Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XL2010] Door een code invullen tekst weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Avond,

- Ik gebruik nu Numbers, maar als iemand het in Excel 2007 uit kan leggen is dat ook helemaal goed!

Vandaag ben ik begonnen met het maken van een boekhouding in Apple Numbers. Voor zover werkt alles zoals het moet, alleen is er een ding wat ik graag wil maar niet voor elkaar krijg.

In het bestand heb ik de kolommen verschillende namen gegeven, en op elke regel komt een boeking (bij of afschrijving etc.) Hierdoor ontstaat een lijst van bij of afgeboekte bedragen.

Elke boeking moet ook gecategoriseerd worden (Verzekering/Belasting etc). Bij het invoeren kan dit het makkelijkst met een code, omdat dit het snelst en geordend werkt. Geen probleem zou je nu denken?

Wat ik helaas niet voor elkaar krijg, is door een code in te voeren in de cel daarnaast een categorie naam te laten verschijnen.

Een regel zou er zo uit moeten komen te zien:

Datum / Omschrijving / Code / Omschrijving / Bet. / Bedrag

30-12-11 / Benzine Volvo / 0400 / Brandstof / PIN / € 60,00

Bij code vul ik dan het nummer van de soort boeking in en bij omschrijving zou ik dan graag tekst willen laten verschijnen.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, ook de ALS functie. Iemand die mij hier op weg mee kan helpen?

- 30-12-11 22:19 : Vergissing, ik gebruik nog office 2007

Verwijderd

Topicstarter
Er heeft nog niemand gereageerd, maar toen ik dacht dat ik er echt niet meer uit kwam hem ik toch de oplossing zelf kunnen vinden. Als iemand het zelfde zoekt, met de functie verticaal of vert. zoeken kun je dit toepassen.