Toon posts:

Probleem met nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• cjk89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-01 16:57
Ik heb een belangrijke vraag

Ik heb vandaag een nieuwe CPU ingebouwd, volgens de sites kan mijn moederbord de cpu & geheugen aan, EN kan mijn CPU het geheugen ook hebben.

http://img11.imageshack.us/img11/1706/wtfoq.png

CPU - AM3 Phenom II X4 960T Black Edition @ 3GHz
Mobo - Gigabyte GA-MA78GM-UD2H
Geheugen - Corsair 4GB DDR2-667 Kit
Video - Gigabyte GV-N40OC-1GI 1GB 128 bit
Voeding - OCZ ModXstream 500W

Moederbord heeft de laatste bios update gehad waardoor hij AM3 cpu's kan hebben
Maar als ik de computer aanzet dan krijg ik sowieso een blue screen met de tekst - not fully ACPI Compliant
MAAR als ik in de BIOS de multiplier op 10x zet (dan loopt de cpu dus op 803 MHz) dan doet hij het wel gewoon.. WTF?!

Alvast bedankt

• Anoniem: 385882
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Probeer Optimized setting in je BIOS of default optimized setting

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 29-12-2011 20:43]

• cjk89
Dat heb ik gedaan maar zodra het gedeelte ''windows starting up'' komt dan komt die BSOD
dus ik alles op automatisch gezet en alleen mijn geheugen wat hoger gezet zodat het elkaar een beetje kan compenseren (wist niet of het wat uit zou maken) maar dat werkte ook niet.
al zet ik de multiplier op 11x, dan komt die BSOD al.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 16:07
Werkt een ubuntu livecd?
Dan misschien windows opnieuw installeren.

• cjk89
Ubuntu Live cd?
hmm, daar ben ik niet mee bekend

En ik heb geprobeerd om Windows opnieuw te instaleren maar zodra hij naar de setup wilt switchen
word alles blauw.

• Niet online
Probeer een CMOS clear.

• cjk89
Heb ik zojuist gedaan en heeft niets uitgehaald.

wat ik verder erg vreemd vind; volgens Alternate enzovoorts is de codenaam van mijn CPU ''Deneb''
Maar bij CPU-Z staat er Thuban.

Vreemd.. Daarna vond ik dit; http://nl.hardware.info/n...ail-phenom-ii-x4-960t-cpu

• cjk89
Ik dacht eerst dat het mischien een mogelijkheid was dat mijn voeding niet sterk genoeg is, maar alles samen is misschien net 300 watt, en heb een voeding van 500 watt,

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08 08:04

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Het is ook een Thuban (Phenom II x6 lijn) .
Een Deneb CPU is namelijk een normale Phenom II x4.
De Thuban die jij ziet is eigenlijk een Zosma core, een Thuban met 2 gelockte cores.
Kun je zien aan de T toevoeging achter de naam. Aangezien alleen Thubans Turbo, de T dus, ondersteunen.

De T modellen zijn op jou bord ondersteund vanaf BIOS F9B. Heb je die dus niet, eerst die flashen.

~ 10900K @ 5.4 @ EK Velocity D-RGB ~ ASUS Maximus XIII Hero ~ 32GB Trident-Z Neo B-Die @ 4266 15-17-17-34-280-2T ~ Gigabyte RTX 3080 Gaming OC @ Bykski Block ~ Nemesis GTX 420+240 ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Prime Gold 1000w ~

• cjk89
@Imprezzion

Hey bedankt man, iets wat ik nog niet heb gehoord.
beetje jammer alleen dat Gigabyte niet kan unlocken, kennelijk alleen MSI en Asus

Kan ik de bios flashen via windows (.exe) of MOET dat echt via de bios?

