• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Dag mensen.

Dit is een onderwerp dat hier op tweakers inmiddels al tal van keer besproken is, echter eindigen de meeste topics zonder uiteindelijke oplossing.
Graag zou ik dus nogmaals de vraag stellen en hopen dat er een antwoord komt.

Ik ben dus in bezit van een Philips 47pfl8404 ( zie foto )
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1249902519.jpeg

Het toestel speelt na de laatste firmware updates het meeste wel af als .vob .avi etc etc...
Nu is het tegenwoordig nogal hip om blu ray en hd dvd om te zetten naar .MKV , en hier gaat het dan ook mis.
Ik snap buitengewoon goed dat deze tv natuurlijk geen .mkv afspeelt echter na omzetten naar bijvoorbeeld mp4 zou dit moeiteloos moeten kunnen.

Ik ben dus aan het zoeken gegaan op google en tweakers en heb al het nodige geprobeert.
De dingen waarvan ik weet dat het NIET helpt zijn als volgt.

Het schijnt dat de tv problemen heeft met DTS signalen, deze heb ik dus steeds gedownmixed naar stereo
en hierbij de mogelijkheden van dts behouden naast stereo of volledig verwijderen beide geprobeert.
Het omzetten naar lpcm en ac3 of aac mocht ook niet helpen.
Het downmixen heb ik gedaan met een freeware popcorn programma.

Nadat ik de geluidssporen had omgezet ben ik mij met het converteren gaan bezighouden.
Ik heb hier tal van freeware programma's voor gebruikt maar de enige die het voor elkaar krijgt om iets van een spelend bestand te creeëren is Videosoft en dan moet ik het omzetten naar DVD (vob's) helaas verdwijnt hierbij dan ook de ondertiteling.
Ik heb dus alle opties van mp4 in hoog, medium en lage resolutie (bitrate) geprobeert ook .avi of .wmv in diverse kwaliteiten werkt niet.
Ik had namelijk zelf al wel bedacht dat de tv niet van ganse harte een 9mbit stream ( 1920x1080) af zou spelen.

Daarom nogmaals de vraag...wie is het gelukt om een .mkv om te zetten naar een bestand dat afspeelt op een Philips lcd tv type xx.pflxxx4 serie dat met geluid en ondetiteling in een redelijke kwaliteit speelt ?

Verwijderd

In de handleiding zou de info moeten staan wat je TV kan afspelen. In het kort:
  • bestandsuitgang: *.avi, *.mkv, *.asf, *.wmv (vc1), *.mp4, *.3gp, *.vro (ps), *.mpg, *.mpeg (ps), *.ts, ...
  • container (verpakking) zoals: AVI, MKV, ASF, MP4, 3GPP, VRO/VOB, ... met daarin
  • gecodeerde video: Divx, Xvid, H.264 (B/M/H)Profiel, MPEG-4 SP/ASP, Motion JPEG, MPEG1, MPEG2, MPEG1 (program stream), MPEG2 (program stream), MPEG2 (transport stream), H.264 (transport stream), VC1 (transport stream), ...
  • gecodeerde audio: MP3, AC3, LPCM, ADPCM (MULAW/ALAW), AAC, WMA, (HE)-AAC, DD+
Val dit mee staat dit in een tabel en zie welke combinaties kunnen werken.
Krijg je bvb een video in een container die de tv niet afspeelt maar de daarin gecodeerde video/audio wel kan herkennen maar dan in een andere doos. Dan kan je dit herpakken met bvb. avidemux <- klik of gelijkaardig. Je kopieert dan de video/audio uit een mkv doos in een mp4 doos. De video/audio wordt niet opnieuw gecodeerd. Met als resultaat geweldige tijdswinst: paar minuutjes werk voor HD TV video van enkele GB.
Andere mogelijkheden: video copy en audio hercoderen , video hercoderen/audio copy of beide hercoderen.

ps. avidemux 2.6 (experimenteel) kan in de meeste gevallen overweg met HD TV (transport stream: .ts, .trp)

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:10
Wij hebben thuis ook een Philips-tv en loop ook tegen dit probleem aan. Er zijn wel stream programma's die het dan omzetten en dan streamen naar je tv, maar om dit werkend te krijgen... Ik heb ook geprobeerd om DTS om te zetten naar AC3, maar geen resultaat... Ik vraag me toch sterk af waarom het dan niet wil werken...

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Nou ...ik heb het voor elkaar om 1080p DTS streams afgespeeld te krijgen.
Vanaf USB gaat simpelweg niet lukken omdat de codec hiervoor kennelijk niet aanwezig is, en omdat de tv ook nog een hardware matig probleem heeft met het verwerken van een dts signaal ( geen dts certificering aanwezig ook ) maar, hij krijgt ze ook niet naar de coax S/PDIF gestuurd. Dit is van horen zeggen bij latere modellen wel opgelost. ( de xxPFLxxx5 serie en nieuwe )

Wat ik heb gedaan is als volgt...

1, De thomson 780WL router van KPN vervangen voor de nieuwe Arcadyan AVR 7519.
KPN was namelijk zo vriendelijk om deze kostenloos te ruilen nadat een goed technisch helpdesk medewerker mijn probleem begreep.

2, De ingebouwde Intel 3945ABG wifi kaart vervangen voor een Intel 5100 wireless N kaart

3, dlna in de router aangezet...(wel zo handig)

4, tv aangezet en op "HOME"-> PC openen...en hij werkt nu bijna.

5, nog even "Wild Media Server" gedownload en juist ingesteld...

6, enjoy ! *O* gaat als een raket...alleen soms moet je even met de audio decoder optie spelen omdat een DTS stream toch nog wel eens wegvalt of omdat je verkeerde geluidssporen te horen krijgt over je TV luidsprekers.

Ik ben i.i.g. blij !

Overigens...voor de kpn gebruiks met dit probleem.. je kunt ook een schijf op de router aansluiten, en daar van afstreamen...werkt ook top met Wild media server.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de tutorial gedownload, maar ondertitels in een extern .srt bestand (soft coded) worden niet weergeven. Hoe kan ik toch ondertiteling aflaten spelen? Ben benieuwd hoe jij dat doet.

Edit. Ook gelukt ja kan ze op de tv door naar het bestand te gaan bij instellingen activeren door middel van ze eenmaal te activeren. (dit kan je ook eerst op de pc doen.

Nieuw probleem. Meeste bestanden worden afgespeeld een paar echter niet. Ben bezig met een verband te zoeken, maar sommige MKV met DTS doen het en andere niet dus denk niet dat het daar aan ligt.

[ Voor 83% gewijzigd door conara op 06-01-2012 15:56 ]