Energiebeheer: SSD (OS) nooit uitschakelen, HDD (2) wel?

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 07:05
Situatie:
Notebook, Windows 7 Professional, SSD als primaire OS schijf, HDD als secundaire opslagschijf, beide intern.

Hoe kan ik het 'inslapen' van de schijven individueel regelen, de SSD mag nooit uitgaan en de opslag HDD moet dit al na 5 minuten doen.

Reden:
Stilte en stukje energie besparing in notebook.

Kan dus alleen in het energiebeheer algemeen alles instellen voor beide schijven.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04-2025

Swedish Clown

Erlang <3

Misschien een hele stomme opmerking (want dan heb ik het thuis ook foutief ingesteld) maar de SSD waar het OS op draait zal toch gewoon altijd actief blijven? Als je dus na 5 minuten inactiviteit de HDD laat downspinnen, zal de SSD gewoon blijven draaien aangezien het OS altijd actief zal blijven.

Als ik namelijk kijk naar de drives monitor thuis dan zie ik altijd wel iets van activiteit bij de SSD terwijl alle HDD's na verloop van tijd downspinnen en de activiteit een platte lijn wordt (=totaal inactief).

Ik zie dus geen reden om het downspinnen individueel te regelen, tenzij je meerdere HDD's hebt, die je individueel wilt kunnen regelen?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.