• ppva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik wil graag muziek via een usb stick beluisteren via mijn boxee box. hiervoor wil ik hem graag verbinden met mijn versterker. Nu komt het geluid via de tv. Voor die aansluiting op mijn versterker gebruik ik de tulpplugjes maar ik hoor niks. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om het geluid op mijn boxen te horen via de versterker en niet via de tv?

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 15:50
Ik denk dat je de audio output settings moet aanpassen naar "analoog" of "all outputs".

Zie handleiding:
http://support.boxee.tv/entries/323075-settings-system

En je versterker/receiver moet natuurlijk op de juiste input staan :P

[ Voor 18% gewijzigd door Erik070 op 30-12-2011 15:05 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Erik070 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:04:
Ik denk dat je de audio output settings moet aanpassen naar "analoog" of "all outputs".

Zie handleiding:
http://support.boxee.tv/entries/323075-settings-system

En je versterker/receiver moet natuurlijk op de juiste input staan :P
Ken die hele Boxee niet maar ik kan me zo voorstellen dat HDMI gewoon aanstaat, er nu wat plugjes zijn bijgeprikt naar de versterker en het werkt niet. Dan zal je inderdaad beeld & geluid moeten splitsen (of HDMI passtru op je versterker hebben) en dan zal het wel gaan werken.

Probleem is een beetje dat we niet weten wat ppva nou heeft staan, hoe aangesloten, hoe ingesteld etc (iets met topicstart) dus het is ook maar gissen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Erik070
  • Laatst online: 10-02 15:50
Je hebt gelijk, ik weet niet precies hoe hij het aangesloten heeft. Heb daar een gevaarlijke keus in gemaakt en een aanname gedaan :).

Maar als hij het idd via HDMI aangesloten heeft (wat ik ook aannam) dan is het een kwestie van de audio output aanpassen naar analoog. Dan wordt het video en audio signaal gesplit naar HDMI en RCA out.

Heb zelfs trouwens ook geen Boxee, maar is redelijk generiek product dus kon niet veel anders zijn dan bij andere mediaspelers :).