Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wenslijst samengesteld, eerste overstap naar Intel->vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

• InvisibleSky
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 10:54
Hallo allemaal,

ten eerste, ik heb de regels gelezen en ook gezien dat men hier liever geen samenstellingsvragen ziet.
Ik heb zojuist op de IRC om raad gevraagd omdat deze regel mijn vraag niet echt oplost.. Hier is mij duidelijk gemaakt dat ik met de juiste argumenten best een vraag mag stellen, mits ik maar kan aantonen dat ik eerst uitgebreid zelf onderzoek heb gedaan.
Nou, ik ben net klaar met 8 uur onderzoek, heb op Alternate een systeem samengesteld en heb in al die uren reviews bekeken over moederborden, processoren, videokaarten, geheugen, ssd schijven en ga zo maar door.

Ik hoef niet uit te leggen dat ik er weinig kaas van heb gegeten, mijn laatste complete systeem heb ik alweer 5 jaar geleden gekocht en sindsdien heb ik enkel losse componenten geupgrade. Al die tijd trouw gebleven aan AMD en nooit helemaal tevreden kunnen worden, helaas was een goede Intel samenstelling me al die tijd te duur.
Nu ik steeds meer bezig ben met FSX, en tevens BF3 en MW3 heb aangeschaft merk ik dat ik (véél) tekort kom.

Dat heeft mij doen besluiten om na een paar maanden twijfelen toch de knoop door te hakken en een investering te doen in een nieuwe computer.

Aangezien ik geen ervaring heb met Intel ben ik bang dat ik dingen over het hoofd zie, de vraag is dan voor jullie waarschijnlijk ook vrij simpel, is alles wat ik heb uitgezocht compitabel met elkaar.

Deze vraag geld voornamelijk voor het geheugen in combinatie met het moederbord, ik heb ergens gelezen dat er voltageverschillen zijn en dat je beter het juist geheugen kan kopen ipv met softwarematig de spanning verhogen/verlagen. Enig probleem is dat ik nergens deze review meer kan terugvinden en niet weet of dit ook voor mij geld, heb 1.5v geheugen uitgezocht. (tevens ben ik benieuwd of ik voldoende geheugen heb, aangezien ik nu 3gig intern heb lijkt met 12 een overkill maar toch)

Mochten jullie denken in dezelfde prijsrange iets beters te weten mogen jullie dit uiteraard doorgeven, maar ga aub niet met elkaar bakkelijen, dan heb ik het gedaan.. :X (En de videokaart mag buiten de discussie blijven, deze staat vast)

Bij deze mijn wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Lian Li PC-8FIB (Zwart)€ 121,20€ 121,20
1Trust GXT 18 Gaming Keyboard€ 18,33€ 18,33
1Trust GXT 32s Gaming Muis€ 19,90€ 19,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1Enermax LIBERTY ECO II 620W€ 120,-€ 120,-
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 79,99€ 79,99
1Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9€ 64,46€ 64,46
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 204,-€ 204,-
1Asus P8Z68-V PRO Gen3€ 166,98€ 166,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,76

Zaken die er niet tussenstaan die heb ik al gekocht.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Qua geheugen is het handiger om twee of vier modules te gebruiken, kitje wat je nu hebt is meer bedoeld voor S1366 borden welke tripple channel ondersteunen.

• InvisibleSky
Bedankt ga ik even naar een goede vervanger zoeken

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Je voeding is opzich niks mis mee, maar ik heb het niet zo op zulke merken. In plaats daarvan kan je de Cooler Master Silent Pro M600 ook inbouwen die ook nog eens 40 euro goedkoper is.

• InvisibleSky
Enermax heb ik zéér goede ervaringen mee, heb hier een voeding die al 7 jaar zijn werk doet, dus ik ben er weer weg van.

Wat het geheugen betreft, is dit ongeveer wat je bedoel qua modules Nielson? http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-2133

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Deze voeding is toch echt beter dan de cooler master hoor. ;) Maar voor het geld zijn er misschien wel betere voedingen te vinden (daarvoor heb je een seasonic X-560...). Mocht je later geen grote uitbreidingen willen doen, dan kan een iets lichtere voeding ook goed.

Waarom trouwens niet hier: [BBG Aanschaf] Gamesysteem?

