Ervaring import vanuit Engeland gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Omdat ik vaak naar Engeland ga, zat ik voor de grap te kijken naar RHD auto's... Helaas is hetgeen dat er te koop staat vrij prijzig en niet het soort auto dat ik zoek.

Dus keek ik voor de grap op ebay.co.uk en zie daar een pracht exemplaar staan van een door mij erg geliefd model.

Nu vroeg ik mij af, als ik hem zou kopen, hoe gaat het vanaf daar?

Ik heb geen trailer, dus de auto moet rijdend van Engeland naar Nederland komen. Wat zijn hier de mogelijkheden voor? Uiteraard moet de auto daarna naar het RDW. Aangezien het een standaard auto is, verwacht ik daar geen problemen.

De vraag is alleen, welke papieren moet ik van de vorige eigenaar mee krijgen, en hoe regel ik dat ik verzekerd ben tijdens de rit naar Nederland?

Andere tips zijn uiteraard welkom. :)

edit; ik lees net al op the interwebz dat zelf rijden niet kan, auto en aanhanger regelen dus... :)
dat lukt nog wel ivm connecties bij garages. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Naboo op 29-12-2011 23:09 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Anoniem: 436750

Antwoord van de RDW:

"Ik wil een voertuig invoeren. Hoe krijg ik een Nederlands kenteken?
Als u in het buitenland een voertuig heeft gekocht en u wilt dit invoeren in Nederland, dan moet u hiervoor een Nederlands kenteken aanvragen.

Wat zijn de voorwaarden voor invoer?
U bent minimaal 18 jaar (16 jaar voor brom/snorfietsen)
U staat ingeschreven in het GBA of u bent een in Nederland gevestigd rechtspersoon

Welke documenten heeft u nodig?
Compleet buitenlands kentekenbewijs
Geldig legitimatiebewijs

Wat moet u doen?
U biedt uw auto aan voor onderzoek bij de RDW. U maakt hiervoor een afspraak bij een RDW keuringsstation. U kunt online een afspraak maken, telefonisch een afspraak maken, in sommige gevallen kunt u zonder afspraak terecht. Om van uw woonadres naar het keuringsstation en terug te rijden, kunt u gebruik maken van een ééndagskenteken. Deze kunt u aanvragen bij het RDW-keuringsstation.
Voor het onderzoek neemt u de benodigde documenten mee: compleet kentekenbewijs en geldig legitimatiebewijs. Is het voertuig eerder geregistreerd in een niet EU/EVA land kan het noodzakelijk zijn dat u een Certificaat van Overeenstemming (CVO) moet overleggen. U regelt de belastingzaken bij de Belastingdienst Douane. Na onderzoek door de RDW kunt u (als dat in uw geval van toepassing is) de belastingzaken (BPM) afhandelen op het BPM-aangiftepunt (zit in ieder RDW keuringsstation).
U ontvangt van RDW het kentekenbewijs. Na aangifte en (indien van toepassing) betaling BPM ontvangt u als alles akkoord is van RDW het kentekenbewijs. U schaft kentekenplaten aan. U kunt kentekenplaten aanschaffen bij een RDW erkende kentekenplaatfabrikant

Hoe lang duurt de afhandeling?
Na akkoord RDW en Douane: 4 werkdagen.

Wat kost het?
Dit is afhankelijk van het voertuigsoort, leeftijd voertuig, onderzoek en herkomst voertuig.

Meer informatie over invoer
Specifieke informatie over invoer van uw voertuig kunt u vinden op deze website onder betreffende voertuigsoort > invoeren."

Bij mijn weten is het niet mogelijk om de auto verzekerd vanuit Engeland naar Nederland te rijden. Niet met Engels en niet met Nederlands (eendags-)kenteken en moet transport door middel van trailer o.i.d. gebeuren. Als andere lezers andere informatie hebben dan hoor ik dat graag. Als het inderdaad een standaard auto met een Engelse typegoedkeuring zou de keuring geen probleem moeten opleveren. Na de keuring mag je gelijk door naar de douane voor de aangifte van de bpm. Daarvoor heb je naast de eerder genoemde papieren nog een zogenoemd bpm-aangiftedocument nodig dat je kunt vinden op www.belastingdienst.nl. Houd er rekening mee dat bij de Belastingdienst voor particulieren niets op rekening gaat en dat de bpm gelijk afgetikt mag worden.

