunnen en ik kan dus niet zonder.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:56
Je kan andere modems gebruiken als je geen telefoon en tv van Tele2. Ik heb in het verleden die Modem vervangen door een eigen modem en werkt net zo goed. Alleen moet je wel je username en password weten. Op tweakers staat wel een how to of anders de website van tele2.gebruikers.eu kijken. Hopelijk lost het je problemen op.

• Umbra69
plizz schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:09:
Je kan andere modems gebruiken als je geen telefoon en tv van Tele2. Ik heb in het verleden die Modem vervangen door een eigen modem en werkt net zo goed. Alleen moet je wel je username en password weten. Op tweakers staat wel een how to of anders de website van tele2.gebruikers.eu kijken. Hopelijk lost het je problemen op.
Helaas zit ik hier vast aan een internet/telefoon aansluiting. Aankomende week wordt er besproken om over te stappen. Tele2 :F
Pagina: 1