SVHS> "COAX"

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik heb een "tulp" aansluiting op me PC, en een SVHS

Kan ik ook zelf een verloopstekkertje maken van tulp>coax of svhs>coax?

(en niet kant en klaar :) (te duur) )

met papier mache kun je alles maken!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Zo! Heb je dan geld tekort? Die verloopstekkertjes kun je voor 6-7 gulden kopen bij Conrad.

Als je dit nog teveel vind kun je beter bij een stortplaats gaan zoeken ofzo denk ik.. :?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Uhm ja kan wel maar ja heb je wel wat beeldkwaliteit verlies

Maar het kan wel

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 07:57 schreef dennisdotcom het volgende:
Zo! Heb je dan geld tekort? Die verloopstekkertjes kun je voor 6-7 gulden kopen bij Conrad.

Als je dit nog teveel vind kun je beter bij een stortplaats gaan zoeken ofzo denk ik.. :?
SVHS is toch een composite signaal, dat kun je toch niet zomaar op de TV aansluiten?

met papier mache kun je alles maken!!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
svhs = svideo = mini-din-4 connector= vaak rechtstreeks aansluitbaar op TV

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
BTW... SVHS is de verbeterde standaard van VHS (Video Home System), wat jij bedoeldt is s-video.

Waarschijnlijk heb je een TV zonder scart, composite of s-video ingang en heb je alleen maar coax.
Het is niet zozeer het probleem om een composite->coax kabel te maken, maar wel dat je TV een tv signaal verwacht.

Zo'n signaal moet eerst gemoduleerd worden, zodat je hem kunt opzoeken op je TV.
Je kan hiervoor een modulator gebruiken (Conrad en de betere audio/video winkel heeft die wel). Of de makkelijkste oplossing, je video gebruiken.

Gewoon je een tulp->scart kabel kopen en je PC op je video aansluiten, je video op ext 1 of ext 2 zetten. Je video via de coax aansluiten op je TV. Vervolgens hoef je alleen nog maar je video met de kanalen zoeken te vinden..

Succes

Coïtus ergo sum

Pagina: 1