Toon posts:

P150 geluidsisoleren

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb sinds kort een oude p150 als server draaien... en hij moet 24/7 aanstaan..
maar hij staat in mijn slaapkamer..en kan hem nergens anders kwijt.. jullie snappen het al.. ik wil hem stiller maken.. want hij maakt nog best veel geluid...
ik heb geen extra cooling erin zitten.. alleen een socket 7 cooler+fan + voeding fan..
er was geloof ik een poos geleden een topic over het isoleren van je kast.. heeft iemand de link nog, want de search werkt nog steeds niet..
verder heb ik powersaving al aangezet.. wat ervoor zorgt dat de schijven uit gaan na een bepaalde tijd.. dus het zijn alleen nog maar de ventilatoren die zon tering herrie maken..

BTW. sorry eddo dat ik ff je user + pw gebruikt heb.. maar was op mijn werk.. en kon mijn pw niet meer herinneren....
hehehe.. sorry..
Thijs..

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 23:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

zoeken werkt wel weer

http://searchgot.cjb.net

link over geluids isoleren is waarschijnlijk

http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/000325.html

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Goed, hier komtie:
Fans zoveel mogelijk met dubbelzijdig schuim-tape vastplakken (te halen in een elketronicazaak, of in een modelbouwwinkel, hier plakken ze servo's mee vast)

Harddisks en CD-romspelers bevestigen met een paar elastiekjes eromheen.

Binnenkant bekleden met geluidsisolerende mat, dit heeft een soort eierdoospatroon (en arme sloebers slapen er wel eens op, neem een luchtbed) De zo fijn mogelijke structuur en meest dunne variant nemen.

Tralies, gaatjes en beschermhekwerken voor je fans demonteren/uitzagen/wegslopen. Deze maken alleen maar herrie.

Fans langzamer laten draaien, eventueel grotere of meer fans monteren om dezelfde koeling te verkrijgen (indien nodig, natuurlijk, minder fans is minder geluid)
Langzamer laten draaien kan door 24 volt fans te verkrijgen, en deze op 12 volt laten lopen, of 12 volt vans op 5 volt, of op 7 volt door een verbinding te maken tussen de +5 en +12 (dit is rood en geel, geel is 12)
Wat de invloed is op de voeding weet ik niet.

Kast op rubber doppen zetten (in geval van parket/laminaat)

En tot slot:
Als je je conputer sloopt bij het volgen van deze aanwijzingen, of anderzins, dan is dat je eigen schuld, maar in ieder geval niet de mijne!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
Nou Herman we weten je te vinden hoor als het fout gaat ;) :)

(grapje hoor!)

Ik heb mijn gewone computer, een Athlon 500@700 op 1.9 volt, vrijwel geruisloos gekregen door alle ventilatoren op een externe voeding aan te sluiten. Het is zo'n regelbare: 1.5/3/4.5/6/7.5/9/12 volt. Als je gaat testen en overklokken zet je hem hoog, ga je slapen dan zet je hem laag, superhandig!
Het lawaaiverschil tussen 12 en 9 volt is enorm en op 7.5 is hij helemaal stil. Toch blijft hij heel aardig koelen in tegenstelling tot de 5 volt optie.

PS. Wie raadt wààrom ik mijn Athlon dag en nacht aan wil laten staan, krijgt een kus (tip het heeft iets met koeien te maken.... ;)) :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Om zo veel mogelijk RC5 blokjes te kraken?

Geef die kus maar aan je buurmeisje. :P

• budi
Oh oh dat is aanzetting tot misdaad Herman! Als ik dat doe, wordt ik opgepakt (mag je ook weer raden waarom... (lukt het zonder tip?) :))

Aaarrghhhh het is mooi weer buiten! Ik zit de hele dag maar op mijn stage achter de computer. Ik wil naar huis (om thuis achter mijn computer te zitten :) :) :) :) :))

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Budi: Dat laatste is een goed idee, dus dat ga ik bij deze dan ook maar even doen. ;)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Bij de conrad kun je een schakelingetje krijgen (kant en klaar 35 pieken, zelfbouw 25 pieken), waar je je fans op aan moet sluiten. Dat ding meet met een temp sensor hoe heet je proc wordt, en afhankelijk van de temp laat hij het voltage op de fans varieren tussen 6 en 12 v. Zoiets als de externe voeding van Budi dus, maar dan automatisch. Ik heb het nog niet gestest, maar wil er wel binnenkort een kopen.

Verwijderd

herman toch
Tralies, gaatjes en beschermhekwerken [censuur]demonteren/uitzagen/wegslopen. Deze maken alleen maar herrie.

tuurlijk maakt het herrie als je de tralies van je cel doorsnijd zeker die sirenes.

nee maar ff serieus goede tips.

• Jag
  • Laatst online: 08-09 20:49

Jag

Ik was gister bij een vriend van mij, en die heeft echt de stilste computer die ik ooit gezien heb! Ik wilde ff een mp3'tje opzetten, maar ik wist niet of zijn computer aanstond. En aangezien zijn ledjes niet aangesloten zijn, is er echt maar één manier om erachter te komen, en dat is de monitor aanzetten, je hoort die pc ECHT niet. Als je mijn pc aanzet, dan is het ongeveer hetzelfde SPL als een stofzuiger, om gek van te worden. Ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat mijn voedingskoeler (die maakt de herrie) zuigt ipv blaast. Maar de mechanica erachter ontgaat mij, Herman idee? Komt nog eens bij dat ik een nieuwe versterker ga kopen die ook fan gekoeld is :(.
Wel goeie tips trouwens, ik ga zelf ook maar eens aan de slag :).

Jag

• budi
Hoe zou je zo'n computer zó stil kunnen krijgen? Je moet de hitte er toch uit kunnen krijgen? De hitte van de processor kun je eruit krijgen met waterkoeling (ja ja, Herman: www.waterkoeling.nl :), om je maar ff voor te blijven), maar als je de rest dicht houdt, dan blijft de hitte er toch in opstapelen? Vooral de voeding wordt dan lastig. Hoe heeft hij díe zo stil gekregen?
Jag, als je voor ons zou willen kijken hoe hij dat gedaan heeft, graag! ;)

Oh ja: en de harddisk dan? Ik heb een vrij stille, maar die blijf je toch horen.... Heeft ie hem helemaal ingepakt?

Pagina: 1