Anoniem: 392865

Topicstarter
Ik heb al sinds enkele maanden een msi 6850 cyclone edition en ben heel tevreden over de prestaties dus had ik besloten om nog een 6850 te kopen (in dit geval van het merk asus) en ze in crossfire te zetten.
Ik merk duidelijk een verschil in games zoals BF3 en BFBC2, hier krijg ik bijna 100% prestatiewinst.
Maar ik heb ook enkele games getest zoals skyrim en cod4 en hier merk ik een sterk fps verlies. Bij cod4 had ik vroeger een stabiele 250fps en nu is het eerder 150fps, hetzelfde met skyrim 50fps naar 35fps.
Ik dacht dus deze games zullen geen crossfire ondersteunen dus disablede ik crossfire in CCC en deed weer een aantal test maar wat blijkt nu: de fps halveert tegenover fps die ik haalde met de crossfire enabled!.
Dit vind ik zeer vreemd het lijkt dus dat de crossfire in deze games toch werkt maar dat de kaarten elk afzonderlijk veel minder presteren.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen om ook uit deze games meer prestatie te halen?
Ik heb catalyst drivers geinstalleerd (11.12) + de CAP
Ook drivers 12.1 geprobeerd maar geen verschil

Overige Specs:
Asus M5A99X EVO
amd phenom 1090t oc(3.8ghz)
8gb corsair vegeance ram (1600 mhz)
600W ocz modxstream
500gb sata (seagate)
Windows 7 home premium 64bit

Alvast bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:52
Misschien hebben de games automatisch de settings omhoog gegooid na het detecteren van meer gpu power?
(daar zul je dan wel een popup/bericht van ontvangen hebben lijkt me)

Topicstarter
het lijkt me sterk dat ze dat hebben gedaan... de settings van de games heb ik trouwens zelf al op het hoogste gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
250fps met een 6850 op Cod4 lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk (de 5870 haalt dat bijv. niet eens en die is toch echt een tikje sneller) dus ik denk dat je je settings nu anders hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kreeg wel delijk 250fps maxed out, maar ik moet wel zeggen dat op promod speel (dat de settings heeft getweaked) en heb een config dat ook een fps boost geeft... en zo krijg ik wel degelijk een stabiele 250 fps :P maar ik denk niet dat het hier aan ligt want wat verklaart dan de problemen met skyrim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Heb jij een monitor setup waar 250fps op weergeven kan worden dan? Kan zijn dat dfe de instellingen in CCC op zijn hoogst staan. En waarschijnlijk haal je ook een wat hogere AA level..;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb voor de zekerheid is beiden kaarten elk afzonderlijk getest met dezelfde settings enz als de xfire en k krijg zoals verwacht meer fps in cod4 met een enkele gpu, k vind het vreemd want dat is zo goed als de enige game waar ik geen fps boost krijg met de crossfire enabled :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
In welke sloten zitten de kaarten? Post anders eens wat GPU-Z screenshots... Ook tijdens het gamen.

[ Voor 48% gewijzigd door Paprika op 01-01-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zoals de manuel van de mobo aangeeft de eerste 2 pci-e x16 sloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
zie http://www.techpowerup.co..._HD_6850_CrossFire/6.html

Als je dus je settings tweakt voor een hoge fps zal je dingen als AA / AF uitstaan, de fps boost die in die review staat valt ook extreem laag uit vergeleken met de HQ instellingen.
Redelijk normaal dus, houdt mijns inziens gewoon in dat de gpu de bottleneck niet meer is.
Probeer eens alles op max te gooien en dan de vergelijking te doen, dat zegt wat meer over de betrouwbaarheid van dit resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Mental op 04-01-2012 01:17 ]

Pagina: 1