Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Duplicate foto's vinden en verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een freeware tooltje (of max 5 euro aankoop) om mijn dubbele foto's te vinden in mijn zeer grote collectie.

De software moet zeker als volgt werken:
- niet enkel op bestandsnaam maar ook op inhoud.
- Ook enkel op inhoud, dus 2 dezelfde foto's met elk een andere bestandnaam moet hij ook detecteren.
- moet mij laten beslissen op het einde welk pad ik wil verwijderen

Heeft iemand enig idee voor een goed pakket?

MVG ;)

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ja: google.nl is een fantastisch pakket.

edit: Voor de duidelijkheid: ik geef deze reactie bij gebrek aan eigen inzet.

[ Voor 50% gewijzigd door Mental op 30-12-2011 13:46 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:45:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een freeware tooltje (of max 5 euro aankoop) om mijn dubbele foto's te vinden in mijn zeer grote collectie.

De software moet zeker als volgt werken:
- niet enkel op bestandsnaam maar ook op inhoud.
- Ook enkel op inhoud, dus 2 dezelfde foto's met elk een andere bestandnaam moet hij ook detecteren.
- moet mij laten beslissen op het einde welk pad ik wil verwijderen

Heeft iemand enig idee voor een goed pakket?

MVG ;)
Belangrijke vraag: Stel je hebt een foto en een verkleinde versie van die foto (de bestanden zijn dus niet identiek). Moet het programma in staat zijn om die als verschillende versies van dezelfde foto te herkennen? Dat laatste is namelijk best moeilijk en er zijn niet zoveel programma's die het goed kunnen. Bovendien is zo'n programma logischerwijze een stuk trager omdat elk bestand geanalyseerd moet worden.

Als je alleen op zoek bent naar identieke bestanden, maar de bestandsnamen verschillen soms, dan kan ik je de gratis versie van DoubleKiller aanraden. Prima programma. Gewoon laten zoeken op bestanden die dezelfde grootte en CRC hebben, en alle identieke bestanden worden getoond met een optie om één van de kopieën te wissen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mental schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:45:

Voor zo'n reactie is inderdaad weinig inzet nodig.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Mental schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:45:

En voor dat soort dingen hebben we juist de TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) bij elke topic staan ;) Voorkomt ook dat je tegen reacties als die van downtime aanloopt (al moet ik toegeven dat ik die wel aardig scherp vind :+).

Ik ben het overigens wel met Mental eens dat er niet heel veel inzet uit de TS blijkt. Via google kan je volgens mij de nodige oplossingen vinden voor dit soort dingen. Welke heb je geprobeerd? En waarom voldoen die niet aan je wensen/eisen? Een simpele zoekopdracht als "duplicate images" geeft toch een heel aantal suggesties.

Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je een topic aanmaakt. Ik stel dus voor dat je eerst zelf even op zoek gaat naar tools en dat je eea gaat proberen. Mocht je er een aantal geprobeerd hebben zonder een voor jou succesvol resultaat, dan ben je van harte welkom om een nieuw topic te openen. Waarbij je dan dus wel aangeeft welke oplossingen je gebruikt hebt en waarom deze niet aan je eissen voldoen.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Desktop | Server | Laptop

Dit topic is gesloten.