volume MIDI keyboard OS X lion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,
ik heb een midi keyboard gekocht (keystation 88ES) en gebruik die om mezelf wat piano te leren spelen in garageband. Het is een mooi apparaat maar ik loop tegen het probleem aan dat het volume niet echt hoog kan worden gezet. Ik kom niet boven de begeleidingsinstumenten uit. Op het apparaat zelf kan ik het volume wat omhoog schuiven, en ook in Garageband kan je iets verhogen, maar toch kom ik nooit ergens goed boven uit.

In OS X kan ik nergens bij geluid het midi apparaat vinden, dus laat staan dat ik iets aan het volume kan doen. Via google kom ik hooguit op sites die hulp bieden bij OS X 10.4, kortom zeer gedateerd. Iemand die me uit de brand kan helpen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 16:35

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Dat kan je oplossen door in garageband aan de rechterkant op Edit te klikken bij een opgenomen track. Dan heb je 'Sound Generator' staan en daaronder het plaatje van de piano (of ander midi instrument). Als je daarop klikt dan zie je sliders en dan kan je het volume nog hoger zetten waardoor het als het goed is wel boven je begeleiding uitkomt.

Keyboard sensitivity kan je ook nog aanpassen had ik begrepen onder eigenschappen --> midi --> keyboard sensitivity. Heb dit zelf niet getest maar wel gehoord.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Cheers