Het bovenstaande is niet om je te ontmoedigen. Integendeel, het invoeren van een auto of motor is makkelijker dan ooit. Echter, door de koers van het Britse Pond en de te betalen bpm moet de auto wel heel voordelig zijn, wil invoer op dit moment interessant zijn. Ik kom geregeld als gastarbeider over de vloer bij een motorfietsenzaak die tot een jaar geleden flink wat motoren uit Engeland importeerde, maar door de koers van de Euro t.o.v. het Pond is dat al een tijdje niet interessant meer.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
De auto is ouder dan 20 jaar, dus valt ie onder 10% bpm. En ja, hij staat voor een prikkie te koop, dus betaal die BPM met liefde haha.

Ik was vooral benieuwd naar de papieren. Aangezien die wel zullen afwijken aan wat wij hier in Nederland kennen wil ik weten wat ik precies van de verkoper moet krijgen zodat ik niet straks zonder alle papieren loop te klooien :)

En de pond staat op 1,10 geloof ik. Dat valt wel mee toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Naboo op 30-12-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

1,19 ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 23:43

AlexanderB

7800 rpm

je hebt nederlandse/rechts rijden koplampen nodig, de engelse koplampen hebben een verkeerd lichtbeeld en zullen dus APK afkeur zijn.

bij importeren krijg je de keuze om gelijk apk te laten keuren namelijk ;) anders krijg je wel je papieren maar rij je nogsteeds ongekeurd.

verder geen trailer? --> eendagskenteken, ff goed kijken wat de voorwaarden zijn, geloof dat je met een nederlands eendagskenteken niet buiten nederland mag rijden, ik begreep dat er een variant van het duitse exportkenteken is waarmee dat wel mag. van de engelsen weet ik t niet.
meestal kost zo iets ~70-120 euro + kosten voor n setje nummerplaten (zegmaar nogmaals 50-70 euro) en dan moet je daarna nog een set NL nummerplaten kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Eendagskentekens hebben ze niet voor Engelse import. Maar goed, ik werk in de autobranche dus kan vast wel wat regelen met een dealer :)

Koplampen is inderdaad een goed punt. Maar die zijn wel te regelen. Al is het alleen maar voor de APK. Zoals gezegd zal de auto vooral gebruikt worden voor de trips naar Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436750

In Engeland hebben ze een Vehicle Registration Certificate (V5C). Er zijn twee versies, een blauwe en een rode. De rode is de nieuwe, maar de blauwe is nog steeds geldig, o.a. voor verkoop. De V5C bevat meerdere secties. Sectie 6 en 10 moeten ingevuld worden en sectie 8 door beide partijen ondertekend. Daarna moet je de volledige V5C mee krijgen om registratie in Nederland te vergemakkelijken. De verkoper schrijft een brief met de wijzigingen naar de Engelse RDW. Verder heb je voor zover ik weet, geen papieren nodig. Met die wegenbelastingschijfjes doen we niets. Een MoT kan interessant zijn, maar is voor import geen voorwaarde.

Het linkje verwijst naar een informatiefolder van de Engelse overheid over de V5C. Hopelijk heb je er wat aan:
http://www.direct.gov.uk/prod_consum_dg/groups/dg_digitalassets/@dg/@en/@motor/documents/digitalasset/dg_065264.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Leesvoer: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/222423
Gaat over motorfietsen, maar idee is hetzelfde. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37

orf

Ik heb mijn auto ingevoerd vanuit Engeland. In dit topic heb ik er wat over geschreven: orf in "Auto invoeren vanuit Engeland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn auto komt ook uit Engeland maar dat heb ik laten doen door iemand. Aangezien het zijn eigen zaak is, wilde hij er ook nog een marge op hebben (logisch), maar het importeren zelf was echt met 2 dagen geregeld.

Even grof gerekend: auto was 12K (ponden, eind 2009).
Import + marge + RDW: bedragje X
Uiteindelijk voor de deur: 17.5K Euro

Het lastige van een auto importeren door niet zelf te rijden maar op een aanhanger te zetten, is onder andere dat je de terugreis (veerboot?) anders moet regelen en dat je vaak bij de douane extra/aanvullend vroeg moet zijn om de auto in te voeren.

