Op zoek naar design speakers met goed geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik ben op zoek naar mooie "betaalbare" design speakers waar wel nog geluid uit komt. Betaalbaar is mijn optiek onder de 200 euro per stuk. Het is voor de 2 voorspeakers van mijn surround receiver. Ik heb nu 2 JBL zuilspeakers staan, deze vind ik niet mooi en zijn ook tamelijk groot.Ik gebruik de speakers ook als Stereo speakers voor mijn Platenspeler die op Phono staat aangesloten. Ik heb geen subwoofer dus er mag ook best wel wat bass inzitten.

Ik weet dat smaak subjectief is, maar ik hoop dat er iemand op Tweakers een beetje kaas heeft gegeten van goede audio speakers die er ook nog leuk en compact uitzien, maar wel goed presteren. Of misschien kan iemand met helpen aan een paar goede merken waar ik op kan Google'en?

thanks! Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Tsja, voor 200 euro de stuk hoef je sowieso geen echte wonderen te verwachten. Idem met dat "design" veelal klein/smal is. Dus geen plaats voor grotere units en dus minder laag. Maar ga eens naar wat sites van Stassen, Hobo Hifi, RAF, IEAR, IntoSurround, Smits, et cetera en zie daar wat er voor 200 euro de stuk te krijgen is. Dat werkt beter dan dat we hier een berg merken noemen. Dan ga je zoeken naar wat je mooi vind om later wellicht pas te zien dat je zit te geilen op een speaker van (ruim) boven je budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
plaats ook wat voorbeeld plaatjes van wat jij design noemt?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
FeaR schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:20:
Tsja, voor 200 euro de stuk hoef je sowieso geen echte wonderen te verwachten. Idem met dat "design" veelal klein/smal is. Dus geen plaats voor grotere units en dus minder laag. Maar ga eens naar wat sites van Stassen, Hobo Hifi, RAF, IEAR, IntoSurround, Smits, et cetera en zie daar wat er voor 200 euro de stuk te krijgen is. Dat werkt beter dan dat we hier een berg merken noemen. Dan ga je zoeken naar wat je mooi vind om later wellicht pas te zien dat je zit te geilen op een speaker van (ruim) boven je budget.
Ik zal eens kijken, ik hoef ook geen audiofiel speakers, maar ik ben ook niet op zoek naar B-speakers. Voor 400-500 euro moet toch wel een leuk setje te koop zijn?

Wat ik design vind:
Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/f253e96d364a54222891304d5906b422.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmopeek.com/userimages/eyeball-speakers.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 30-12-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor €500 kun je op marktplaats, hifi.nl etc hele leuke tweedehands speakers vinden.
€550 kreeg ik voor mijn Monitor Audio GS10's, en dat zijn echt geen misselijke speakers.

Nieuw, goed en mooi in deze prijs is gewoon erg lastig, maar kijk bijvoorbeeld eens naar de AudioEngine P4 voor een strak afgewerkte compacte speaker waarvan ik verwacht (op basis van de A2) dat deze goed presteert.
Quadral Rhodium/Argentum zou ook in aanmerking kunnen komen, maar ga vooral zelf luisteren en kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door mr.paaJ op 30-12-2011 15:06 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
pricewatch: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart) deze kan ik zeker aanraden. Zeker groots geluid, en design is er zeker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat je echt moet gaan zoeken op de tweedehands markt.

Even wat voorbeeldjes:

Celestion AVF302

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/CelestionAVF1.jpg

Sony SSLA500ED

Afbeeldingslocatie: https://public.blu.livefilestore.com/y1pw5W4h7vKAnEeFks-pCpN-WMuRUwygBx7LYCnVEh6QZ4rxMcCWfehiPmUBZ7sQdr8fZ_YlWHrLILhJbyk-cjjmw/DSCN2567.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

silasje1 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:59:
pricewatch: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart) deze kan ik zeker aanraden. Zeker groots geluid, en design is er zeker ook.
Wat is er design aan een gewone rechthoekige monitor? Nu valt er over "design" natuurlijk te twisten, maar ik ga er van uit dat TS met design niet dit bedoeld aangezien 99% van de speakers dan voldoet.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 30-12-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 23:48

Fjeze

AllesPerfect!

