Ik heb een klein servertje die voor mij thuis dient als webserver, SSH, torrent, newsgroup, etc. Leuk allemaal, maar een groot deel van zijn (niet al te kostbare) tijd staat dat ding niets te doen. Nu ben ik op zoek naar ideeen om deze "idle"-time zinvol in te vullen. Wat doen jullie zoal met jullie servertjes in de meterkast?
Verwijderd
Servers horen zo veel mogelijk niets te doen. Als je werk voor het ding hebt, moet hij zijn werk doen. Als je geen werk hebt moet hij gewoon geduldig staan wachten.
Verwijderd
laat hem slapen als z`n werk klaar is, en hij wordt wakker wanneer ik hem weer nodig heb.
Dus mijn server staat zelden idle, zonde van de stroom naar mijn mening
edit: Dus eigenlijk wat er boven me verteld word
Dus mijn server staat zelden idle, zonde van de stroom naar mijn mening
edit: Dus eigenlijk wat er boven me verteld word
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 08:38 ]
Naja, ik heb het ding uitgezocht op stroomverbruik. 20 Watt op jaarbasis kan ik wel hebben..... voor de rest is het natuurlijk ook gewoon 'voor de fun'. Dus waarom niet een paar leuke procesjes draaien?
Misschien zou je een boinc client kunnen installeren? Deze kan je vervolgens automatisch laten uitschakelen via de software wanneer de server wat moet doen.
Misschien kun je iso's verspreiden via torrent, voor bijv linux iso's.
Of natuurlijk wat jij goed vind.
Of natuurlijk wat jij goed vind.
Verwijderd
20Watt op jaarbasis??smeerbartje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:39:
Naja, ik heb het ding uitgezocht op stroomverbruik. 20 Watt op jaarbasis kan ik wel hebben..... voor de rest is het natuurlijk ook gewoon 'voor de fun'. Dus waarom niet een paar leuke procesjes draaien?
20Watt op uurbasis mag ik hopen, oftewel 0,02kWh. *365 *24 = 175 kWh per jaar.
Je betaald nagenoeg €0,25 per kWh, dus je server kost €42 per jaar. Aangenomen dat het verbruik continu is.
Bitcoins levert te weinig op. Wellicht een hobby website in de lucht houden?
Je betaald nagenoeg €0,25 per kWh, dus je server kost €42 per jaar. Aangenomen dat het verbruik continu is.
Precies... het ding draaien kost me 40 euro per jaar. Prima voor een hobby projectje. Website draait er al opjens17 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:48:
20Watt op uurbasis mag ik hopen, oftewel 0,02kWh. *365 *24 = 175 kWh per jaar.
Boinc (of een ander DC project) gaat je dan wel meer kosten hè. Dan draait de proc normaal gesproken op 100% dus dan gaat je stroomverbruik aardig omhoog en is het geen € 40,00 meer maar het veelvoudige.smeerbartje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:18:
[...]
Precies... het ding draaien kost me 40 euro per jaar. Prima voor een hobby projectje. Website draait er al opIk zal eens kijken naar boinc. Andere ideeen zijn uiteraard van harte welkom!
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Nounou, dat is wel een beetje overdreven hoor. De N270 gebruikt maximaal 2.5W. De CPU alleen kan het stroomverbruik dus hoogstens met 12.5% laten toenemen. Nou zal de chipset en het geheugen ook wat meer vragen als je geheugentoegang gebruikt, maar "het veelvoudige" zal het niet worden.Bastien schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:30:
[...]
Boinc (of een ander DC project) gaat je dan wel meer kosten hè. Dan draait de proc normaal gesproken op 100% dus dan gaat je stroomverbruik aardig omhoog en is het geen € 40,00 meer maar het veelvoudige.
Een tor relay.
Een majestic-12 crawler. (Beetje variant op de al voorgestelde yacy client)
Dit is allebei wel meer idle bandwidth opeten dan idle CPU time.
Een majestic-12 crawler. (Beetje variant op de al voorgestelde yacy client)
Dit is allebei wel meer idle bandwidth opeten dan idle CPU time.
Pagina: 1