Toon posts:

Slider van Powerstrip gaat niet ver genoeg!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn videokaart zover mogelijk op de klokken, alleen stuit ik dan op de limiet van Powerstrip.

Het is een standaard 16 Mb Vanta kaartje. Hij loopt van zichzelf op 100/125, maar dat heb ik opgevoerd tot 142/145. Het RAM is 7 ns, dus 145 is de top (stepen op beeld bij hogere standen). Maar volgens mij kan het de videochip nog wel hoger dan 142.

Is er een bepaalde registersetting ofzo waarmee je de snelheid van je videochip kunt instellen? Of zijn er speciale progjes die direct de klokpulsgenerator van de videokaart kunnen aanpassen? Of is er een foefje dat je Powerstrip nog wat hoger in kunt schalen?

B.v.d.,

mARCO

P.S. Ik heb Powerstrip 2.65, shareware versie.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
Volgens mij heeft een hogere core dan geheugen snelheid niet zoveel zin.

Maar de oplossing voor je probleem weet ik wel:
Zoek naar het bestand pstrip.cfg (het kan ook .ini of .nogwat zijn). In dit bestand zijn de maximale en minimale waarden opgeslagen voor verschillende chipsets. Zoek de juiste chipset en verander de getallen achter mclk=..../.../... De eerste is minimum, tweede maximum en derde default.

Ik hoop dat je er zo uit komt, anders moet je nog maar ff posten.....

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die slider loopt tich door een groefje? Dan frees je dat groefje toch wat langer? :P :P :P ;) ;) ;)

Verwijderd

LOL @ herman :D

Xeon

Verwijderd

Ik heb een Savage4 met 8ns geheugen op 166MHz lopen!! Ik heb dan wel eens FSB van 124, en mijn PCI dus op 41nogwat. Maar je geheugen KAN dus nog hoger!! :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
Hmmmmmmmmmm Herman, dat doet me aan een mop denken... Wat was dat ook al weer....... het had iets met blond te maken geloof ik? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Okee, hij werkt nu op 150 Mhz!

Prestaties zullen ook wel niet zó veel toenemen, maar winst is winst, ook al is het maar een half procentje ofzo.

Bedankt budi!

mARCO
Pagina: 1