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 13:00
Gigabyte heeft een utility die onder windows de bios kan flashen. Kijk even op de gigabyte site onder je moederbord. Meermaals probleemloos gedaan. Utility en bios downloaden en dan opstarten en naar de bios bladeren. Kan niet mis gaan.

http://www.gigabyte.co.nl...e.aspx?pid=3017&dl=1#bios

HIer de bios

http://www.gigabyte.co.nl/MicroSite/121/tech_a_bios.htm

En hier de utility en handleiding.

Controleer even tijdens de opstart ( druk op pauze) welke bios versie je hebt. F9B is de laatste versie

[Voor 39% gewijzigd door Klaas van der Heide op 29-12-2011 22:03. Reden: links toegevoegd]

Klaas

• Niet online
Maar hij heeft de laatste BIOS toch? Zegt hij in zijn eerste post.

• cjk89
die f9b heb ik niet, mijn fout
heb niet zulke goede ervaringen met beta's..

ben nu @bios aan het instaleren en heb de update bios binnen, @bios is namelijk de enige utility die op de site van Gigabyte staat.

• Klaas van der Heide
cjk89 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:04:
die f9b heb ik niet, mijn fout
heb niet zulke goede ervaringen met beta's..

ben nu @bios aan het instaleren en heb de update bios binnen, @bios is namelijk de enige utility die op de site van Gigabyte staat.
Laat maar even weten of het na de update wel goed wil lopen. Een herinstallatie heb ik nog nooit moeten doen voor alleen een update van de proc. Zelfs een moederbord transplantatie laat zich doen zonder herinstallatie als je maar een ATI / AMD chipset houdt.

Klaas

• cjk89
Hmm, voor zover ik weet heb ik een Nvidia chipset xD

MAAR, voor zo ver ik kan merken nu loopt hij perfect, temps zijn echt bizar laag

Core 1 tot 4 allemaal rond de 21 graden
zal zo even mijn videokaart er weer in stoppen en dan even kijken hoe het loopt terwijl ik bezig ben met MW3

ik had een Zalman CNPS10x besteld maar kreeg hem half compleet binnen
dus vanmiddag naar Alternate geweest en mn mond open gedaan
en toen zei die gozer dat de nieuwe zending pas 5 januari binnen kwam en de enige koeler die ik verder interessant vond/vind is die Corsair H60. dus die heb ik nu, ik moet zeggen; ZWAAR overkill maar het houdt mijn nieuwe Thuban lekker koel :9

Even kijken hoe het gaat lopen ;)

Ik wil soup-nazi, jan99999, Imprezzion en natuurlijk Klaas van der Heide bedanken
voor alle adviezen en hulp _/-\o_

En mocht ik nog een keer kunnen helpen kan je altijd Dm'en 8)

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08 08:04

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Unlocken is niet merk specifiek. Het moet de goede chipset zijn.
een AMD 770 chipset of hoger icm een AMD SB710 of hoger kan unlocken.

Jou bord heeft een AMD 780G chipset alleen een SB700 dus kan hij zonder zware BIOS mods niet unlocken denk ik.

Je kunt altijd even in je BIOS zoeken om een functie UCC, Core Unlocker, ACC, Unleashing Mode wat dan ook. Meestal bij CPU Settings of Advanced.

~ 10900K @ 5.4 @ EK Velocity D-RGB ~ ASUS Maximus XIII Hero ~ 32GB Trident-Z Neo B-Die @ 4266 15-17-17-34-280-2T ~ Gigabyte RTX 3080 Gaming OC @ Bykski Block ~ Nemesis GTX 420+240 ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Prime Gold 1000w ~

• Klaas van der Heide
Mooi dat het system nu wel werkt. Kleine moeite groot plezier. Je hebt geen Nvidia chipset met een AMD/ATI met ingebouwde vga. Leuk bord voor een media centre of WHS.

Waterkoeling heb je niet nodig voor dit systeem. Dat heet echt overkill. De koeler kan het prefect alleen. Overcloking zit er niet echt in.

Klaas

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee