Hoe een SSD plaatsen in een standaard HDD-bay?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag advies voor het volgende.
Ik heb hier een klein servertje staan met traditionele 3.5"-schijven en schijfbays. Nu wil ik hier een SSD in plaatsen, maar kom ik tegen een probleem: hoe bevestig ik de SSD?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4efe0454eaa6a/4efe0454e77a3-ssd3.jpg

Ik weet dat er brackets bestaan om een 2,5"-schijf in een 3,5"-bay te plaatsen. Het probleem is echter dat het betreffende servertje de SATA-poorten fixed heeft zitten (achterin, je schuift de hele schijf erin zeg maar). Gebruik ik nu een traditioneel bracket, krijg ik het probleem dat de aansluitingen scheef zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4efe03c7124bd/4efe03c70e258-corsair.jpg

Ik zoek dus een oplossing om de schijf op de volgende plek te monteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4efe05b516c17/4efe05b5148ee-ssd4.jpg

Simpelweg ophangen aan 2 schroeven werkt ook niet, omdat hij dan te diep in het frame komt te zitten waardoor hij geen verbinding kan maken.

Graag advies!
Bedankt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De SSD niet in een bracket monteren maar gewoon ergens in de kast wegstoppen? De SSD van mijn server zit ergens tussen gepropt omdat ik er geen 3.5" bay voor wil opofferen en het werkt net zo goed :)

https://discord.com/invite/tweakers

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Eagle Creek schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:41:
Beste Tweakers,

Ik weet dat er brackets bestaan om een 2,5"-schijf in een 3,5"-bay te plaatsen.
Betere bracket zoeken?

http://azerty.nl/producte...er-3-5-tot-2-5-zwart.html

Waar je de sdd aan de zijkant ipv het midden kunt schroeven?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
bij de fabrikant geen oplossing te vinden?

De server zal niet verplaatst worden neem ik aan.

Dan zou ik hem gewoon klemmen met een stukje hout met dubbelzijdig klevend tape, en een dummy frameklem ervoor hangen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
redfoxert schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:44:
De SSD niet in een bracket monteren maar gewoon ergens in de kast wegstoppen? De SSD van mijn server zit ergens tussen gepropt omdat ik er geen 3.5" bay voor wil opofferen en het werkt net zo goed :)
Er is geen mogelijkheid tot "wegstoppen", omdat de SATA- en stroomaansluiting fixed is in een soort mini backplane.
leuk_he schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:48:
[...]

Betere bracket zoeken?

http://azerty.nl/producte...er-3-5-tot-2-5-zwart.html

Waar je de sdd aan de zijkant ipv het midden kunt schroeven?
Zie mijn 2e afbeelding. Dat is een bracket zoals jij die toont, maar dan van Corsair. De traditionele HDD zit tegen het plasticken frame aan. Als je daar een ander ding tussenstopt, haal je het niet meer.

Hoewel ik jouw bracket niet heb uitgeprobeerd, lijkt me dat je hier hetzelfde probleem mee hebt.
Tens schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:49:
bij de fabrikant geen oplossing te vinden?

De server zal niet verplaatst worden neem ik aan.

Dan zou ik hem gewoon klemmen met een stukje hout met dubbelzijdig klevend tape, en een dummy frameklem ervoor hangen.
Niet op de website nee. Ik ga ze nog een mailtje sturen, maar wilde tussentijds hier even informeren.
Ik vraag me dus eigenlijk af, of er niet iets is dat ik aan één kant kan monteren. Een tuisoplossing is inderdaad een optie, maar ik zoek liever iets 'officieels' (of in ieder geval iets dat ervoor gemaakt is :P).

Server moet inderdaad niet verplaatst gaan worden.

Verwijderd

Ik denk dat het hiermee wel gaat lukken, heeft aan de buitenkant de form factor van een 3.5" HD, ook de aansluitingen. Werkt best handig, je schuift het deksel open, legt de SSD er in en schuift de deksel weer dicht waarbij de SSD vanzelf in de aansluitingen wordt gedrukt. Ook een soort backplane dus. Geen schroeven nodig.

Verwijderd

Erin schuiven en vervolgens zo veel mogelijk vast tapen? Die SSD's kunnen aardig wat hebben.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

stuk dubbelzijdige tape doet wonderen

Live youre Life and Enjoy every Day

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ik zou hem niet gaan vast tapen, het is een Corsair Force drive.
Dus grote kans dat die binnen de kortste keren weer los moet :X :X :X ...

Daarbij, lees de TS eens mensen... Hij wilt het in een backplane vastmaken waar hij dus moet inschuiven... Dus wat raar tape werk zowiezo niet...

