Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coolermaster CM690 2 Advanced + SSD Bracket?

Pagina: 1
Acties:

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 21:58
Ik heb dus nu deze kast en er zit 1 SSD bracket voor 1 SSD, maar ik heb nu 3 SSD's in mijn andere PC in gebruik.
Maar zijn er ook goede SSD brackets voor deze kast?
Ik zat al op de site van Coolermaster te kijken, maar daar kan ik helaas geen officiële bracket vinden.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

:*)

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:14

thommich

Belg

Volgens mij kunnen In die bracket twee SSD's gemonteerd worden, één onderaan en één bovenaan.

Verder moet je denk ik wel zo'n bracket kunnen vinden, desnoods via ebay ofzo.

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Je kan zo'n SSD eventueel ergens gewoon 'leggen' waar hij veilig ligt, of met velcro oid ergens aan plakken. Een bracket heb je helemaal niet nodig, aangezien er geen bewegende onderdelen zitten in een ssd en je deze dus ook niet stevig moet vastmaken.

• NukaWorldNL
Ja misschien is dat wel een oplossing ja, om hem gewoon voorzichtig neer te leggen.

Moet wel zeggen dat het echt een strakke kast is hoor. :9~

• Sniperzkillz
  • Laatst online: 22-02-2023
Misschien een van deze nemen?
Passen ook goed bij de kast.
#ProductPrijsSubtotaal
1Mushkin 2.5" Solid State Hard Drive Bracket€ 5,99€ 5,99
1OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket€ 6,72€ 6,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 12,71

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• NukaWorldNL
Ik vroeg me nog 1 ding af, want boven op de kast heb je ook een aansluiting voor 1 SATA harddisk.

Kan je daar nou ook een SSD op aansluiten voor opslag bijvoorbeeld?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NukaWorldNL schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:37:
Ik vroeg me nog 1 ding af, want boven op de kast heb je ook een aansluiting voor 1 SATA harddisk.

Kan je daar nou ook een SSD op aansluiten voor opslag bijvoorbeeld?
Ssd heeft dezelfde "aansluitingen" als een reguliere hdd dus ja.

Waarom je een ssd zou gebruiken voor swappable-opslag is mij echter wel een raadsel.
Is een usb-stickje niet goedkoper / makkelijker mee te nemen?

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 31-12-2011 00:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NukaWorldNL
Switchie schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:49:
[...]

Ssd heeft dezelfde "aansluitingen" als een reguliere hdd dus ja.

Waarom je een ssd zou gebruiken voor swappable-opslag is mij echter wel een raadsel.
Is een usb-stickje niet goedkoper / makkelijker mee te nemen?
Dank voor je antwoord.

Maar je kan dus die SSD gewoon zo in 1 keer erin plaatsen?

Zoja dan is dat wel heel erg relax, omdat ik 1 SSD wilt gebruiken voor opslag.
ik download toch niet veel en om hem weer te verkopen. Dan wil ik hem liever nog een plekje geven in de PC.

Verwijderd

Eeen ssd kun je hangen, plakken, zwevend monteren, ondersteboven, en zelfs diagonaal. Het maakt allemaal niets uit. Het is flash geheugen en zodoende niet mechanisch, er beweegt niets in een ssd en wordt ook niet warm. Je kunt dus een ssd zo in je kast plaatsen dat hij niet intefereert met de luchtstroom die belangrijk is voor andere warmteafgevende apparaten.

Heeft je computer bevoorbeeld plaats voor een floppydrive in een halfafgesloten plaats, en je gebruikt geen floppydrive, dan is dat een perfecte plaats voor een ssd. Maar ook onbenutte ruimtes aan een zijkant/binnenkant van een computer zijn gewoon goed voor een ssd.

Het enige ding waar je op moet letten is dat als je een ssd los in een computer legt, je er rekening mee moet houden met verplaatsen van de computer dat hij niet verschuift en andere apparaten of fans dwars zit.

• NukaWorldNL
Thanx voor alle reactie's!

Maar had toch nog een vraagje.

Nu wil ik een HD 6970 van MSI kwijt die 31 cm is, maar kan ik die in de kast kwijt?
Want ik had gehoord dat je het onderste deel van je hdd bay eruit kan halen, en dan zo langere videokaarten erin kan stoppen. Maar de bovenste kan er toch niet uit?

Of doe ik nu zo moeilijk?
Pagina: 1