• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
Beste tweakers,

De 3.5mm audio out van mijn laptop is al een tijdje kaduuk en ik ben van plan het te vervangen door een usb geluidskaart.
En ik zat dus te denken dat als ik toch een nieuwe geluidskaart wil halen, dat ik dan beter iets met optical in kan nemen, zodat ik hem ook icm met mijn 360 kan gebruiken.

Ik heb dus zitten zoeken maar heb eerlijk gezegd geen geluidskaart kunnen vinden met optical in.
Mijn eerste vraag is dan ook: Bestaan deze al en zo ja, waar kan ik ze dan vinden?

Nou ben ik bang dat ze er niet zijn dus heb ik toch ook maar gezocht naar kaarten zonder optical in en ik kwam dus op de volgende 2 kaarten uit:
- Creative SoundBlaster X-Fi HD
- Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro

Welke kan ik het beste nemen? Ik heb 2.1 speakers en ben niet van plan nieuwe speakers te nemen.
Zijn er betere opties?

Groet,

Soundless

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Er bestaan wel externe geluidskaarten met optische ingang, Sweex heeft er zelfs eentje. Maar wat wil je er mee doen? Want niet al die geluidskaarten kunnen een digitaal signaal als invoer accepteren en dan analoog weer uitvoeren. Dus niet XBox 360 - optische kabel - externe geluidskaart - mini-jack - 2.1 setje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
Oh, dat was namelijk wel de gedachte die ik erbij had. Is dat totaal niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
Ook mijn headset poortje van de laptop is kapot gegaan. Bleef haken achter een kabel en nu is die ring afgebroken en zie ik allemaal koperen plaatjes in het poortje die rood worden als ik er een kabel tegen houdt :).

Ik ga mijn vaio zeker niet opsturen naar Sony, dan betaal je schijnbaar honderden euro's. Nu wist ik niet dat er ook USB opties waren, dus dat is alweer een pak van mijn hart!

Ik heb nu 2 opties gezien die me interessant lijken:

1. De compacte Creative Sound Blaster Play 16 bit voor 25 euro
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/8000_8999/8700/8720/8724/872452_LB_00_FB.EPS.jpg

2. De wat grotere Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro 24 bit voor ongeveer 55 euro
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1292337103.jpeg

Het enige wat ik eigenlijk doe is mijn Sennheister draadloze headset aansluiten in de kapotte poort. Moet ik daarom nog rekening houden met 16 of 24 bit? En welke van de 2 opties worden geadviseerd?

Alvast super bedankt!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Fiio is een goed merk, Nuforce Udac 2 is ook goed wat ik hoor. Zou niet al te snel voor die creatives gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok ik heb ff wat research gedaan en wil graag één van deze bestellen:

http://hdphns.com/nl/fiio-e7.html

http://hdphns.com/nl/vers...eakers.net&s2m_indirect=1

Als ik het zo goed heb kan ik met dit apparaatje de defecte headphone aansluiting op de laptop prima vervangen? Dus dat apparaat aansluiten via USB en vervolgens mijn draadloze koptelefoon aansluiten op dat apparaat.

Voordeel van deze vind ik dat je wat meer opties hebt voor je geluid, waaronder bass, volume en EQ. Kwa prijs verschilt het niet zoveel, dus welke is de beste optie en waarom?

Alvast bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 15-02-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Ik zou eerder voor de E10 gaan, reviews zijn over het algemeen lyrisch erover en de kwaliteit is beter dan die van de E7 en de E11 ondanks de lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb net de E10 besteld! Ik zal even een eerste indruk schrijven als ik het apparaat binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De e10 binnen, snelle aansluiting, prima geluid! Sterker nog, het volume niveau is zo verhoogd dat mijn prima headphone het max. geluid niet aan kan :).

Ben iig blij dat er zo'n oplossing is! Thanks voor de hulp mensen!

Pagina: 1