Toon posts:

Verbinding internet valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Al sinds een paar maanden werkt de internetverbinding van mijn router niet goed (Linksys).
Er zijn 3 laptops draadloos mee verbonden, en de verbinding valt regelmatig weg.
De verbinding herstelt zichzelf weer als er op de 'vernieuwen' knop van de beschikbare internetverbindingen wordt gedrukt: (Rechtsboven)

Afbeeldingslocatie: http://www.bigdan.us/wp-content/uploads/2008/11/windows-7-wireless-networks.png

Als dit niet wordt gedaan, herstelt de verbinding nooit. Als de verbinding eruit ligt, wordt er soms aangegeven dat er geen internettoegang is, maar soms ook niet. Dit is niet consequent.

We gebruiken op alle 3 de laptops Windows 7. Bij online gamen gebeurt het trouwens vrijwel nooit, terwijl bij het browsen (Firefox en Chrome) het om de minuut gebeurt.

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Alvast hartelijk dank!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Gebeurt het op alle laptops?
Zo ja, geef die Linksys eens een fabrieksreset (meestal knopje ingedrukt houden terwijl je het ding aan zet - zie handleiding) en configureer hem dan opnieuw. Helpt dat niet dan weggooien en een nieuwe kopen.
Als het maar op 1 laptop gebeurt laat het dan nog even weten.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 17:17
Toevallig heb ik het zelfde probleem.
Meestal gebeurd het een paar x per dag bij mij. Ik heb een linksys wag160N

Ik heb ook al de fabrieks instellingen geprobeerd maar dit mocht niet baten.
Ook de verbinding op een ander kanaal help niks.

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Avar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:41:
Gebeurt het op alle laptops?
Zo ja, geef die Linksys eens een fabrieksreset (meestal knopje ingedrukt houden terwijl je het ding aan zet - zie handleiding) en configureer hem dan opnieuw. Helpt dat niet dan weggooien en een nieuwe kopen.
Als het maar op 1 laptop gebeurt laat het dan nog even weten.
Dank voor je antwoord. Het gebeurt op alle laptops inderdaad. Een fabrieksreset heeft niet geholpen.
Kan het zijn dat het aan het modem ligt ipv aan de router?

• Avar
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:20:
[...]
Kan het zijn dat het aan het modem ligt ipv aan de router?
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar dan zou de 'vernieuwen' knop het probleem niet verhelpen.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:51
Heb ik ook gehad met een linksys. Toen DD-wrt op gezet en nooit meer problemen gehad.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Router al een keer gereset?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02 16:05
Probeer eens bij je netwerkkaart (of Router) de Google DNS aan te geven. Onder Windows 7 bij adapter properties, IPv4 properties. En dan onder "Use the following preferred DNS server addresses" 8.8.8.8 en eventueel 8.8.4.4. Ik had soortgelijke problemen met UPC, en dit loste het direct op.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:59:
Probeer eens bij je netwerkkaart (of Router) de Google DNS aan te geven. Onder Windows 7 bij adapter properties, IPv4 properties. En dan onder "Use the following preferred DNS server addresses" 8.8.8.8 en eventueel 8.8.4.4. Ik had soortgelijke problemen met UPC, en dit loste het direct op.
Het lijkt alsof het werkt, hartstikke bedankt!
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!

• Avar
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:48:
[...]

Het lijkt alsof het werkt, hartstikke bedankt!
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!
Mooi dat het werkt, maar heeft iemand een verklaring?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarschijnlijk heeft TS de DSN-server van google gebruikt nu.
Pagina: 1