Ik heb de laatste tijd last van een soort tijdelijke freezes (waarbij geluid en beeld blijft hangen) van enkele seconden wanneer een videobestand kijk, terwijl ik ook iets tegelijkertijd aan het installeren/downloaden ben. Zonder het installeren of downloaden op de achtergrond is er niks aan de hand.
Ik dacht hieruit dus te beredeneren dat mijn harddisk stuk aan het gaan is. Heb met HDtune een error scan gedaan, maar er waren geen bad sectors te vinden. Toen keek ik bij het health tabje, en daar blijk SMART een warning te geven, en wel bij C7 Ultra DMA CRC error count. Deze staat bij mij op 200/200/0/208735/warning.
Voor zover ik begrijp betekent dat dat er al 208735 errors geweest zijn
? Bij de meeste anderen met de C7 warning die ik kan vinden is dat vaak maar een twee of drie cijferig getal...
Heb ondertussen de sata kabel vervangen, maar die tijdelijke freezes blijven. De error count lijkt eigenijk niet te veranderen. Dus mijn vraag, in hoeverre is die C7 warning erg, en hoe groot is de kans dat mijn hdd stuk aan het gaan is?
Ik dacht hieruit dus te beredeneren dat mijn harddisk stuk aan het gaan is. Heb met HDtune een error scan gedaan, maar er waren geen bad sectors te vinden. Toen keek ik bij het health tabje, en daar blijk SMART een warning te geven, en wel bij C7 Ultra DMA CRC error count. Deze staat bij mij op 200/200/0/208735/warning.
Voor zover ik begrijp betekent dat dat er al 208735 errors geweest zijn
Heb ondertussen de sata kabel vervangen, maar die tijdelijke freezes blijven. De error count lijkt eigenijk niet te veranderen. Dus mijn vraag, in hoeverre is die C7 warning erg, en hoe groot is de kans dat mijn hdd stuk aan het gaan is?