Ik denk dat het hooggaand wit redelijk onder design valt ophef gebied van speakers.
En volgens mij is de zensor 1 een erg goede speaker, zeker voor het geld.
Ik heb nu 2x Jamo S608. Maar wil deze denk ik toch vervangen door 2x Dali Zensor 1 i.c.m. een subwoofer.

Ook ivm de ruimte.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Een paar XTZ's? 650 euro het paar: http://www.xtz.se/uk/products/speakers/99.26-white

Afbeeldingslocatie: http://www.surround.no/stores/Surround/images/prodimages/486624-886310.jpg

Kwaliteit en een redelijk mooi uiterlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 31-12-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Design? creer zelf wat eromheen met wc rollen, heeft niemand joh . . . . >:) Ik zou zelf geluidskwaliteit prioriteit maken.

Als je echt iets bijzonders wilt dan zoek je speakers die je zoveel mogelijk kunt wegwerken, cq opvallen.

Ik zeg altijd maar: Speakers die eruit zien als een dildo, klinken als een dildo . . . . een paar ribbels extra maakt echt niet dat ze beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SamuraiP1zzaCat schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:43:
[...]

Ik zal eens kijken, ik hoef ook geen audiofiel speakers, maar ik ben ook niet op zoek naar B-speakers. Voor 400-500 euro moet toch wel een leuk setje te koop zijn?

Wat ik design vind:
[afbeelding]
Wat is er mis met mini-pods eigenlijk? Dat zijn best prima speakertjes namelijk. Origineel van B&W, tegenwoordig worden ze door een andere toko gemaakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
B&W Nautilus (design classic)
Afbeeldingslocatie: http://db3.stb.s-msn.com/i/AC/21A62F24C92CCF7CC55841D079CE4D.jpg

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Ik ben op zoek naar mooie "betaalbare" design speakers waar wel nog geluid uit komt. Betaalbaar is mijn optiek onder de 200 euro per stuk.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:16:
[...]
Ik ben op zoek naar mooie "betaalbare" design speakers waar wel nog geluid uit komt. Betaalbaar is mijn optiek onder de 200 euro per stuk.

Ergste is nog wel dat de Nautilus redelijk in is gehaald door de huidige 800-serie. Voor de sound is de Nautilus de meerprijs niet (meer) waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 19:21
[...]

Hahaha, de komma stond verkeerd. 20.000 ipv 200.

Ik zou ook eens kijken naar de Monitor Audio Radius serie. Met stands erbij kom je wel uit op iets boven de 200 p/s maar wellicht kan je de oude radius serie nog vinden. Klinkt erg mooi, zeker voor zo'n compacte luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
[...]

In een tweede post staat er nu 400-500 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 10:23
Is Sonos iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 17:57
Relief2009 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:51:
[...]

In een tweede post staat er nu 400-500 euro ;)
Ja, en als je goed leest wilt hij voor die prijs een set hebben.
Per stuk dus 200 tot 250 euro. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
:? Want zij maken design speakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
agoNITE schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:19:
[...]

:? Want zij maken design speakers ?
kwestie van persoonlijke smaak toch?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:02:
Design? creer zelf wat eromheen met wc rollen, heeft niemand joh . . . . >:) Ik zou zelf geluidskwaliteit prioriteit maken.

Als je echt iets bijzonders wilt dan zoek je speakers die je zoveel mogelijk kunt wegwerken, cq opvallen.

Ik zeg altijd maar: Speakers die eruit zien als een dildo, klinken als een dildo . . . . een paar ribbels extra maakt echt niet dat ze beter klinken.
Nice one !
Meer o.t. : geen idee hoe ze klinken die mini pods, maar wat een mooie dingen zijn het toch.
Helaas nogal aan de prijs, ook tweedehands op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daniel36 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:33:
[...]

Nice one !
Meer o.t. : geen idee hoe ze klinken die mini pods, maar wat een mooie dingen zijn het toch.
Helaas nogal aan de prijs, ook tweedehands op MP.
Oh, die zijn bij nader inzien inderdaad een stuk duurder dan ik verwachtte, aangezien ik laatst van een ervan de tweeter en woofer vervangen heb (wegens onverklaarbaar kapot en opgeblazen bij een test) en dat kostte in totaal 100 euro.

