• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Hi all,
Al aardig rond gelezen in de diverse Onkyo, Jamaha, Jamo topics hier op tweakers. Nu zit ik een beetje te hakkelen qua keuze in verband met het budget en de combinatie.

De reden voor een nieuwe set te gaan kiezen is onder andere omdat ik een nieuwe TV ga kopen (Samsung PS51D6900). Hiermee wil ik de 3D via de receiver laten lopen qua aansluiting, daarnaast ook omdat vorig jaar oud&nieuw mijn oude set een beetje aan diggelen heeft geholpen.
Andere hardware: HTPC met HDMI, PS3. Geloof dat de decoder in de nieuwe TV kan (UPC).

Voornamelijk te gebruiken voor films en games.

Mijn keuze was gevallen op de volgende receiver en set speakers:
- Yamaha RX-V471
Vanwege de HDMI ingangen en de 1.4 HDMI uitgang (3D)
Prijs was ook niet onbelangrijk

- Jamo A 102 HCS 5/6
Vormfactor was nodig aangezien ik helaas niet de hele grote zuilen kwijt kan in mijn inrichting
Prijs wederom niet onbelangrijk
Geluid uiteraard toch wel minder dan zo een mooie 606 set, maar ja die gaan niet passen.

Heb alleen het idee dat mijn verhouding receiver en set niet zo geweldig is. Eerder zit ik te denken om de receiver te doen maar wellicht met een iets betere 2.1 set voor rond dezelfde prijs. Totale budget voor het geluid (receiver & speakers) wil ik maximaal op ongeveer 600 euro houden.

Enig aanvulling/opmerkingen op deze combinatie? Advies wordt uiteraard altijd op prijs gesteld.
Thanks.

[ Voor 6% gewijzigd door PaulBloem op 29-12-2011 21:30 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Maar heb je dan nog twee speakers van je oude setje?
Ik zou dan persoonlijk voor een betere 2.1 set gaan en de oude als surround aansluiten.
Dan nog even doorsparen om de surround speakers van de nieuwe 2.1 set bij te kopen.
Zo heb ik dat jaren geleden ook gedaan toen ik van een stereo opstelling naar een surround opstelling ging.

Anders vragen of er iemand in je omgeving nog een paar speakers heeft liggen die hij even kan missen.