• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 10:56
Ik ben in het bezit van een phlips7606 3d tv, echter voldoet de kwaliteit van de ingebouwde mediaspeler niet. ( zeker na de laatste update waardoor veel mkv bestanden en sbs niet meer werken, ook heeft deze speler moeite met dvd mappen en het ondersteunen van dvd menu's, ondersteunen van dvd subs enz.)

In het verleden heb ik een hdx1000 gehad, voor die tijd een aardige speler, maar wel met een paar storende nadelen. Nadelen die ik echt niet terug wil zien in een nieuwe speler ( of wellicht htpc)

Grootste voordeel:
zelfstandig downloaden.

Grootste nadelen:
trage interface
veel "vastlopers"
Verzenden van media bestanden naar de hdx...... TRAAAG

Waar ben ik naar op zoek:

Speler moet echt bijna alles goed ondersteunen.
snelle interface
Redelijk stabiel
Snelheid over netwerk bij overzetten van bestanden moet acceptabel zijn ( lijkt mij zo rond de 15 mb oid)
Ik heb zelf nog een 1tb sata liggen wellicht kan ik die gebruiken

Wat overweeg ik:

Boxee box

Voordelen

Ondersteund erg veel
fijne afstandsbediening

nadelen

geen 3,5 bay
hoog energie verbruik in standby
geen 3d ( wel sbs?)
Prijs

Xtreamer pro

Voordelen
ondersteund heel veel

Nadelen

geen 3d ( alleen sbs?)

Xtreamer prodigy

Voordelen ondersteund erg veel

nadelen

geinstalleerde android i niet geheel bruikbaar
Prijs

Htcp?

Voordelen

Geheel flexibel in te delen
Ondersteuning voor alles

Nadelen

hoger energie verbruik
geen echte afstandsbediening
HOGE PRIJS tov mediaplayer

Mis ik misschien bepaalde kenmerken, waardoor ik een verkeerde keuze zou kunnen maken?
Is de ondersteuning van xstreamer echt zo dramatisch?
Ondersteunen alle xstreamers de vrije keuze van subs?
Zijn de snelheden over het netwerkwerk voldoende om bestanden over te zetten?
Zijn modellen er modellen die ik over het hoofd zie?
Htpc, welke standaard modellen zijn het overwegen waard?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ten eerste: je opmaak is niet optimaal; mogelijk dat je dit iets overzichtelijker wil maken? ;)

Tja, mijn eerste suggestie zou zijn om toch eens te kijken naar een goedkoper mini-ITX barebone en daar XBMC/OpenElec op te draaien op basis van Linux. Het OS en de aanvullende software kost niks en een beetje barebone (met 2 tot 4GB geheugen) hoeft ook niet meer dan 200 Euro te kosten.

Dan heb je wel een speler die zo goed als alles kan. Gebruik je als OS Windows, dan is de indeling/inrichting niet anders voor het media-gedeelte. Afhankelijk van je kennis/ervaring is er dus een keuze voor OS en dus ook een zeeeeer brede keuze voor aanvullende applicaties voor andere zaken.

Het verbruik is iets hoger maar mijn "hekel" aan kant & klare produkten is dat je altijd iets mist of pas later erachter komt dat firmware X weer niet container Y of sub-formaat Z kan afspelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fvandenreek
En wat zijn de optie voor de bediening van een htpc?
Ik ga me er zeker dit weekend in verdiepen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:07

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Het belangrijkste in je post ontbreekt, namelijk je budget.
Als je 500 euro hebt, koop dan een htpc en klaar.

Gadgets FTW!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
Er stond laatst een vergelijking bij de conculega's van hardware.info.
Ikzelf zou kiezen voor een pch of een htpc (ook in die volgorde).

• Erik070
  • Laatst online: 04-02 16:17
Wat betreft bediening: met de afstandsbedieningen uit de Logitech Harmony serie kan je een pc redelijk goed besturen.

Ik heb alleen ervaring met het bedienen van Windows XP en 7 met de Harmony afstandbedieningen. Of dat in Linux of andere OS'en ook lekker werkt weet ik niet.

De Harmony's kan je instellen als Microsoft MCE afstandbediening waarmee alle standaard knoppen out of the box werken (Windows Mediacenter, XBMC of Mediaportal kan je daarmee direct bedienen).
Daar kan je zelf dan eventueel nog macro's aan toevoegen.

