Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Woensdag avond is helaas mij voeding stuk gegaan. Ik heb gelijk een nieuwe gekocht en een setje Corsair 4x4 werk geheugen. Alleen nu wil mijn conputer geen beeld meer doorgeven! Ik heb van alles geprobeert andere kabels, verschillende Monitoren en zelfs verschillende videokaarten. Me pc gaat wel aan en alle lichtjes en fans staan gewoon aan. Ik heb ook al de BIOS gereset door de CMOS batterij eruit te halen en me voeding uit te zetten. Maar nog steeds geen succes. Maar wat me wel opgevallen was toen ik me voeding aan zetten toen ik me BIOS had gereset vloog me pc wel in een keer aan alleen nog steeds geen beeld!

Ik gebruik Windows 7 Ultimate 64bit en ik heb een Asrock 890gx Extreme 4 Moederboord met daarop een IIx6 Phenom 1055t CPU, 4x4 Corsair werkgeheugen, XFX6870 GFX Card en een Coolermaster GX 750w voeding.
Iemand advies hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt!

• Boboke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:41
probeer eens zonder geheugen, als je dan geen bios beeps krijgt is waarschijnlijk mobo ook defect

Verwijderd

Topicstarter
Boboke schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:47:
probeer eens zonder geheugen, als je dan geen bios beeps krijgt is waarschijnlijk mobo ook defect
Net zonder geheugen geprobeert en nog steeds niks.
Ik hoop echt niet dat me mobo ook defect is vlak voor een LAN.
Nog andere sugesties?

Verwijderd

Heb je het al met 1 dimm geprobeerd? (1 reepje) Staat het geheugen op de QVL lijst van het moederbord?
Als dat geheugen nieuw is, heb je het dan al met het oude geheugen geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 22:34 ]

Verwijderd

Misschien te simpel gedacht maar heb zelf wel is gehad dat hij geen beeld gaf toen ik hem op de 2e dvi poort had gezet ipv de 1e, was ook met een XFX 6870.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met 1 Reep geprobeert en nog steeds niks. Mijn geheugen zou gewoon moeten werken. Ik heb voor de zekerheid me oude geheugen erin gedaan maar nog steeds niks.

@Joey Ik heb het met verschillende videokaarten en kabels geprobeert maar helaas geen succes.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 22:46 . Reden: typo ]

Verwijderd

Helaas is er goede kans dat je defecte voeding ook je mobo heeft opgeblazen. Voedingen geven voordat ze overlijden vaak een overspanning.

Ik hoop het niet voor je iig. ;(
Pagina: 1