Op vrijdag 23 maart 2001 10:21 schreef hybridz het volgende:
Kemo, wat is jouw probleem?
Europa kan best een unie worden. Je hebt ook nog geen argumenten gegeven waarom dit niet zou kunnen. Het is waar dat Europa niet snel een wereldmacht wordt zoals Amerika dat nu is. Maar het is ook de vraag of we dat wel willen. Natuurlijk wil Europa iets meer te zeggen hebben, maar Amerika betaalt nu een hele hoge prijs voor hun macht. Bovendien loopt Amerika nog ver achter op sociaal gebied vergelijken met Europa. Er zijn nauwelijks sociale voorzieningen, miljoenen mensen leven onder de armoedegrens, de criminaliteit is ontzettend hoog, grote steden worden onveilig gemaakt door bendeoorlogen, etc. Dit zijn allemaal zaken die ik absoluut niet in Europa zou willen hebben. Dan liever minder macht in de wereld en een prettig leven, dan in een wereldmacht wonen en contstant vrezen voor je leven. Jammer genoeg gaat Europa steeds meer de kant van Amerika op, terwijl ik denk dat Amerika een voorbeeld is van hoe het niet moet.
Het feit dat jij lekker in het rijke Nederland woont en niet in Turkije zegt al genoeg over jou. Waarschijnlijk heb je er niet zelf voor gekozen, maar jouw ouders zijn niet naar nederland gekomen voor het klimaat. Ik ben het ook met Apoc eens dat Nederland superieur is aan veel islamitische landen en dit kan ik zeggen zonder te discrimineren. Want ik bedoel niet dat de mensen beter zijn, maar vooral dat de samenleving rechtvaardiger is en onze mensenrechten universeel (cultuur-onafhankelijk) zijn. Elke cultuur die zich niet aan de mensenrechten houdt onderdrukt, en is daarom in mijn ogen minderwaardig.
Amerika en Turkije hebben beide het verdrag voor mensenrechten getekend en zouden dus gestraft moeten worden, omdat ze er zich niet aan houden.
Ik heb er niet voor gekozen om hier te wonen.. Nee, maar zeg ik dat ik Nederland haat ( het is een land die een voorbeeld kan stellen aan vele landen, omtrent politiek)
Mijn ouders zijn hier gekomen om een beter leven voor hun kinderen te geven.. Ik ben hier al mijn hele leven, zoiets als jij. Dus als je mij een onbewust hintje geeft dat ik Nederland dankbaar moet zijn, dat ik hier mag wonen.. (Dus wat zeur je nou!)
-----
Waarom ik denk dat europa nooit een geheel wordt:
*Landen zoals Frankrijk zullen kleinere landen zoals Nederland overschaduwen, met hun ideeen etc. (drugbeleid.. je weet wel)
--qoute--
Europa is een toonbeeld van een situatie waarin het hebben van één munt ongunstig werkt. Europa bestaat uit afzonderlijke landen, waarvan de inwoners verschillende talen spreken en verschillende gewoonten hebben, en meer loyaliteit en gehechtheid jegens het eigen land voelen dan jegens de gemeenschappelijke markt of Europa.
--quote--
*Euro...is leuk..maar..
http://www.sdnl.nl/friedman.htm