Kleine kanttekening: heb ooit ergens begrepen dat het aan te raden is een ehome ir receiver te gebruiken. Toevallig had ik die en werkt ook goed, maar kan dus niet bevestigen of andere receiver minder/niet goed werken.

Grote voordeel van de Harmony's is ook dat je gelijk je andere apparatuur ermee kan bedienen (TV, receiver en alle andere ir aangestuurde apparaten).

• fvandenreek
Domino schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:35:
Hmm en welke pch geniet de voorkeur?
Zijn deze echt verbeterd, want een jaartje of twee geleden stond dat op de zelfde voet als de hdx1000.
De software van de hdx1000 was toen ook vervangbaar door die van de pch a 110 ook al was dat niet helemaal aan te raden

• fvandenreek
Ursamajor schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:24:
Het belangrijkste in je post ontbreekt, namelijk je budget.
Als je 500 euro hebt, koop dan een htpc en klaar.
Liefst rond de 150 euro maar in het budget zit behoorlijk wat rek als het echt zou moeten

• fvandenreek
Ik ben even aan het stoeien geweest met de pricewatch om zelf een htpc samen te stellen waarbij de kosten zo laag mogelijk blijven.
Dit is wat ik gevonden heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Pure Platinum H61 (IPC-CI7S10H61)€ 71,65€ 71,65
1Intel Celeron G530 Boxed€ 36,60€ 36,60
1MS-Tech MC-10-ITX€ 45,20€ 45,20
2Kingston HyperX Genesis KHX1600C9AD3K2/2G€ 10,90€ 21,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 175,25

Alleen als ik de specificatie bekijk van het moederboard dan vraag ik me af als de proccessor voldoende is om de grafische kaart aan te sturen.

Een harddisk nog liggen.
Voegt een ssd wellicht iets toe?
De casing gaat het waarschijnlijk niet worden.

Tips zijn welkom !

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Er zijn mensen die zweren bij een Zotac Zbox of een Foxconn A3500 of andere gelijksoortige mini computers. Dit zou dus een optie kunnen zijn. Ze zijn inderdaad klein en best wel zuinig. Zouden maar zo achter een TV kunnen hangen.

Waarom een niet een AMD A6 (of A4) CPU op een AMD A55 bord. AMD lijkt me een betere basis voor een HTPC dan Intel

• MAX3400

MAX3400

Kijk vooral uit met de huidige lijn Intel-CPU's en dan gebruik makend van de ingebouwde GPU... Laatste wat ik weet is dat ze problemen hebben met het weergeven van 24p-materiaal :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 20:52
Domino schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:35:
Persoonlijk zou ik voor een PCH gaan (A-210 is prima keuze, A-300 is qua firmware nog niet gestabiliseerd maar dat komt wel goed). Mijn persoonlijke ervaring met diverse HTPC's (van een full fledged AMD780G-based monster met AMD Phenom naar Asrock ION330 naar Mac Mini) is niet bepaald een successtory. Het werkt nooit echt goed. Onder Windows geklooi met codecs. Onder XBMC/Plex/Boxee altijd problemen met afwijkende framerates. Men denkt blijkbaar dat je of 24fps mkv's, of DVD-NTSC 30fps, of DVD-PAL 25fps kijkt, want dat alles door elkaar gaat hopeloos mis. Dan het gedoe met libraries die zichzelf niet cleanen (ik kijk een film of serie en gooi 'm dan weer weg). En druk je bij het bladeren door films opeens op een foute knop zit je in de settings... het is allemaal niet mature/robuust genoeg voor een non-tweak gezinssituatie met wife/kids. Jee als ik nog terugdenk aan de film-avonden met vrienden, of die keren dat de kids klaarzaten op de bank voor een film waarbij ik eerst nog een half uur moest klooien met settings zodat hij dan het minst stotterde en het geluid het meest synchroon liep met het beeld... :')

Een PCH mag dan een spartaanse GUI hebben (alhoewel dit in de 3xx-serie sterk verbeterd is!) maar hij doet wat ie moet doen: videocontent afspelen. Plug and play. Zo'n ding speelt gewoon alle gebruikelijke content af die je kunt vinden, zonder hik of stoot. Voor foto's en muziek moet je wat anders zoeken echter... (PC met Picasa en Logitech Squeezebox bijvoorbeeld)

