We wonen momenteel in een tijdelijke woning (ivm oplevering huis). Nu is het zo dat daar een ADSL aansluiting aanwezig van KPN. Op de KPN aansluiting is een telefoonlijn aanwezig, deze wordt gebruikt door een andere gebruiker. Nu willen we graag ons geporteerde nummer (solcon sip) gebruiken. Dus nu heb ik het modem (SMC7908VoWBRA) middels een netwerkkabel aangesloten op het KPN modem. Op het SMC modem heb ik de firewall, nat, wireless, etc gedisabled. Vervolgens de VOIP instellingen ingevoerd in het smc modem en hopen dat dit werkt, niet dus -> registration failed. Nu is het zo dat wanneer ik deze instellingen middels een softmodem gebruik op dezelfde netwerkkabel het wel werkt.
Kan het zijn dan Voip op een SMC7908VoWBRA modem alleen via de ADSL aansluiting werkt? Of moet ik dan nog wat extra's instellen, een Route of zo?
Als ik het wireless aanzet op de smc en ik log daarop in met mijn laptop dan kan ik wel gewoon op internet. Dus het lijkt erop dat het smc-modem netjes contact heeft met het internet.
Graag zou ik het modem willen gebruiken omdat ik dan geen extra apparaat (tijdelijk) dien aan te schaffen.
Kan het zijn dan Voip op een SMC7908VoWBRA modem alleen via de ADSL aansluiting werkt? Of moet ik dan nog wat extra's instellen, een Route of zo?
Als ik het wireless aanzet op de smc en ik log daarop in met mijn laptop dan kan ik wel gewoon op internet. Dus het lijkt erop dat het smc-modem netjes contact heeft met het internet.
Graag zou ik het modem willen gebruiken omdat ik dan geen extra apparaat (tijdelijk) dien aan te schaffen.