“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”
Nee. Zie ook Wikipedia: Audio Stream Input/Output- Kan ik SPDIF in meerkanaals mode aansturen via ASIO
En die Pioneer heeft geen ASIO compatibiliteit. Overigens ben ik zelf nog nooit een versterker tegengekomen die dat wel heeft. ASIO wordt veel meer in de MIDI wereld gebruikt om apparaten aan te sturen, niet specifiek voor geluidstreams naar versterkers.Audio Stream Input/Output (ASIO) is a computer sound card driver protoco
Daarbij is SPDIF een interface type, en ASIO een protocol. Grof gezegd specifieert SPDIF hoe een stekker er fysiek uit moet zien, en ASIO de volgorde van bitjes die over een digitale kabel heen gaan. Dat zijn twee verschillende niveau's dus, die feitelijk geen drol met elkaar te maken hebben
Geen idee of de Pioneer direct door kan lussen, maar vermoedelijk heeft hij iets als een source direct optie en dan zou dat moeten kunnen. De vraag is echter of je daar iets aan hebt in jouw situatie.- Is het mogelijk om de Pioneer zodanig in te stellen dat er, uitgezonderd volumeregeling, geen filtering of andere processing plaatsvind (bitperfect doorgeven zogezegd)?
Ik vraag me af of je de Pioneer uberhaupt wel in kunt zetten als eindversterker in jouw geval. Dat zou betekenen dat de Pioneer je speakers rechtstreeks aanstuurt namelijk. Je zegt actieve filtering, maar wel softwarematig...bedoel je dan dat ze nu gewoon via USB aan je PC hangen ofzo? Dat zou me overigens wel logisch klinken, aangezien je ASIO idd prima over een USB kabel heen kunt sturen in dit licht (zie ook USB-MIDI interfaces).
Ik neem dan ook aan dat je huidige speakers een eigen versterker aan boord hebben, anders zal er weinig geluid uit komen vermoed ik. Om wat voor speakers gaat het eigenlijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wellicht een beetje een onduidelijke topic-start...
Het gaat om een set reguliere luidsprekers met passief filter. Helaas hebben beide woofers het begeven (onduidelijke reden), en ik heb de kast inmiddels aangepast voor Dynaudio-woofers. Natuurlijk moet het filter aangepast worden, maar hier in Brazilië is het nogal lastig om aan de juiste componenten te komen. Heaas is passieve filters bouwen nu niet bepaald mijn specialiteit en heb ik dit altijd aan anderen overgelaten.
Dus inderdaad, het is de bedoeling dat de Pioneer de units direct gaat aansturen.
Voor de filtering wil ik in de eerste instantie een plug-in voor Foobar2000 gebruiken. Deze heeft niet zo gek veel mogelijkheden, maar voldoende voor een goede (en lange) test.
Nu was ik toch al van plan om over te gaan op actief filteren, en de Pioneer is een buitenkansje. Ik ga hem sowieso morgen ophalen; voor dat geld kan ik me er geen buil aan vallen, en als het niet werkt kan ik wel een andere toepassing verzinnen.
Overigens kan ik het aansturen van de aparte kanalen ook best analoog doen, en mijn E-MU 1820 als meerkanaals DAC gebruiken. Wellicht is dit zelfs een betere oplossing, maar het leek mij wel geinig idee dit optisch te doen vanwege galvanische scheiding van PC en versterker en minder kabels.
Dat de Pioneer géén ASIO ondersteunt begrijp ik. Ik vroeg mij af of er een soort van (bij voorkeur ASIO compatible) "driver" was die een (7.1) geluidskaart emuleert, en het meerkanaals signaal naar de receiver stuurt.
Peter
Het gaat om een set reguliere luidsprekers met passief filter. Helaas hebben beide woofers het begeven (onduidelijke reden), en ik heb de kast inmiddels aangepast voor Dynaudio-woofers. Natuurlijk moet het filter aangepast worden, maar hier in Brazilië is het nogal lastig om aan de juiste componenten te komen. Heaas is passieve filters bouwen nu niet bepaald mijn specialiteit en heb ik dit altijd aan anderen overgelaten.
Dus inderdaad, het is de bedoeling dat de Pioneer de units direct gaat aansturen.
Voor de filtering wil ik in de eerste instantie een plug-in voor Foobar2000 gebruiken. Deze heeft niet zo gek veel mogelijkheden, maar voldoende voor een goede (en lange) test.
Nu was ik toch al van plan om over te gaan op actief filteren, en de Pioneer is een buitenkansje. Ik ga hem sowieso morgen ophalen; voor dat geld kan ik me er geen buil aan vallen, en als het niet werkt kan ik wel een andere toepassing verzinnen.
Overigens kan ik het aansturen van de aparte kanalen ook best analoog doen, en mijn E-MU 1820 als meerkanaals DAC gebruiken. Wellicht is dit zelfs een betere oplossing, maar het leek mij wel geinig idee dit optisch te doen vanwege galvanische scheiding van PC en versterker en minder kabels.
Dat de Pioneer géén ASIO ondersteunt begrijp ik. Ik vroeg mij af of er een soort van (bij voorkeur ASIO compatible) "driver" was die een (7.1) geluidskaart emuleert, en het meerkanaals signaal naar de receiver stuurt.
Peter
“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”