Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 19:46
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een game-PC in elkaar te zetten en ik wil een Radeon HD6950 videokaart die te unlocken is naar een HD6970.

Ik had eerst de 'Sapphire HD6950 Dirt3 Edition' op het oog omdat ik gehoord had dat die unlockable was en omdat DiRT 3 erbij zat ( :P ). Maar nu kwam ik de 'Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition' tegen. Aangezien ik de PC bouw om o.a. Battlefield 3 te gaan spelen scheelt het me weer wat geld als ik die koop. De specs zijn zo goed als gelijk en op de plaatjes zie ik volgensmij een BIOS switch. Maar ik ben niet zeker of die unlockable is en op internet kan ik het ook niet vinden. Is er hier iemand die mij hierover kan informeren?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik zeg u 1 ding met te unlocken naar 6970,de kans zit er in dat ze daardoor kapot gaat,
zijn al veel gevallen van bekend op internet,daarmee ik het nooit zou te doen te duur kaartje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

elsympatico schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:36:
Ik zeg u 1 ding met te unlocken naar 6970,de kans zit er in dat ze daardoor kapot gaat,
zijn al veel gevallen van bekend op internet,daarmee ik het nooit zou te doen te duur kaartje daarvoor.
Zo snel gaan ze niet kapot erdoor. Bij veel 6950's zit een biosswitch erop met een 6970 bios. Daarmee zijn alle shaders unlocked. Je hebt ook 6950's er tussen zitten die hebben een biosswitch met geen 6970 bios erop.

Er zijn wel veel 6970 biosen te vinden die je kan flashen op je kaart. En daarmee kan het wel eens foutgaan ja. :)
Maar er zijn ook genoeg waar het wel bij is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapphire HD6950 Dirt3 Edition heeft double BIOS en is veel makkelijker om te unlocken.
Anders moet je een reference kaart hebben om te kunnen unlocken denk ik, door een BIOS flash.

Edit: Schijnt dat die Club3D ook double BIOS heeft.
Ze zijn beide stock maar misschien kan je een hd 6970 BIOS in een van die BIOSen flashen en dan door die switch omschakelen.

http://www.eteknix.com/re...ion-graphics-card-review/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:38

Nemesizz

Untouchable

Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij waren alleen de 1e paar 6950's unlockable naar 6970's, de latere versies kon dit niet meer.

Dual BIOS is meer voor gewoon overklokken en een eventuele fail-safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 19:46
Conclusie; het is mogelijk maar er is wel een kleine kans dat ze er door kapot gaan? Is het verschil heel groot tussen de 6950 en de 6970 (-> waard om het risico te nemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
Als je alleen de shaders unlockt (met RBE), wat 95% van de keren lukt, gaat er niks kapot.
Een 6970 bios werkt vaker niet inderdaad.

Shaders unlocken kun je altijd proberen, kost je niks en als je de instructies goed opvolgt kan er niks misgaan.

Echter geeft het maar 2-3% performance winst, dus echt de moeite is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Het heeft eigenlijk alleen echt zin als je hem ook OCed, zo ver mogelijk (6970 snelheden of hoger kan in de meeste gevallen zeker wel). Een RBE unlock duurt maar een paar minuten (downloaden en rebooten kost meer tijd dan het flashen) dus het proberen waard is het altijd.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/c36A

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 31-12-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
Jammer dat ze geen 6950 met unlocked shaders en stock kloksnelheden hebben meegepakt, die zal rond de 4650 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

vraagje nu heb k 2 hd6950's in mijn systeem zitten de een met de shaders unlocked van de 6970 en de andere niet.

de bios switch staat op beider kaarten gelijk. degene die niet unlocked is heb ik er op een later moment bijgeprikt. hoe kan ik deze het beste unlocken?

zat te denken om monitor maar even om te pluggen, maar aangezien mijn bak redelijk in een hoek weggewerkt staat kom ik daar minder makkelijk bij. dus zat te hopen of dat er een andere weg is

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacky44
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01-2021
Nieuwe Harde schijf wd 1tg kan niet meer geformateerd worden omdat er 2a 3 stations op staan,allen met error en ik niet op c: kan formateren,vraagd of er met scss of zoiets terug gezet kan worden.HEBde hele SCHIJF GEFORMATEERD,en daarna ging het niet meer??
Heeft wel even gewerkt,maar de primaire optie kon ik niet maken,ook de uitgebreide maken ging niet,wel een nutrale.Ikweet niet wat er fout ging ,en wat ik nog kan doen?kan wel via a: bij c of d komen,maar abordof retray e.d.
Graag uw reacties
blacky44

[ Voor 5% gewijzigd door blacky44 op 04-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
blacky44 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:20:
Nieuwe Harde schijf wd 1tg kan niet meer geformateerd worden omdat er 2a 3 stations op staan,allen met error en ik niet op c: kan formateren,vraagd of er met scss of zoiets terug gezet kan worden.HEBde hele SCHIJF GEFORMATEERD,en daarna ging het niet meer??
Heeft wel even gewerkt,maar de primaire optie kon ik niet maken,ook de uitgebreide maken ging niet,wel een nutrale.Ikweet niet wat er fout ging ,en wat ik nog kan doen?kan wel via a: bij c of d komen,maar abordof retray e.d.
Graag uw reacties
blacky44
Ik ben een leek op het gebied van GPU-BIOS flashen, maar volgensmij is bovenstaande reactie niet helemaal on-topic.... kan het fout hebben hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:46

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Welkom op het internet... en bij de Nederlandse taal :/

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijkert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb 2x 6950 Dirt Edtions in mijn systeempje zitten en de tweede bios heeft vanuit de fabriek al een geunlockte (shader) bios. Ben van plan beide te verkopen binnen nu en een paar weken. Dus wellicht ben je geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

ik heb er al 2 is wel genoeg ;)

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijkert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2022
Lol, die opmerking was bedoelt voor IkkuHihi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

blacky44 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:20:
Graag uw reacties
blacky44
Ik heb geen idee waarom je dat in dit topic post of wat er eigenlijk staat. Hier hoor het iig niet...
Wijkert schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:16:
Ik heb 2x 6950 Dirt Edtions in mijn systeempje zitten en de tweede bios heeft vanuit de fabriek al een geunlockte (shader) bios. Ben van plan beide te verkopen binnen nu en een paar weken. Dus wellicht ben je geïnteresseerd.
Daar hebben we de V&A voor

[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 05-02-2012 10:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.