Ik heb er twee van aan de muur hangen op de zaak en ze klinken best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
CyBeR schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:44:
[...]
Ik heb er twee van aan de muur hangen op de zaak en ze klinken best ok.
Het leven is te kort voor speakers die "best OK" klinken. Speakers gaan vele jaren mee, extra investeren hierin is elke euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:52:
[...]
Het leven is te kort voor speakers die "best OK" klinken. Speakers gaan vele jaren mee, extra investeren hierin is elke euro waard.
Mja, ik ga er verder niets over zeggen omdat 't verder niet een ideale situatie is om 't echt te beluisteren. Ze hangen hoog en vrij ver uit elkaar en dat is niet met 't oogpunt om een audiofiele hi-fi installatie te zijn :P

Het enige wat ik wel kan zeggen is dat ze beduidend beter klinken dan de RCF speakers die ik ietsje verderop heb hangen.

't is ook een beetje pointless want ik dacht door de prijs van de onderdelen dat ze nieuw veel goedkoper zouden zijn dan ze zijn, dus 't valt buiten 't budget van TS :P

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 31-12-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Maar niet ver buiten, je hebt een setje nieuw voor zo'n 700 toch? Als dat het design is dat je zoekt, waarom niet gewoon deze pakken?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35
Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/i/micropod1.jpg
Scandyna Micropod SE (kijk op Scandyna website)
Allerlei kleuren verkrijgbaar. (zie ook brochure)
v.a. 109€ per stuk.... en je hebt je 'design' :O
subwoofer setje erbij en klaar...

[ Voor 38% gewijzigd door BazerK op 01-01-2012 12:46 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Geneva???
Afbeeldingslocatie: http://static.fonq.nl/data/producten/29815-groot.jpg
Deze heb ik in de woonkamer, geweldig apparaat!! Echt geen negatief woord over te zeggen! Alleen dan dat de Model S 330€ kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 21:47
Harman Kardon Soundsticks?
Afbeeldingslocatie: http://www.hebfactor.nl/wp-content/uploads/2010/10/derde-generatie-soundsticks-harman-kardon-soundsticks-iii.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43

Exirion

Gadgetfetisjist

BazerK schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:18:
[afbeelding]
Scandyna Micropod SE (kijk op Scandyna website)
Allerlei kleuren verkrijgbaar. (zie ook brochure)
v.a. 109€ per stuk.... en je hebt je 'design' :O
subwoofer setje erbij en klaar...
Leuk voor bij de PC of in de slaapkamer, maar voor de woonkamer echt niet geschikt. Ze komen niet zo laag dus je moet je sub tot zo'n 120Hz laten doorspelen om een geluid te krijgen dat klopt. Logisch natuurlijk ook, met die mini drivertjes in mini kastjes.

overigens heb ik er wel 2 in zilvergrijs die weg mogen

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 01-01-2012 15:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
http://hificorner.nl/a250-1.html

Witte zuilen a 200€ p/s. Het is niet echt design, maar beter geluid is bijna niet te krijgen in deze prijsklasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.sightandsounduk.com/images/D/Zensor1-white-A.jpg dit is wel een design Dali Zensor 1 of niet? wit is meestal opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
silasje1 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:58:
[afbeelding] dit is wel een design Dali Zensor 1 of niet? wit is meestal opvallend
de kleur klopt maar een rechthoekig tafelmodel lijkt me geen design statement

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330715

Devroet, niet verder zoeken, je begon al goed; ga voor de minipods.

Ik heb ze nu een tijdje en ben erg tevreden. (er moet wel een subwooofer bij) Over de kwaliteit van het geluid is er maar een iemand die je kan adviseren en dat ben je zelf. Ik ben bij de RAF lekker in zo'n luisterkamer gaan zitten met een eigen cd en dan kun je mooi schakelen tussen de verschillende speakers. Het geluid van de minipods is veel beter dan van een sateliet een veel minder dan van een Monitor Audio RS8. Dat is logisch, maar tussen de andere bookshelf speakers, kan ie erg goed mee doen. Ga gewoon even lekker luisteren.

Over design, smaken verschillen, maar ik vind ze nog steeds erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/michiel/100034/L1010822_1/web.jpg?
Pagina: 1