Vreemd voorval met aansluiten ipod op imac (andere email)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik heb sinds enkele weken een imac en beslis nu mijn ipod aan te sluiten hierop. Er wordt mij gevraagd machtiging te geven en dergelijke en dan moet ik mijn itunes account ingeven. In het veld email staat vooringevuld:

pluspremieres39 at yahoo.com

Nu heb ik geen account die nog maar in de buurt van dat adres komt en overigens ben ik de enigste die deze computer gebruikt. Op de WIFI staat een beveiliging en ik woon in een enorm afgelegen buurt.

Wat is er hier aan de hand ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou kunnen kijken of je de applicatie kan verwijderen en opnieuw kan installeren. Kijk dan of het adres weer wordt weergegeven.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als je zoekt op pluspremieres vind je oa dit: http://ja.twitter.com/PlusPremieres, blijkt dus een itunes/downloadsite te zijn.

Als je toestellen gewoon nieuw gekocht zijn, is er geen enkele reden dat er reeds een emailadres ingevuld staat. Wellicht heb je hier malware te pakken.

Een goede scan met malwarebytes en spybot zou een goede start zijn, inclusief er voor zorgen dat je pc de laatste updates heeft. Daarna inderdaad itunes eens herdownloaden van apple en herinstalleren.

Ik zou mijn echte gegevens voor itunes ondertussen NIET invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
vIk heb me steeds laten vertellen dat spyware en dergelijke op een mac niet voorkomen en je in theorie zulke problemen niet hebt ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Jailbreak? Of muziek via minder legale wegen gedownload?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Absoluut niet, ik heb geen enkel gejailbreakt apparaat en koop al mijn muziek aan. Deze username staat enkel ingevuld als ik er mijn ipod machtiging moet geven, niet bij mijn ipad en dergelijke. Zeer vreemd.

NUC I5 256GB SSD

Pagina: 1