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04

Wvr

ik heb de Xtreamer pro en vind 2 nadelen dat netwerk maar 100mb is, en dat die soms bij ondertiteling niet goed mee loopt (vaak loop die voor en die is dan niet aan te passen)

• MAX3400

MAX3400

catchingfire schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:08:
[...]
... Het werkt nooit echt goed. Onder Windows geklooi met codecs.
Grappig, ik heb precies de omgekeerde ervaring; kant & klaar dingen waaronder mijn voormalige PCH A-100, WDTV Live & Snazzi hadden juist geklooi met instellingen, langzaam (want weinig rom/ram) en codec-support die niet up to date was. Zeker vorig jaar waarbij sommige mkv-files waren voorzien van een nieuwe sound-codec, was het echt nergens meer op af te spelen.

400 Euro neergelegd voor een ZBOX met SDD, 4GB RAM en wat kabels; Windows 7 + XBMC erop en geen vuiltje aan de lucht. Ook het library-probleem of fps-probleem waar je het over hebt, is bij mij niet meer voorgekomen.

• Athome
  • Nu online
Ook ik heb ooit een HTPC gehad een ook ik had geklooi met auto-framerates, hd-audio en met puur alleen een afstandsbediening niet het bediengsgemak die ik graag wenste.

Heb daarom een Dune Base 3.0 gekocht. Moest erg wennen aan de "simpele" Gui. Ik was Media Browser onder Windows Media Center gewend. Qua bediening was het wel een enorme stap voorwaarts. Wil geen HTPC meer.

@hierboven.

Wanneer je van een HTPC komt naar een WD TV live, AC-Ryan, Xtreamer of een andere 100 euro mediaspeler, kan ik mee heel goed voorstellen dat je terug verlangt of zelfs terug gaat naar een HTPC (heb ook een AC-ryan gehad maar toch weer verkocht).
Ga je echter van een HTPC naar een Dune Smart, of PCH A-200/C-200/A-300/C-300, dan zal merken dat een mediaspeler helemaal niet verkeerd is en in sommige opzichten zelfs beter dan een HTPC.

Ik vind wel dat het downloaden (zeker Usenet) gewoon op een PC moet blijven. Geen enkele mediaspeler is hier voor gemaakt (geen power voor par/rar)

• Domino
Ik heb nu een A110 staan, en die speelt werkelijk waar alles af.

Ik hoor de laatste tijd veel goede dingen over HTPC's (bijvoorbeeld OpenELEC) maar ik heb er nog nooit wat mee gedaan. Simpel weg omdat de PCH genoeg bied voor mij. Ik heb geen fancy interface nodig, gewoon afspelen dat bestand.

Zelf zou ik nu kiezen voor een A300, wellicht dat er nog het een en ander qua bugs inzitten maar dat word vrijwel zeker opgelost met firmware updates.

• fvandenreek
Wvr schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:17:
ik heb de Xtreamer pro en vind 2 nadelen dat netwerk maar 100mb is, en dat die soms bij ondertiteling niet goed mee loopt (vaak loop die voor en die is dan niet aan te passen)
Zou je hem weer kopen, of zou je nu voor iets anders gaan?

Moviesheets in pch, werkt dit inmiddels automatisch?

Wat is het grote verschil tussen een dune en pch?
Pch heeft in meeste gevallen een 1gbps verbinding.

Heeft er iemand ervaring met de windbox van Msi DC100-010XEU?
Deze heeft echt een super scherpe prijs, alleen lees ik wat verhalen
over problemen met fans en hitte.

• MAX3400

MAX3400

fvandenreek schreef op zondag 01 januari 2012 @ 09:49:
[...]
Wat is het grote verschil tussen een dune en pch?
Pch heeft in meeste gevallen een 1gbps verbinding.
Domme vraag maar wat moet je met 1Gbps?

Tuurlijk, sneller is beter maar voor media kijken gebruik je hoogstens 50Mbps (over een kabeltje)

• Domino
MAX3400 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:33:
[...]

Domme vraag maar wat moet je met 1Gbps?

Tuurlijk, sneller is beter maar voor media kijken gebruik je hoogstens 50Mbps (over een kabeltje)
Niet iedereen streamed de media.
Bij veel media spelers zit een harde schijf ingebouwd, dan is gbit wel handig.

