Probleem met aansluiting soundbar Panasonic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437902

Topicstarter
Beste mensen. Met kerst heb ik voor mijn vriend de Panasonic SC-HTB520 gekocht. Het is een soundbar met een heerlijk geluid voor wat hij heeft gekost. Met succes hebben we hem aangesloten op de PS3. De soundbar is verbonden met de tv via HDMI + optical digital en de PS3 is weer met de soundbar verbonden via HDMI.

Nu is er alleen het volgende probleem: wanneer we tv kijken (we hebben digitenne van KPN) komt het geluid alsnog uit de tv speakers, niet uit de soundbar. Nu lijkt het me plausibel dat het digitenne-apparaat ook op de soundbar aangesloten moet worden, maar we hadden eigenlijk gehoopt dat al het geluid via de tv zou lopen. Zo zouden we er bijvoorbeeld ook de Wii nog op aan willen sluiten.

Mijn vraag is nu dus, kan het geluid via de soundbar lopen als wij de apparaten op de tv aansluiten en niet op de soundbar? En zo niet, is er een manier waarop we digitenne kunnen aansluiten en eventueel de Wii?

De soundbar heeft de volgende aansluitingen:
AANSLUITINGEN
HDMI uit 1 (TV)
IR Blaster aansluiting 1,0
HDMI In 1 (BD / DVD)
Optisch In 1 (TV)
Draadloze zender (voor draadloze Subwoofer) 1,0

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34
Ondersteund je TV wel HDMI-ARC (audio return channel)?

En anders zou het mogelijk moeten zijn om te bereiken wat je wilt door de tv met een optische digitale audiokabel aan te sluiten (p. 15 van je handleiding).

[ Voor 59% gewijzigd door Valar op 31-12-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En, kan je in het menu van je TV niet instellen waar het geluid heen moet (interne/externe speakers)?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437902

Topicstarter
Nee de tv ondersteund geen HDMI ARC helaas. En hij is al via optische digitale audiokabel aangesloten. Ik kan in het menu van digitenne geen optie ontdekken om het geluid naar de soundbar te sturen en in het menu van de tv ook niet. De tv herkent de soundbar wel, maar om de een of andere rede gaat digitenne gewoon via de tv speakers. Ik denk echt dat digitenne direct op de soundbar aangeloten moet worden maar ik weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat voor tv heb je ?

zoals ik er nu naar kijk alles via hdmi aansluiten op je tv en je soundbar alleen optisch lijkt me het meest plausibele. dat zou in mijn ogen moeten werken

(het lijkt dat je soundbar de hdmi voortrek op je optische singaal)

[ Voor 116% gewijzigd door Fish op 31-12-2011 20:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De digitennedecoder heeft een optische uitgang (althans de decoder die ik destijds had), waarom doe je dan de TV koppelen aan de soundbar? Als je wilt dat de TV het geluid via optisch uit doorgeeft dan zul je dat ergens in moeten stellen. Meestal is het alleen maar om het geluid náár de TV te laten gaan.
Pagina: 1