Wat wel een idee is, heb je (dummy) sledes die verwijderbaar zijn? Zojah, haal 1 van de sledes eruit en boor er gaten in dan kun je de drive ook bevestigen maar dan op de plek waarop jij het wilt hebben :P

Of zelf een stuk metaal buigen/boren :P Of de Corsair slede modden, dat de boorgaten anders zijn en dus dat hij meer naar achter en tegen de sata-blackplane komt

[ Voor 75% gewijzigd door Swordlord op 31-12-2011 10:27 ]

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

Swordlord schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:16:
Ik zou hem niet gaan vast tapen, het is een Corsair Force drive.
Dus grote kans dat die binnen de kortste keren weer los moet :X :X :X ...
[b]

Vergeet het teep :P verhaal dan maar 8)7
Swordlord schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:16:
Daarbij, lees de TS eens mensen... Hij wilt het in een backplane vastmaken waar hij dus moet inschuiven... Dus wat raar tape werk zowiezo niet...

Wat wel een idee is, heb je (dummy) sledes die verwijderbaar zijn? Zojah, haal 1 van de sledes eruit en boor er gaten in dan kun je de drive ook bevestigen maar dan op de plek waarop jij het wilt hebben :P
Je hebt toch ook van 2.5" sledes waar de SSD in kan die vervolgens weer in een 3.5" slede gezet kan worden. Ik weet klinkt een beetje omslachtig maar tracht even met je mee te denken.

Live youre Life and Enjoy every Day

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De oplossing:
Breng deze SSD terug, en koop een 3,5" SSD. Die zijn er ook.
Hoef je niet te modden enzo.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Die zijn er van het merk OCZ ja... maar dat is een regelrechte miskoop. Net als die force van hem (ik zie een intel-drive????), maar dat is een ander verhaal.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:00
Hij hoeft niet echt heel stevig te liggen, er zitten geen bewegende delen in, dus als je iets kan fabriceren waar je het op kan leggen of ophangen moet het goed komen.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:30
Quad schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:31:
De oplossing:
Breng deze SSD terug, en koop een 3,5" SSD. Die zijn er ook.
Hoef je niet te modden enzo.
Gesproken als een echte tweaker :Y)

Mijn tip: zoek een beetje. Er zijn meer dan genoeg 2,5" - 3,5" bracket oplossingen die voorzien van de contouren van het laatstgenoemde formaat. Meestal gaan die als HDD coolers door het leven, maar ik kan me toch ook twee stukjes staal van Scythe herinneren, die dat min of meer ook doen. Het is er echt wel :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
In dit topic met vergelijkbare vraag worden de Icydock (S-ATA only) MB882SP-1S-1B

Afbeeldingslocatie: http://www.icydock.com/product/images/MB882FEATURE_2.jpg

en de Supermicro MCP-220-00043-0N (SAS compatible) genoemd als mogelijke oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://www.avadirect.com/images/items/SAK-SMR-MCP220000430N.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Nielson op 31-12-2011 13:01 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
De opmerking m.b.t. Corsair Force begrijp ik niet. Wat heeft dit met vasttapen te maken? Overigens is de SSD die erin gaat een Intel 320..

@Tune5: Die Kingston-box lijkt inderdaad een erg interessante optie! Ik ga daar even induiken!

@Swordlord: Daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik geef de voorkeur aan niet boren en zagen, ook al kost dat een paar euro's extra.

@Nielson: Die icy dock lijkt erg op de oplossing van Kingston, en dus eveneens interessant.

De behuizing van supermicro is meer om in een open serverbay te schuiven, en ik denk niet dat dit gaat passen. Ik heb immers al sledes erin zitten.

Kortom: ik ga de Kingston en Icy Dock bekijken, en laat het jullie weten. Bedankt! :).

Verwijderd

Ik heb het opgegeven om mijn M4 stevig vast te zetten. Ik voetbal toch niet met mijn pc. Ik dans er alleen mee, dus voorzichtig schuifelen zonder schokken. Dat ding hangt in een onmogelijk hoek aan de kabels en steunt met een hoek in een drive bay. Zoals gezegd, geen bewegende onderdelen.

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:09
Deze kabel kopen? Kan je de SSD plaatsen waar je wil. Prijs is inclusief verzendkosten. Betalen met Paypal of creditcard. Kan wel een paar weken duren eer die er is.

http://www.dealextreme.co...e-cable-31cm-length-81046

er staan wel meer oplossingen tussen:

http://s.dealextreme.com/...category=312&PageSize=100

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:25:
Ik denk dat het hiermee wel gaat lukken, heeft aan de buitenkant de form factor van een 3.5" HD, ook de aansluitingen.
Gelukt!
Bedankt.

Verwijderd

My pleasure! En dank voor de terugmelding.
Pagina: 1