Een nadeel is wel dat Engelse auto's een andere soort APK hebben; afgezien van de eerder vermelde koplamp-afstelling voor NL, is het ook vaak zo dat achterlichten, reflectoren maar ook uitstoot niet altijd voldoen aan NL-regelgeving.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 30-12-2011 10:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb twee maanden geleden persoonlijk een auto uit Engeland gehaald. Waar je op moet letten is dat de auto nog geldige MOT heeft. In Nederland zul je de auto op chassisnummer moeten verzekeren, je bent dan pas op het continent verzekerd. De Engelse eigenaar kan het beste de verzekering IN Engeland regelen.
Let er op dat je het chassisnummer ook op de overdrachtspapieren terug vindt.

Vraag een vrijstelling BPM en belasting aan : https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do zodat je twee weken onbezorgd met Engels kenteken kunt rijden. In die tijd kun je de koplampen / achterlichten geschikt maken en je bezoek aan de RDW inplannen. Ik betaalde 100€ voor het invoeren. Je krijgt een week later het kenteken thuisgestuurd.

Het belangrijkste is je dekking van de verzekering. Als je dus nog op het kenteken wacht als de verzekering is afgelopen dan krijg je een flinke boete.

[ Voor 39% gewijzigd door PZOOO op 30-12-2011 10:17 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 13:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Daar is dit forum niet voor bedoeld. Stuur zo'n mededeling desnoods via een DM naar Naboo...

[ Voor 130% gewijzigd door Grrrrrene op 04-01-2012 14:39 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Naboo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:38:
De auto is ouder dan 20 jaar, dus valt ie onder 10% bpm. En ja, hij staat voor een prikkie te koop, dus betaal die BPM met liefde haha.
je weet dat je die 10% bpm over de toenmalige aanschafprijs gaat he?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SeatRider schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:21:
[...]

je weet dat je die 10% bpm over de toenmalige aanschafprijs gaat he?
Het is toch 10% van de toenmalige BPM? Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 16:07

SeatRider

Hips don't lie

MAX3400 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:25:
[...]

Het is toch 10% van de toenmalige BPM? Of ben ik nou gek?
Het toenmalige BPM gedeelte van de toenmalige aanschafprijs ja.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Wat SeatRider zegt... :Y

Ik twijfel nu wel enorm, want ik heb NOG een auto gezien hahaha... erg he? :@

Soortgelijke auto, de 1 is een 2.0 liter de ander een 2.5.... bouwjaren 1990 en de ander 1987....

De 87'er is wel iets duurder op dit moment..... Aaargh.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Het makkelijkst is de Engelse eigenaar zo gek krijgen dat je op zijn kenteken hiernaartoe mag rijden, dat is het goedkoopst. Kenteken kun je vervolgens op de post terug naar hem/haar doen.

Importverzekering voor 5 dagen kost je rond de 200 euro, weet niet zeker of je die nodig hebt als je op Engels kenteken rijdt. Verder dan gewoon een APK keuring doen bij de RDW, *Let op!* je moet de koplampen ombouwen/omstellen omdat die de verkeerde kan op staan.

Heb zelf een XK8 geïmporteerd die ik wil verkopen, dat eerste ging met bovenstaande methode prima, de tweede niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch_Razor op 31-12-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Dutch_Razor schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:24:
Het makkelijkst is de Engelse eigenaar zo gek krijgen dat je op zijn kenteken hiernaartoe mag rijden, dat is het goedkoopst. Kenteken kun je vervolgens op de post terug naar hem/haar doen.

Importverzekering voor 5 dagen kost je rond de 200 euro, weet niet zeker of je die nodig hebt als je op Engels kenteken rijdt. Verder dan gewoon een APK keuring doen bij de RDW, *Let op!* je moet de koplampen ombouwen/omstellen omdat die de verkeerde kan op staan.

Heb zelf een XK8 geïmporteerd die ik wil verkopen, dat eerste ging met bovenstaande methode prima, de tweede niet ;)
Natuurlijk gaat dat prima, in Engeland is namelijk niet de auto, maar de persoon verzekerd. Met andere woorden, je bent onverzekerd naar huis gereden. Het verzekeringscertificaat van de eigenaar laten zien is leuk en aardig, maar als je niet oplet wordt je gepakt voor fraude ook nog.

