Geschil met accuverkoper uit China - eBay kopersbescherming?

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb voor mijn 5 jaar oude Dell D830 een vervangende (imitatie) accu besteld in China. Deze kostte me 24 dollar, verzenden gratis. Binnen 2 weken ontvangen, maar nu begint de ellende. Het accu controlelampje knippert elke 5 seconden, en als ik 'm op de accu laat werken gaat ie in standby na een korte tijd, en daar komt ie niet meer uit totdat ik m aan de stroom hang. Kortom, de laptop denkt dat de batterij stuk, op en leeg is. Hoewel Windows aangeeft dat ie geladen is, en niet meldt dat de accu aan het eind van zijn leven is gekomen.

Contact opgenomen met de leverancier, deze zegt stuur de accu maar op, krijg je een nieuwe. Da's lief van hem, maar verzenden alleen al kost 17 of 18 euro. En wat gaat ie er dan mee doen? Zelf weggooien? Dat kan ik hier ook doen. Dat begreep ie in zoverre dat ie me nu aanbiedt 30% terug te betalen.

Zou ik met kopersbescherming/door een geschil te openen kans maken om mijn hele geld terug te krijgen (of een nieuwe accu natuurlijk)? Het geheel is betaald met Paypal/creditcard - mocht dat iets uitmaken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Is het een nieuw product? gekocht van een 'bedrijf' of 'particulier' ??

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
thijszor schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:23:
Is het een nieuw product? gekocht van een 'bedrijf' of 'particulier' ??
Een handelaar iig, ze verkopen heel veel soorten accu's.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Tsja, dat hij hem terug wil is alleszins logisch; anders wordt het voor iedereen ongevraagd 2 halen 1 betalen. Of het van een bedrijf of particulier is maakt geen donder uit, want wat ga je doen; hem voor de Chineze rechter slepen?

Gevalletje tough nookie; neem je verlies. Dit is het risico van goedkoop Ebay deals op de kop tikken. 5 keer gaat het goed, 1 keer fout. Hopelijk heb je per saldo wel winst gemaakt.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 17-01 14:01
Een laptop-accu is sowieso al snel dood/afgeschreven (vooral bij verkeerd gebruik), dan zou ik ook niet echt veel wonderen verwachten bij een imitatie accu (heel zeker niet 1tje uit verweggistan).

Wat kost een originele accu? Rond de €150,-?
En je denkt dat ene van €18,- ook goed zal werken?

Maar persoonlijk geloof ik niet zo in die kopersbescherming van Ebay en Paypal, vooral niet bij zo'n klein bedrag en als er duidelijk staat dat het om imitatie gaat. Zijn allemaal afzetters eigenlijk.

Ik zou zeggen, gun die man wat!
In je 30%, en koop opnieuw. Misschien heb je geluk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-12-2011 21:29 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

Nikeo

Jawelles

Dat weet je toch vantevoren? als het niet goed is moet het terug en dat is duur. Dat is de afweging die je maakt. in NL kopen of gokje wagen in China

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 12:47
Ik zou een filmpje maken en hem daarmee proberen te overtuigen van het defect. Of voorstellen de kosten te delen. Ik importeer ook veel uit het Verre Oosten, dat hoort bij. Part of the deal.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Jarno schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:30:
Ik zou een filmpje maken en hem daarmee proberen te overtuigen van het defect. Of voorstellen de kosten te delen. Ik importeer ook veel uit het Verre Oosten, dat hoort bij. Part of the deal.
Ja dat met dat filmpje heb ik al aangeboden. Dat hoeft niet, en de deal is nu 30% terug. Volgens mij moet ik dat maar pakken en een andere fabrikant proberen...

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:38

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals de rest zegt dit had je kunnen verwachten, meestal met accu's uit china. Zitten wel eens wat goede tussen maar zeg nu zelf, 24 dollar en gratis verzending normaal kost een accu €100,- + ?!
Of koop gewoon een nieuwe voor hetzelfde bedrag of trek er lering uit en koop een originele. ;)
SeatRider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:32:
[...]

Ja dat met dat filmpje heb ik al aangeboden. Dat hoeft niet, en de deal is nu 30% terug. Volgens mij moet ik dat maar pakken en een andere fabrikant proberen...
Dat moet je met beide handen aanpakken, zeer coulant al zeg ik het zelf. En dat voor een bedrag van 24 dollar, erg netjes!

