Beste mensen. Met kerst heb ik voor mijn vriend de Panasonic SC-HTB520 gekocht. Het is een soundbar met een heerlijk geluid voor wat hij heeft gekost. Met succes hebben we hem aangesloten op de PS3. De soundbar is verbonden met de tv via HDMI + optical digital en de PS3 is weer met de soundbar verbonden via HDMI.
Nu is er alleen het volgende probleem: wanneer we tv kijken (we hebben digitenne van KPN) komt het geluid alsnog uit de tv speakers, niet uit de soundbar. Nu lijkt het me plausibel dat het digitenne-apparaat ook op de soundbar aangesloten moet worden, maar we hadden eigenlijk gehoopt dat al het geluid via de tv zou lopen. Zo zouden we er bijvoorbeeld ook de Wii nog op aan willen sluiten.
Mijn vraag is nu dus, kan het geluid via de soundbar lopen als wij de apparaten op de tv aansluiten en niet op de soundbar? En zo niet, is er een manier waarop we digitenne kunnen aansluiten en eventueel de Wii?
De soundbar heeft de volgende aansluitingen:
AANSLUITINGEN
HDMI uit 1 (TV)
IR Blaster aansluiting 1,0
HDMI In 1 (BD / DVD)
Optisch In 1 (TV)
Draadloze zender (voor draadloze Subwoofer) 1,0
Alvast bedankt voor de hulp!
Nu is er alleen het volgende probleem: wanneer we tv kijken (we hebben digitenne van KPN) komt het geluid alsnog uit de tv speakers, niet uit de soundbar. Nu lijkt het me plausibel dat het digitenne-apparaat ook op de soundbar aangesloten moet worden, maar we hadden eigenlijk gehoopt dat al het geluid via de tv zou lopen. Zo zouden we er bijvoorbeeld ook de Wii nog op aan willen sluiten.
Mijn vraag is nu dus, kan het geluid via de soundbar lopen als wij de apparaten op de tv aansluiten en niet op de soundbar? En zo niet, is er een manier waarop we digitenne kunnen aansluiten en eventueel de Wii?
De soundbar heeft de volgende aansluitingen:
AANSLUITINGEN
HDMI uit 1 (TV)
IR Blaster aansluiting 1,0
HDMI In 1 (BD / DVD)
Optisch In 1 (TV)
Draadloze zender (voor draadloze Subwoofer) 1,0
Alvast bedankt voor de hulp!