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 30-12-2011 20:39 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• InvisibleSky
... omdat ik dat niet kon vinden.. heb toch echt gekeken.. Via de IRC chat werd bevestigd dat ik hier mijn vraag kwijt kon, vandaar dat ik hem na lang wikken maar geplaatst heb

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
InvisibleSky schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:37:
Wat het geheugen betreft, is dit ongeveer wat je bedoel qua modules Nielson? http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-2133
Bijvoorbeeld, het zijn er iig twee. Maar waarom 2133 MHz geheugen? Je cpu ondersteund officieel slechts 1066 en 1333 MHz. Wat sneller zal ook geen probleem opleveren, maar feitelijk lukt dit alleen via overclocken. Gewoon een setje 1600 kan net zo goed, snelheidsverschil zul je nauwelijks merken en scheelt de helft van 't geld.

Hoe ben je trouwens tot de keuze van die SSD gekomen, via dit topic? Het grote SSD topic ~ Deel 9

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een tip: neem een simpeler (goedkoper) kast en een beter (merk) toetsenbord/muis. Geheugen is overkill wat je hebt uitgezocht: neem 2x 4gb kit DDR3 van eenieder welk merk. Als je niet overklokt interesseert het geen donder. Overigens is dat voltageverhaal niet echt iets waar je op hoeft te letten, behalve als je overklokt. Dat komt altijd overeen namelijk (DDR3 specificaties: elke DDR3 module werkt op 1.5volt!)

Tevens wil ik je zeker adviseren de actuele Best Buy Guide erbij te pakken:

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011

En dan een systeem te bouwen volgens die adviezen.

[ Voor 15% gewijzigd door sebastius op 30-12-2011 21:00 ]

• InvisibleSky
sebastius schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:56:
Een tip: neem een simpeler (goedkoper) kast en een beter (merk) toetsenbord/muis. Geheugen is overkill wat je hebt uitgezocht: neem 2x 4gb kit DDR3 van eenieder welk merk. Als je niet overklokt interesseert het geen donder.

Kijk dat is al 1 ding wat ik over het hoofd heb gezien, ik heb gekeken bij de specs van het moederbord en ben compleet vergeten de CPU specs te bekijken. Bedankt!!
sebastius schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:56:
Een tip: neem een simpeler (goedkoper) kast en een beter (merk) toetsenbord/muis. Geheugen is overkill wat je hebt uitgezocht: neem 2x 4gb kit DDR3 van eenieder welk merk. Als je niet overklokt interesseert het geen donder.

Toetsenbord/muis heb ik op bezuinigd omdat ik over mijn budget heenging, die komen aankomende maand wel dacht ik. Geheugen ga ik ook aanpassen en de kast.. Ik ben nu eenmaal weg van het design van Lian Li, pas alles er wel netjes in trouwens? Heb een ATX kast uitgezocht. Maar op jou aangeven ga ik eens kijken in hoeverre ik kan bezuinigen op de kast om vervolgens misschien een écht toestenbord aan te schaffen.

Wat betreft de best buy, ik koop alles het liefst bij 1 zaak, en ik dacht/denk dat wanneer ik alles via die best buy guide aanschaf ik bij zoveel verschillende winkels uitkom dat de verzendkosten niet meer opwegen tegen de meerprijs van Alternate, want de goedkoopste zijn ze zeker niet. Ook ben ik behoorlijk klaar met uitspitten van informatie en wil ik het liefst nu gewoon kopen en afwachjten, de kans zit er dik in dat ik in de best buy weer allemaal dingen tegenkomen die idd goedkoper zijn, maar dan begint het proces voor deze amateur weer bij stap 1.

• InvisibleSky
@Nielson Niet via dat topic, mijn zwager had hem gekocht en ik was onder de indruk van de snelheid. het zal ongetwijfeld beter kunnen, heb ook gelezen dat OCZ kwalitatief gezien zeker onderdoet voor bijvoorbeeld Intel maar vergeleken met de tijd waarin ik nu zit te wachten tot windows is opgestart is dat al een stuk beter. Heb je binnen die prijsrange iets beters in gedachten toevallig?

Verwijderd

InvisibleSky schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:39:
... omdat ik dat niet kon vinden.. heb toch echt gekeken.. Via de IRC chat werd bevestigd dat ik hier mijn vraag kwijt kon, vandaar dat ik hem na lang wikken maar geplaatst heb
Wat is er mis met http://gatherig.tweakers.net/forum/list_messages/1226743 of *LET OP* - Wat moet ik kopen? :?

En, dump die SSD. Dat is min of meer de slechtste die je kan kopen.. Lees een paar recente pagina's van [BBG aanschaf] SSD. Dan kom je er wel uit. Volgens mij staat er per pagina ongeveer 4 keer wat de mogelijke keuzes zijn.

Dus, verwerk de tips hierboven in je systeem, en ga dan verder naar de BBG's, waar het hoort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.