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2011 21:32 ]

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

NeutraleTeun schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:27:
Wat kost een originele accu? Rond de €150,-?
En je denkt dat ene van €18,- ook goed zal werken?
Ze zijn duur omdat het kan: de specifieke vorm van de accu zorgt ervoor dat je er weinig alternatieven voor hebt. De 18650-Li-ion cellen die erin zitten kosten bijna niets. Ik heb die bij mijn accu voor €15 vervangen en de laptop ging een uur langer door dan de nieuwe orginele accu.
Maar persoonlijk geloof ik niet zo in die kopersbescherming van Ebay en Paypal, vooral niet bij zo'n klein bedrag en als er duidelijk staat dat het om imitatie gaat. Zijn allemaal afzetters eigenlijk.

Ik zou zeggen, gun die man wat!
In je 30%, en koop opnieuw. Misschien heb je geluk ;)
Inderdaad, PayPal zal je de accu ook terug laten sturen voor je je geld terug krijgt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Heb net voorgesteld het verschil te delen in ruil voor een positieve feedback, binnen 5 minuten 14$ terug op de paypal. Ben ik nu een lul? :)

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-01 15:19
SeatRider schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:23:
Heb net voorgesteld het verschil te delen in ruil voor een positieve feedback, binnen 5 minuten 14$ terug op de paypal. Ben ik nu een lul? :)
Nee dat is gewoon handelen, die man heeft ook liever 14 dollar verlies dan een negatieve feedback.
Die negatieve feedback kan hem wel veel meer kosten dan 14 dollar grote kans dat de handelaar de handel gebruikt voor een extra centje (of full time job) Het is dus simpel hij blij jij blij, iedereen is geholpen.

Als het product echt slecht was zou er een stroom van negatieve feedbacks op zijn account binnen komen.

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58

Minkie

Groazers Unite.

Voor een dubbeltje op de 1ste rij willen zitten, en dan gaan klagen als het product niet naar verwachting werkt :')

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb dat ook wel eens gehad met producten uit China. Dat is iets waar je voor tekent vind ik. Ik heb twee keer een Digitizer teruggestuurd en één keer een zaklamp. Principe kwestie vind ik. Je neemt voor lief dat het bijna gratis hierheen komt. Zelfs met terugsturen ben je goedkoper uit dat één hier in de winkel kopen.

Negatieve feedback vanwege een DOA of iets wat er op lijkt. Nee dat is lekker. Als die tweede accu nu ook bagger is, dan zou ik het kunnen begrijpen. Maar nu na één accu al, dat vind ik niet kunnen. In NL moet je spullen ook terugbrengen voordat je een vervanger krijgt. Logitech is hier soms een uitzondering, maar je begrijpt wat ik bedoel...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34

paQ

Minkie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:43:
Voor een dubbeltje op de 1ste rij willen zitten, en dan gaan klagen als het product niet naar verwachting werkt :')
bla, dat heeft er niets mee te maken natuurlijk.
hoe goedkoop ook, het moet natuurlijk gewoon werken

de kans is echter altijd wel aanwezig dat de kwaliteit of werking vreselijk tegenvalt, maar dat is iets anders dan helemaal niet werken.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 30-12-2011 11:05 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Heb zelf net de accu van mijn Dell Latitude D630 vervangen. Heb wel naar immitatie accu's gekeken maar uiteindelijk toch besloten om de originele accu aan te schaffen ivbm betrouwbaarheid.

Kosten waren €60 ex verzenden en dan heb je wel de originele Dell.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 11:12 ]

• frAmEd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:27
Wat ik doe ik zo'n geval: doen alsof ik het niet ontvangen heb en dan krijg ik een nieuwe of mijn geld terug via paypal. Sure, niet 'eerlijk', maar ik weet dat ze het defecte product terug willen, maar opsturen is te duur, dus is dit voor mij de beste oplossing.

Heb je nu niks meer aan, maar een volgende keer wellicht wel.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
frAmEd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:10:
Wat ik doe ik zo'n geval: doen alsof ik het niet ontvangen heb en dan krijg ik een nieuwe of mijn geld terug via paypal. Sure, niet 'eerlijk', maar ik weet dat ze het defecte product terug willen, maar opsturen is te duur, dus is dit voor mij de beste oplossing.

Dat had ik ook bedacht, maar dat vond ik echt niet netjes ;)

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 17-01 14:01
frAmEd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:10:

Inderdaad niet eerlijk.
En dit zijn nu de soort mensen waardoor de bescherming en geschil via Paypal en Ebay niks meer waard is.

Moet je trots op zijn :F

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

NeutraleTeun schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:32:
[...]

Inderdaad niet eerlijk.
En dit zijn nu de soort mensen waardoor de bescherming en geschil via Paypal en Ebay niks meer waard is.

Moet je trots op zijn :F
_/-\o_

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1