Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438502

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Bose Companion 5 geluidssysteem. Deze gebruikte ik vooral bij het kijken van films vanaf mijn iMac. Nu heb ik echter een Samsung LED tv gekocht en wil ik hem daar graag op aansluiten.

Dit kan ik ipc doen door een mini-jack kabeltje van de hoofdtelefoon uitgang van de tv naar de audio in ingang van de Bose te doen. Dit is echter geen gezicht en daarnaast is het geluid dan ook niet bijster goed.

Nu zit er een optische uitgang op mijn tv, echter werkt de Bose met een USB aansluiting. Nu mijn vraag;

Is het mogelijk om een optisch signaal om te zetten naar een USB signaal om zo dus het geluid wat van de tv afkomt via mijn Bose speakers te beluisteren?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bose... :X

Er zijn hardware-kastjes te Googlen die inderdaad USB/SPDIF naar elkaar omzetten. Geen idee of dit nog invloed gaat hebben op de kwaliteit, het aantal kanalen of eventuele HDCP-achtige verhalen.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om de volledige specs/types van je apparatuur te willen posten; wij kunnen niet ruiken of "Samsung" meerdere/andere opties of aansluitingen heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2011 11:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

spdif naar usb om willen zetten klinkt eerlijk gezegd vrij hopeloos. Ik zou liever uitzoeken of de scart aansluiting audio uit ondersteunt. Daar komt dan een normaal analoog 'lijn' signaal uit, rood en Wit plugje. Daarmee kan je je bose speaker setje wel aansluiten. één groot nadeel: je moet het volume dan regelen met de volume knop van het bose setje. Maar het werkt denk ik wel het best en je hebt er alleen een scart plug en een eenvoudig verloop kabeltje voor nodig.

maxi: de producten staan gewoon gekoppeld aan het topic. En 'bose :x' is toch niet nodig? :)

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 31-12-2011 12:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26

Daniel36

vernieuwde formule

:) Bose , jeuj ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 21:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Laten we de bose-discussie even achterwege laten pls.

Om terug te komen op de vraag van de TS:

Kort door de bocht: nee, dit kan niet. De companion 5 is ook meer (specifiek) bedoeld voor naast de PC en niet aan de TV; het is een "externe geluidskaart" met speakers er aan vast. De set mist een optische ingang en de manier waarop je het nu aangesloten hebt (analoog) is de enige manier die de set aankan.

Ik zou uitkijken naar een soundbar oid.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:47

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:02:
maxi: de producten staan gewoon gekoppeld aan het topic.
Niet iedereen heeft die functie aanstaan ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 10:52

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zoals hierboven gezegd is, met een mini-jack plugje aansluiten of deze met een verloop vanaf een SCART uitgang aftakken. Dit is een analoog stereo kanaal, maar daar red die Bose set zich wel mee. Die filtert toch actief de bass naar de subwoofer en met nog wat trucjes de rest naar de 2 'stereo' satellieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.cameras-cctv.com/fs/img/product/13342-1296227089-scart.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1eyuk2wk83l.jpg

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438502

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:57:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de volledige specs/types van je apparatuur te willen posten; wij kunnen niet ruiken of "Samsung" meerdere/andere opties of aansluitingen heeft.
Het gaat om een Samsung UE32C5100 met de volgende specs;

Specificaties Samsung UE32C5100

Nu staat er alleen digital optical out, maar ik ben er achter gekomen dat dat van het type Toslink is.?!

De Bose heeft zowel een mini-jack (3,5) ingang, de tv kan ik doormiddel van zijn hoofdtelefoonuitgang hier op aansluiten, zo krijg ik stereo geluid naar de Bose.

Ik ben echter benieuwd of het mogelijk is om de zogenaamde dolby surround ervaring die mijn bose beloofd ook via mijn tv te krijgen. Dit signaal kan echter alleen via de USB ingang van de Bose worden doorgegeven. Heb wel een converter gevonden die een USB signaal van een computer om kan zetten naar een optisch signaal maar andersom lijkt inderdaad erg lastig te worden.

Wellicht heeft iemand een gouden oplossing maar het ziet er naar uit dat ik gewoon moet gaan sparen voor een echte dolby surround set met een gewone optische aansluiting :)
Pagina: 1