DualShock3 controller doet het wireless niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Titel spreekt voor zich, neem ik aan.

Sinds een paar dagen doet ie wireless gewoon niets meer. Hij doet het alleen als de PS3 aanstaat en ik em via de USB-kabel verbonden heb. Dan doet ie het ook gewoon zoals ik zou willen, geen enkel probleem. Maar zodra de USB kabel eruit is valt ie uit en reageert ie ook nergens meer op. Als ik dan op de PSHome knop druk gebeurt er ook niets, dus ook geen knipperende lichtjes.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Verschillende microUSB kabels
- Verschillende USB poorten
- Laden via USB-poort van computer
- Resetknop indrukken
- Hele nacht laten laden

Heb em ook geopend om te kijken of er iets gebroken is of los zit, maar alles lijkt goed te zitten; geen losse elementen of scheurtjes/breuken.

Mijn andere SIXAXIS controller werkt draadloos wel gewoon goed, dus aan de PS3 zelf ligt het denk ik ook niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen of waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Batterij stuk? Deze zijn te koop bij diverse webshops voor een euro of 10 en zou je dus zelf kunnen vervangen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
Hmmm das inderdaad een goede! Helemaal niet aan gedacht!

Zou ik denk je de batterij van de SIXAXIS in de DualShock kunnen doen om te kijken of het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Afhankelijk van de leeftijd van de controller, wisselt Sony `m gratis om. Hij mag niet zo snel kapot gaan namelijk ;) Check ook oudere PS3 topics hiervoor :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Volgens diverse sites zou de batterij van eenzelfde type zijn als die in de Sixaxis zit, maar als garantie een optie zou ik daar ook voor gaan inderdaad :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk ook dat je batterij zijn langste tijd heeft gehad. Zoals Michael Knight aangeeft heb je kans dat ze hem gratis vervangen, en dit is inderdaad wel afhankelijk van de leeftijd van je controller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
Haha denk helaas niet dat garantie nog een optie is, had em zodra ze uitkwamen uit de VS besteld... inmiddels al ruim 2-2,5 jaar als ik het me goed herinner.

Ik ga straks proberen die andere batterij er in te stoppen en dan update ik hier wel. Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:10
Je moet bij het uit elkaar halen even goed letten op de triggers, daar zitten veertjes in en als die eruit gaan heb je een probleem. Tenzij je daar heel handig mee bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
Update: De batterij was inderdaad de boosdoener. Heb de batterijen van mijn twee controllers verwisseld en mijn DualShock3 doet t weer en de SIXAXIS niet.

Bedankt voor de suggesties! Ik ga gelijk een nieuwe batterij bestellen.
Pagina: 1