Hallo. Ik heb een Samsung UE32D6500 aangesloten op mijn thuisnetwerk. TV ziet de PC's (op gebruikers nivo bijv. admin maar geen onderliggende directories) en vice versa, echter ik krijg met de TV geen toegang op de PC's en mijn NAS. (op alle PC's draait W7). Als ik op de pc's probeer dan krijg ik de melding "geen toegang tot het apparaat". Alle thuisnetwerk instellingen binnen W7 staan "open" en directories geshared. De NAS meldt zich op de TV als "Mediatomb", een naam die ik binnen de NAS (en directories) helemaal niet terug vind. Iemand enig idee/soortgelijke ervaringen/tips? Alvast bedankt een een prettige jaarwisseling!
Je zult een dnla server moeten gebruiken.
Daarvoor kan je de dnla software van samsung gebruiken (zie de samsung site), de dnla functie van je nas of desnoods gebruik je de dnla functie van windows media player.
Er vanuit gaan dat het met smb (windows) shares gaat werken is de fout die je maakt.
Daarvoor kan je de dnla software van samsung gebruiken (zie de samsung site), de dnla functie van je nas of desnoods gebruik je de dnla functie van windows media player.
Er vanuit gaan dat het met smb (windows) shares gaat werken is de fout die je maakt.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 31-12-2011 12:36 ]
Omdat je tv mediatomb ziet zou ik zeggen dat je nas wel een dnla server heeft.
Deze fims op je nas zal je echter eerst moeten indexeren in de dnla server voordat je tv er iets mee kan.
Deze fims op je nas zal je echter eerst moeten indexeren in de dnla server voordat je tv er iets mee kan.
Heb het via NAS nu door maar wat bedoel je met indexeren? Ik heb in 1 directory (die ziet de tv ook) nu slechts 1 film staan (mpg), die zou de tv toch moeten zien? Doet hij alleen niet of kan het inlezen (4Gig) zolang duren? Hij staat nu al 5 mins te kijken.
gebruik de samsung DLNA server software eens. En even goed door alle opties bladeren, want je moet je tv toegang geven
. Als je het met de samsung software voor elkaar hebt kun je doorgaan met andere DLNA software. Samsung tv's gaan namelijk niet altijd even goed om met DLNA...
OK, ik heb in ieder geval genoeg info nu om er mee verder te gaan en het eens verder uit te spitten. Dank!
Die film staat op een smb share. Je samsung tv doet niets met smb shares, maar werkt wel met dnla servers.rupsenkind schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:44:
Heb het via NAS nu door maar wat bedoel je met indexeren? Ik heb in 1 directory (die ziet de tv ook) nu slechts 1 film staan (mpg), die zou de tv toch moeten zien? Doet hij alleen niet of kan het inlezen (4Gig) zolang duren? Hij staat nu al 5 mins te kijken.
Je dnla server moet de film eerst indexeren voordat de je samsung tv deze film kan zien. Zodra de boel geindexeerd is ziet je samsung meteen de films van je dnla server.
Ook zou het fijn zijn als je vollediger bent met je informatie.
Welke dnla server gebruik je nu (samsung software, windows mediaplayer of je nas)?
Als je je nas gebruik, welke nas heb je? En wat zegt de handleiding van je nas over dnla?
[ Voor 10% gewijzigd door job op 31-12-2011 12:54 ]
Ik heb een NAS toendertijd bij de Aldi (jawel...) gekocht, opschrift zegt "Smart Group", moet de handleiding eerst even opduikelen maar ik denk, gebaseerd op wat jullie hebben gereplyed, dat een nieuwe setup met Samsung DLNA een eerste goede stap zou zijn om het spul in de benen te krijgen. Ik ga dat eerst eens proberen.
Pagina: 1