Omdat ik vaak naar Engeland ga, zat ik voor de grap te kijken naar RHD auto's... Helaas is hetgeen dat er te koop staat vrij prijzig en niet het soort auto dat ik zoek.
Dus keek ik voor de grap op ebay.co.uk en zie daar een pracht exemplaar staan van een door mij erg geliefd model.
Nu vroeg ik mij af, als ik hem zou kopen, hoe gaat het vanaf daar?
Ik heb geen trailer, dus de auto moet rijdend van Engeland naar Nederland komen. Wat zijn hier de mogelijkheden voor? Uiteraard moet de auto daarna naar het RDW. Aangezien het een standaard auto is, verwacht ik daar geen problemen.
De vraag is alleen, welke papieren moet ik van de vorige eigenaar mee krijgen, en hoe regel ik dat ik verzekerd ben tijdens de rit naar Nederland?
Andere tips zijn uiteraard welkom.
edit; ik lees net al op the interwebz dat zelf rijden niet kan, auto en aanhanger regelen dus...
dat lukt nog wel ivm connecties bij garages.
Dus keek ik voor de grap op ebay.co.uk en zie daar een pracht exemplaar staan van een door mij erg geliefd model.
Nu vroeg ik mij af, als ik hem zou kopen, hoe gaat het vanaf daar?
Ik heb geen trailer, dus de auto moet rijdend van Engeland naar Nederland komen. Wat zijn hier de mogelijkheden voor? Uiteraard moet de auto daarna naar het RDW. Aangezien het een standaard auto is, verwacht ik daar geen problemen.
De vraag is alleen, welke papieren moet ik van de vorige eigenaar mee krijgen, en hoe regel ik dat ik verzekerd ben tijdens de rit naar Nederland?
Andere tips zijn uiteraard welkom.
edit; ik lees net al op the interwebz dat zelf rijden niet kan, auto en aanhanger regelen dus...
dat lukt nog wel ivm connecties bij garages.
[ Voor 8% gewijzigd door Naboo op 29-12-2011 23:09 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find