@ TS, wat je moet doen om met die auto naar Nederland te rijden is vrij ingewikkeld als je niet weet hoe het moet. Er komt iets meer bij kijken dan iedereen hier nu roept. Er zijn niet voor niets bedrijven die dit voor je regelen voor een x-bedrag.

En ja, ik weet dondersgoed hoe het werkt, heb het zelf al meerdere malen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 104562 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Natuurlijk gaat dat prima, in Engeland is namelijk niet de auto, maar de persoon verzekerd. Met andere woorden, je bent onverzekerd naar huis gereden. Het verzekeringscertificaat van de eigenaar laten zien is leuk en aardig, maar als je niet oplet wordt je gepakt voor fraude ook nog.
Je mag toch als Nederlander sowieso niet in Nederland rijden in een auto met buitenlands kenteken? Iets met belastingontduiking enzo? ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Huur gewoon een auto trailer of ambulance en haal die auto op..

http://neefbak.com/verhuu...bulanceverhuur/index.html

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 06-01-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Vraag of die Engelsman hem hier heen wil rijden; uiteraard betaal je hem ervoor. Misschien vindt ie het nog wel leuk ook, een ritje Europa. Het kost je wel meer, maar scheelt jou een hoop gedoe. Maarja, je moet maar net iemand treffen die dat ook wíl doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Grrrrrene schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:17:
[...]

Je mag toch als Nederlander sowieso niet in Nederland rijden in een auto met buitenlands kenteken? Iets met belastingontduiking enzo? ;)
Bingo.

Dat en meer ellende. De theorie en de praktijk wijken vaak nogal van elkaar af voor import auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor auto gaat het om dat het zoveel scheelt? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn aanbod geld ook nog steeds, DM even als je interesse hebt!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Touchdomex schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:39:
Wat voor auto gaat het om dat het zoveel scheelt? :)
Een oude BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik zou user Capo even vragen. Die heeft al meerdere Lotussen geïmporteerd en daarbij ooit een compliment gekregen van Engelse douane omdat hij alles zo netjes had geregeld. Dat was overigens wél nadat hij met veel politievertoon aan de kant was gehaald :P

Dat is tenminste als ik mij dat helemaal goed herinner. Staat me iets van bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Tjebakka op 08-01-2012 11:30 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nog lolliger is andersom; met een rechtsgestuurde auto en Nederlandse platen teruggaan naar Engeland (voor onderhoud)... Ik zag de beambtes al kijken toen ik Dover uit wilde en natuuuurlijk mocht ik even langs de kant voor een gemoedelijk praatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zo zag ik afgelopen week dit staan:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000005.jpg

3 in zeer goede staat verkerende Ur-Quatro's, vers uit Engeland geïmporteerd.
Moest bij de klant ernaast lossen.

Het prijsverschil tussen auto's, niet uit Nederland, en wel uit Nederland, is gewoon zo groot, dat het erg interessant is om te importeren. Mijn broer neemt iedere week wel een trailer vol met Engelse sloopauto's mee naar Nederland. Blijkbaar zit er dan toch handel in.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grrrrrene schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:17:
[...]

Als Nederlander wel, maar niet als Nederlander woonachtig en belasting betalend in NL..
Ik ben namelijk Nederlander, maar woon in de UK en rijd gewoon met mijn UK auto naar Nederland..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heeft iemand al nieuwe "calculators" online voor BPM berekenen over 2012? Sites als bpmberekenen.com gebruiken nog 2011-staffels. Niet dat de wetgeving veel gewijzigd kan zijn maar toch benieuwd wat ik nog zou moeten afdragen bij import.

Site van de Belastingdienst is, voor mij persoonlijk, een draaaaak om door te rekenen dus zoek/zocht ff simpeler tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
NoFearCreations schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:27:
Zo zag ik afgelopen week dit staan:
[afbeelding]

3 in zeer goede staat verkerende Ur-Quatro's, vers uit Engeland geïmporteerd.
Moest bij de klant ernaast lossen.

