Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opstelling:

PS3 <hdmi> TV <optical> BOSE 321

Als ik een DVD in de PS3 doe dan krijg ik geen dolby 5.1 op de bose te zien.

Het gekke is, als ik een game er in doe dan laat hij dat wel zien.

Ik heb al meerdere muziek dvds gebruikt en de instellingen van die dvd's op 5.1 gezet maar op de bose blijft gewoon PCM 2.0 te staan.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

Wat laat de Bose zien als je de PS3 met optisch rechtstreeks naar de Bose doet? Dus de TV er tussen uit laten als het ware. Als er dan nog steeds PCM 2.0 staat dan ligt het aan de PS3/Bose, als er dan wel 5.1 staat ligt het aan de TV. Op die manier kan je al wat wegstrepen.

Al denk ik dat het ergens anders ligt omdat games wel 5. doen: De opties voor films en games in de PS3 zijn anders. Je kan instellen dat games DTS en DD uitsturen, maar dat bij films de audio wel wordt gedecodeerd . Kwestie van uitvoer bij DVD's ook op "bitstream" zetten en niet op "LPCM".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18

CeesKees

I rest my Kees

Volgens mij is het je TV. Haal die er eens tussenuit...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben gelijk, als ik de PS3 rechtstreeks verbind met de BOSE dan geeft hij wel netjes DTS 5.1 aan.
Maar nu kan ik dus niet de normale tv kijken met optisch digitaal want de bose heeft maar 1 ingang, is hier een oplossing voor?

En hoe kan het dat hij games wel in Dolby 5.1 pakt?

Edit:
Bij gebruik van een HDMI-kabel wordt alleen [Linear PCM 2 kan.]-audio uitgevoerd van PlayStation®2- en PlayStation®-software. Om Dolby Digital of DTS-audio uit te voeren moet u het PS3™-systeem met het audioapparaat verbinden door middel van een digitale optische kabel en [Digitaal uit (Optisch)] instellen onder [audio-uitvoer instellen].
Bron: Playstation.net

Dus het is gewoon niet mogelijk dolby te krijgen via HDMI met een PS3, knakending.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:01:
Ja jullie hebben gelijk, als ik de PS3 rechtstreeks verbind met de BOSE dan geeft hij wel netjes DTS 5.1 aan.

En hoe kan het dat hij games wel in Dolby 5.1 pakt?
Nu is het opeens DTS 5.1 en niet meer Dolby 5.1? Dat zijn twee heel andere dingen en makkelijker te verklaren. TV's die Dolby Digital 5.1 doorzetten zijn er, maar DTS 5.1 doorzetten zie je eigenlijk haast nooit. Dus dat je TV geen DTS 5.1 uitvoert is niet heel gek. Speel eens een DVD met Dolby Digital af. Als dat werkt dan ligt het dus aan de TV die niet alles één op één doorzet.
Edit:
Bij gebruik van een HDMI-kabel wordt alleen [Linear PCM 2 kan.]-audio uitgevoerd van PlayStation®2- en PlayStation®-software. Om Dolby Digital of DTS-audio uit te voeren moet u het PS3™-systeem met het audioapparaat verbinden door middel van een digitale optische kabel en [Digitaal uit (Optisch)] instellen onder [audio-uitvoer instellen].
Bron: Playstation.net

Dus het is gewoon niet mogelijk dolby te krijgen via HDMI met een PS3, knakending.
Het is zeker wel mogelijk om DTS en Dolby Digital te krijgen met een PS3 via HDMI. Voor DTS HD en Dolby TrueHD zal je een PS3 Slim nodig hebben. Echter gaat een TV dat nooit via optisch uitvoeren aangezien de bandbreedte van optisch daarvoor te laag ligt.

En het gaat hier over PS2 en PSX (PS1) software, PS3 kan gewoon alles van DTS en DD uitsturen via HDMI.

Denk dat het probleem dus eerder bij de TV ligt. Maar er is ook wat onduidelijkheid over DTS en DD, want dat haal je redelijk door elkaar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.