Mogelijk harde schijf probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn nieuwe zelf samengestelde kast opgehaald en ik heb er direct de nodige problemen mee.

Ten eerste zag ik dat de computer (in de BIOS) herkend dat de nieuwe harde schijf 500GB is, maar dat er al een partitie opstond voor de C: van 120 GB. Bij formateren kon ik met geen mogelijkheid de rest er bijvoegen. Met de gedachte dat ik dit misschien later toch wel kon doen ben ik dus begonnen met de partitie van 120 GB te formateren om daarna de intstallatie van achtereenvolgens de inWindows XP, XP SP2 en up te daten naar Windows 7. Tot daar ging het goed.

Toen ik vervolgens in Windows 7 de overgebleven ruimte bij de partitie van C: wilde voegen kreeg ik foutmelding na foutmelding en uiteindelijk deed niets het meer onder Windows 7. HIj herkende niet eens de USB stick voor het internet. Vervolgens heb partitie C: opnieuw geformateerd om dit maal enkel Windows XP SP2 er op te zetten.

Ook in Windows XP probeerde ik nogmaals om de overgebleven ruimte bij de partitie C: te voegen. Diskpart gaf aan dat er niets was om aan partitie C: toetevoegen. Ik ging er vanuit dat dit kwam omdat dat gedeelde (dat wel zichtbaar is via Schijfbeheer) niet geformateerd was. Het overgebleven gedeelde heb ik dus geformateerd en schijfletter gegeven. Hierna heb ik deze partitie weer verwijderd en geprobeerd om nu dus samentevoegen aan C:. Dit lukt wederom niet.

Bij het opnieuw opstarten van de computer geeft hij nu aan de er een fout is in de Disk boot en dat ik moet opstarten via een boot-cd/DVD. Windows lijkt compleet verwijderd te zijn van C:.

Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan, of waar het wel aan kan liggen?
De computerzaak waar ik hem gekocht heb is nu een paar dagen dicht, dus daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs graag!, er zit op de wat oudere harde schijven een jumper om opslag te limiteren...
Misschien dat je de jumper verkeerd neer hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit is een nieuwe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zijn de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het algemeen beleid #quickstart ?

Iets zegt me dat de schijf al eens gebruikt is geweest door iemand en dat jij nu met de gebakken peren zit. Heb je al een Linux Live-CD met NTFS ondersteuning geprobeerd?

Vind 500GB voor een nieuwe disk/systeem wel erg weinig trouwens

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2011 11:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een nieuwe schijf is dan is het wel vreemd dat er al een partitie op staat. RMA HDDtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:20:
...

Vind 500GB voor een nieuwe disk/systeem wel erg weinig trouwens
500GB weinig?, als eerst: de prijzen zijn flink gestegen, voor een 500gb hdd DIE GOED LEVERBAAR IS betaal je bijna het dubbele!
Als tweede: zelf heb ik 2hdds van 500gb in striping waarvan 86gb gebruikt, de meeste opslag die gebruikt is zit in de QNAP :P

Download eens een gparted live disc en maak op je hdd een compleet nieuwe PARTITIETABEL aan, zodat alles (hopelijk) weer gereset wordt alsof de hdd uit de fabriek komt, maak dan een nieuwe NTFS partitie van 500GB!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:25:
[...]

500GB weinig?, als eerst: de prijzen zijn flink gestegen, voor een 500gb hdd DIE GOED LEVERBAAR IS betaal je bijna het dubbele!
Net zoals dat je geen huis moet kopen tijdens een bubble... HDD's zijn net een maandje of wat erg duur geworden maar om er dan op te bezuinigen, vind ik wat jammer... Maar dat is natuurlijk een heel andere discussie ;) Zonder specs kunnen we eigenlijk niet zeggen of de disk voldoende is of niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2011 11:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:00
Dit lijkt me een gevalletje waarbij ze je gewoon een HDD uit de RMA bak hebben gevist en je die als nieuw hebben verkocht... Ik zou gaan klagen, want technisch gezien ben je opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Met HDtune zou je kunnen kijken hoeveel uren de schijf al gedraaid heeft. Mogelijk zie je dan meer uren dan je normaal zou verwachten van een nieuwe schijf.

Waarom installeer je Windows 7 niet meteen? Vind zo'n upgrade altijd zo'n prutswerk met dan achteraf mapjes windows.old enzo.

Maar inderdaad geef eens specificaties?

[ Voor 7% gewijzigd door skelleniels op 31-12-2011 11:37 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Gigabyte GA-990FXA-UD3
Processor: AMD Phenom II 970 3.5 Ghz
Harde schijf: Western Digital 500GB SATA WD5000AADS
Werkgeheugen: ADATA 8GB DDR3-RAM PC1333
Grafische kaart: Sapphire HD6670 1GB
DVD-writer: Samsung SATA black SH222AB/BEBE
Powersupply: Rasurbo 650W Eco & Power
Processorkoeler: Noctua NH-C12P SE14

Ik heb alleen een updateversie van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 04:44

Grandmasg

What ever!!!!

gewoon direct windows 7 doen en geen upgrade ;) http://www.sevenforums.co...de-windows-7-version.html

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maandag maar weer terug om een nieuwe schijf te eisen. Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 19:04
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:53:
Maandag maar weer terug om een nieuwe schijf te eisen. Bedankt voor jullie hulp.
Schijf benaderen met Gparted.

Werkte bij mij prima!

Edit: Beetje late reactie zie ik nu.

[ Voor 7% gewijzigd door mveijden op 06-02-2012 11:47 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Pagina: 1