Het prijsverschil tussen auto's, niet uit Nederland, en wel uit Nederland, is gewoon zo groot, dat het erg interessant is om te importeren. Mijn broer neemt iedere week wel een trailer vol met Engelse sloopauto's mee naar Nederland. Blijkbaar zit er dan toch handel in.
De BMW's die ik aan het "volgen" ben, zijn echt spotgoedkoop.... Ook al zouden die dingen niet meer rijden, dan kan je ze nog met winst in onderdelen verkopen....

Als mensen geen bezwaar hebben met een stuur aan de verkeerde kant, kan je echt voor spotprijzen dikke BMW's uit Engeland halen....

:Y

Die Audi's zijn trouwens ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Naboo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:35:
[...]

Als mensen geen bezwaar hebben met een stuur aan de verkeerde kant, kan je echt voor spotprijzen dikke BMW's uit Engeland halen....
Wat ik dik... Een M3 E46 heb je vanaf 10K Euro... Juist voor Duitse auto's kijk ik liever in Duitsland dan Engeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
E46 328i, leren bekleding etc. etc. 1400 pond.....

Zal vooral te maken hebben dat die dingen daar stervensduur zijn om te verzekeren enzo en je die dingen niet snel kwijtraakt.
Voor zulke bedragen kan je het makkelijk gokken... In onderdelen raak je hem wel kwijt...

Oude Ford Sierra's en andere Ford modellen zijn daarentegen weer niet te betalen daarzo.... :P

En in Engeland is "status" best belangrijk.... Ford modellen worden zelfs aangeduid met "TITANIUM" "ZETEC" etc... om maar te kunnen laten zien dat je in een dure uitvoering rijdt.... Die BMW's die ik regelmatig tegenkom zijn daarom ook altijd erg luxe uitgerust. Enige nadeel (misschien ook voordeel) het zijn bijna allemaal automaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kan iemand me iets uitleggen over de site van de Belastingdienst en dan vooral de rekenwaarde voor de netto-catalogusprijs? Ze zeggen: pak 11% van de netto-catalogusprijs en trek daar 450 Euro vanaf.

Geldt dit voor de netto-catalogusprijs in het land van herkomst of de netto-catalogusprijs datum bouwjaar in Nederland? Scheelt nogal een slok op een borrel qua recente modellen (vanaf 2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Ik heb gewoon een 5daags-kenteken aangevraagd, naar Engeland gevlogen, auto controle, geldzaken geregeld, V5 meegekregen, de tijdelijke platen erop gezet, en naar huis gereden via het veer.

Daarna RDW bellen voor afspraak, dan krijg je 1dags kenteken waarmee je dus gewoon mag rijden (wel rechtstreeks naar hun vestiging), en ook natuurlijk je verzekering op de hoogte stellen.

En wat mensen zeggen dat je een vrijstelling BPM moet aanvragen, om zo lekker 2 weken op Engelse platen rond te rijden is eigenlijk kul.
Heel wettelijk gezien mag je als Nederlander niet rijden met andere platen dan de officiële NL platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 23:37

orf

MAX3400 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:48:
Geldt dit voor de netto-catalogusprijs in het land van herkomst of de netto-catalogusprijs datum bouwjaar in Nederland? Scheelt nogal een slok op een borrel qua recente modellen (vanaf 2007).
Catalogusprijs Nederland. De belastingdienst heeft tarieflijsten, bij twijfel vragen ze de prijs op bij de importeur. Ik heb de prijs zelf ook bij de importeur opgevraagd (één telefoontje) en daar gaven ze aan dat mijn model nooit geleverd is in Nederland en dat ze daarom een zo vergelijkbaar mogelijk model opgeven. In mijn geval scheelde dat nog iets aan catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

orf schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:03:
[...]

Catalogusprijs Nederland. De belastingdienst heeft tarieflijsten, bij twijfel vragen ze de prijs op bij de importeur. Ik heb de prijs zelf ook bij de importeur opgevraagd (één telefoontje) en daar gaven ze aan dat mijn mode nooit geleverd is in Nederland en dat ze daarom een zo vergelijkbaar mogelijk model opgeven. In mijn geval scheelde dat nog iets aan catalogusprijs.
Da's mooi om te weten; model wat ik op het oog heb, is nooit in NL geleverd. Sterker nog, het is exclusief in de UK geleverd. Toenmalige nieuwwaarde UK: 35K pond terwijl het "kleinere broertje" van die auto in NL 59K Euro kostte.

Pagina: 1