Defecte HDD recorder met films op HDD.

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik heb een kennis met een HDD recorder die defect is geraakt. De recorder zelf is weggegooid maar de HDD heeft hij nog. Daarop staan opnames die hij graag wil hergebruiken.

Het betreft een HDD van een Panasonic DMR-EH68. Inmiddels heeft hij een Panasonic DMR-EH57

Kan hiervan de HDD overgezet worden om zo de inhoud over te zetten op bv een DVD? Of zou je de HDD aan een computer kunnen hangen om zo de inhoud te kopiëren?

Wie kan me verder helpen?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
Die systemen zijn vaak linux, dus lezen vanaf een windows pc is vaak lastig, een Linux live-CD werkt wel.

Met een docking station, een verloopje sata-usb (of IDE-usb bij een oudere disk), of je pc open en daar aansluiten moet het lukken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan zal je moeten kijken wat voor aansluiting de HDD heeft. Vaak kan je een losse HDD wel aan een PC hangen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 20:15
Met GParted (bootable van usb stick) kun je als je de HDD aan je pc gehangen hebt kijken wat voor partitie het is en waarschijnlijk ook wel mounten en de inhoud kopiëren naar de HDD van je pc.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Het is gewoon een IDE HDD.

Ik zou alleen niet weten welke bestandsindeling gebruikt wordt en of die dus vanaf een pc te lezen is.

Maar een live cd kan ik wel ff testen natuurlijk. De HDD aan mijn comuter hangen lukt ook wel, het is gewoon een IDE hdd.

Maar mijn pc zit heel erg weggebouwd. Ik kan alleen makkelijk bij het stoffilter aan de voorkant.

Maar ik heb nog wel een Freecom mediaplyer 450 liggen waar als het goed is een IDE schijf in gaat. Zou ik deze via een linux live-cd als extHDD kunnen inlezen?

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 20:15
Mocht je hem als externe usb HDD kunnen gebruiken, dan zou dat gewoon moeten werken.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik vond via google een soortgelijk topic. Het gaat wel over een ander model recorder, maar volgens mij is het wel dezelfde serie, dus qua hardeschijf en filesystem zal het geen verschil maken. Daar heb je sowieso wel wat aan. ;)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
hyptonize schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:55:
Ik vond via google een soortgelijk topic. Het gaat wel over een ander model recorder, maar volgens mij is het wel dezelfde serie, dus qua hardeschijf en filesystem zal het geen verschil maken. Daar heb je sowieso wel wat aan. ;)
Thanks!

Daar heb ik inderdaad wat aan. Het verhaaltje gelezen en tijdens het lezen verschillende inzichten gehad; "Jeah, het gaat lukken, oh nee toch niet, of toch wel?, ehh nope helaas, of wacht jawel toch wel, nee, niet..." Maar waarschijnlijk toch wel. als je maar ff precies doet wat er staat. Ga ik ook proberen. Thx again! :-)

Pagina: 1