Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Hallo,
Ik heb zojuist mijn geheugen vervangen (tripple channel set)
oud: 3x2 GB in tripple, Corsair XMS3 TR3X6G1333C7 - 1,65Volt
nieuw3x4 GB in tripple, Corsair XMS3 CMX12GX3M3A1333C9
processor: i7-920 @2,67GHz
mobo EX58 UD3R
Ik heb niets in de BIOS veranderd, alle geheugenfuncties staan op auto.
Ik had al eens 3x1 vervangen door 3x2GB, ging vanzelf goed.
Echter nu niet, het geheugen wordt op 533 MHz gezet met een FSB:DRAM van 2:8
het vorige geheugen stond op 2:10
DRAM voltage 1,296 volt.
Dit moet volgens mij 667 MHz zijn bij 1,5 of 1,65 Volt zijn.
Helaas kan ik op de site van Corsair deze set nergens vinden, dus kan ik de gegeven niet controleren.
Ook de geheugen prestatieindex van W7 64Bit is gedaald van 7,6 naar 7,4
volgens CPU-Z staat het geheugen op Tripple.
kan ik dit probleem verhelpen door de geheugeninstellingen in het bios aan te passen?
Welke instellingen precies?
Of is dit geheugen gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het low voltage spul is dan kan die 1.3V nog wel kloppen, dan volgt het de DDR3 JEDECspec voor low voltage geheugen. Misschien dat de SPD dan zo is ingesteld dat het niet werkt op hoge snelheden. Ik kan deze DIMM zo niet vinden op de Corsairsite, maar staat er niets op de DIMM zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

Zo te lezen ben je niet de enige:
http://forum.piriform.com/index.php?showtopic=34168
Misschien dat er een bug in de SPD config zit. Heb het wel eens gehad met een setje van kingston.
Maar handmatig aangepast.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Kijk eens of je in de bios een XMP profiel aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Je cpu en moederbord bepalen je geheugen snelheid, je kan DDR 100.000 snelheid kopen, de bios schakelt dit terug.
533 MHz is dus 1066, is dus goed.
Ook de geheugen prestatieindex van W7 64Bit is gedaald van 7,6 naar 7,4, hier moet je niet zo zwar aan tillen,zegt niet heel veel.
Specificatie van het geheugen zoeken, je kan of memtest laten lopen, en als alles goed is niks doen.
Of met de hand sneller gaan zetten, dus overclocken, en meer voltages indien nodig.

i7-920 loopt op Memory Types DDR3-800/1066
http://ark.intel.com/prod...GHz-4_80-GTs-Intel-QPI%29
Ja je kan snellere kopen maar dan ga je overclocken, maar de snelheids verschil is 0, dat ga je niet merken.

Zoek eens op i7-920, je vind daar website's met testen toen de cpu uitkwam en ook een test met verschillende snelheid geheugen.

Met overclocken opletten dat je niet teveel stroom erop zet, je cpu en memory kontroller is een geheel, dus je blaast je cpu op. Zoek dit ook even op uit testen.

http://www.xbitlabs.com/a...-i7-920-overclocking.html

The main problem is Intel’s insistent recommendation not to raise the memory voltage over 1.65V not to damage the memory controller integrated into the CPU. All dual-channel DDR3 SDRAM kits available in the today’s market are optimized for old LGA775 platforms and require higher voltage settings.

[ Voor 39% gewijzigd door jan99999 op 31-12-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Ja maar het meeste geheugen wat je nu kan kopen is 1.65v dus dat valt ook wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Bedankt voor de reakties.
Ik heb het bios op optimized defaults gezet, toen ging ie vanzelf op 1,5V. Alleen bleef ie op 1066, dus heb ik de ram multiplier op 10 gezet en toen was alles weer goed. Ook de prestatie index was weer 7,6.
Gekke is dat dit de vorige keer vanzelf ging. Waarschijnlijk toch iets mis met de SPD code. Misschien dat deze daarom niet bij de aanbevolen setjes staan van Corsair voor dit mobo. Ze waren wel lekker goedkoop, €59,- voor 12 GB. Oh ja, als je dit doet, niet vergeten om eerst alle bios instellingen te bewaren en terug te zetten op jouw gewenste waarden.
Pagina: 1