• MAX3400

MAX3400

Domino schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:37:
[...]

Niet iedereen streamed de media.
Bij veel media spelers zit een harde schijf ingebouwd, dan is gbit wel handig.
Ja, die redenatie kan ik begrijpen; desondanks zal geen enkele single-disk mediaspeler meer dan 128MB/s random writes genereren bij het kopieren van media van een ander device in het netwerk. Ook downloaden via de mediaspeler (UsetNet/bittorrent) is volledig afhankelijk van je eigen line-speed en ik ken weinig mensen die dat met meer dan 120Mbps (15MB/s) doen.

Ik kan het fout hebben hoor; sommige mediaspelers met een SSD zullen wel lekker kunnen bursten bij het kopieren maar zodra je "ouderwetse" mechanische drives hebt, zet je toch je kopieerslag lekker aan als je niet iets wil kijken; met 50GB+ per uur kan je meer kopieren dan je realtime kan kijken :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wil je je opmaak nog even aanpassen?; nu moet er gescrollt worden om enkele regels te lezen. Dat is verre van optimaal.

Daarnaast kun je je post editten om zo meerdere posts van jezelfde achter elkaar te voorkomen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• fvandenreek
Oke, ik zal de volgende keer aan het edditten slaan, heb je zeker gelijk in dat dat dan iets duidelijker is.

Start post pas ik van de week even aan.

Iemand ervaring met MSI Wind Box DC100-010XEU?

• MAX3400

MAX3400

fvandenreek schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:03:

Iemand ervaring met MSI Wind Box DC100-010XEU?
Iets zegt me dat je nog steeds maar de helft van onze opmerkingen leest; er zijn topics & reviews op T.net en Got te vinden...
Hier al 2 ervaringen; ik weet niet precies wat je nog meer wil over de MSI Wind; je geeft ons nou niet echt openingen om iets te verduidelijken wat je echt niet snapt aan de specs of waar je twijfels aan hebt van dat ding.

• fvandenreek
Ik eigenlijk min of meer al gekozen voor deze htpc, maar na het herhaaldelijk lezen van juist die 2 reviews, had ik twijfels.... dus vandaar mijn post...

Ik ga nog even deze post door spitten....

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 11:49
ik zelf twijfel ook met de keuze voor een meadiaspeler. mijn eisen zijn als volgt:

- zonder harddisk (ik stream vanaf een NAS)
- liefst dus geen htpc
- klein en netjes
- full hd 1080
- liefst ook de mogelijkheid tot een bluray speler erin, maar dit is geen vereiste
- liefst zou ik er ook zelf software á la xmbc oid op zetten.. maar ook dit is geen vereiste

ik kijk momenteel zelf naar de western digital tv live en de xtreamer prodigy

budget is max ongeveer 200.

• Athome
  • Nu online
Wat mis je aan de huidige spelers waar je naar aan het kijken bent?

De Prodigy is door de 3D een afwijkende Realtek speler. De overige Realtek spelers zijn allemaal vrijwel hetzelfde.

Bij de Sigma spelers zit er onderling veel meer verschil. Dune, Popcorn Hour en WD zijn de meest bekende Sigma Spelers. Spit hun topics maar eens door en zie hoe veel verschil er tussen deze spelers zit.

Verwijderd

Fried schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:50:
ik zelf twijfel ook met de keuze voor een meadiaspeler. mijn eisen zijn als volgt:

- zonder harddisk (ik stream vanaf een NAS)
- liefst dus geen htpc
- klein en netjes
- full hd 1080
- liefst ook de mogelijkheid tot een bluray speler erin, maar dit is geen vereiste
- liefst zou ik er ook zelf software á la xmbc oid op zetten.. maar ook dit is geen vereiste

ik kijk momenteel zelf naar de western digital tv live en de xtreamer prodigy

budget is max ongeveer 200.
De nieuwe sidewinder 3 €99,- van xtreamer,of dit kan ook als je zelf een hd heb liggen,kunnen allebei 3D streamen.

Transcend
JM1333KLN-4GK € 23.70 geheugen
LC-Power
LC-1320MI € 40.40 behuizing
Asus
E45M1-I DELUXE € 157.80 moederbord
Pagina: 1