Toon posts:

video memory stress test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een video memory stress test gedaan (zie figuur):
Via google even gekeken wat dit inhoud maar niks over gevonden die ik begrijp.
processor draaid op normale snelheid 2600k @3.4Ghz videokaart is een geforce GTX 580.
Ik zelf heb niets veranderd in de bois maar misschien de vorige eigenaar wel , misschien staat daar iets verkeerd ingesteld.Is er iemand die me verder kan helpen en me vertellen wat dit juist inhoud ?

Alvast bedankt.

http://imageshack.us/phot...ideomemorystresstest.jpg/

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

Perkouw

Moderator General Chat
Ik snap je vraagstelling niet zo goed, wellicht omdat deze niet echt aanwezig is ? ;)
@3.4Mhz moet zijn @3.4Ghz denk ik ook zo.

Ik zie 2 succesvolle passes en 0 errors.
Wellicht dat je wilt weten waar de twee 80004001 errors voor staan en/of het dus klopt dat het niet supported is ? Zo ja, ik heb even zitten googlen. Wat ik hierbij tegenkom is dat iemand deze test ook heeft gedraaid, maar 0 passes heeft en zijn vraagtekens zet over de werking van de applicatie. Probeer anders eens een andere GPU benchmarking tool.

Al met al heb ik het idee dat je videokaart gewoon in orde is ?! :X

[ Voor 108% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2011 19:05 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Lijkt me toch duidelijk: je GTX580 heeft geen BGR support, maar enkel RGB. Dit heeft sowieso niets met het BIOS te maken, maar wel met de aansturing van de kleuren (op sub pixel niveau) je scherm.

Ik heb net even nagekeken, bij mijn 450GTS geeft hij ook 'not supported' errors. Dus niks om je zorgen over te maken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:54:
Ik snap je vraagstelling niet zo goed, wellicht omdat deze niet echt aanwezig is ? ;)
@3.4Mhz moet zijn @3.4Ghz denk ik ook zo.

Ik zie 2 succesvolle passes en 0 errors.
Wellicht dat je wilt weten waar de twee 80004001 errors voor staan en/of het dus klopt dat het niet supported is ? Zo ja, ik heb even zitten googlen. Wat ik hierbij tegenkom is dat iemand deze test ook heeft gedraaid, maar 0 passes heeft en zijn vraagtekens zet over de werking van de applicatie. Probeer anders eens een andere GPU benchmarking tool.

Al met al heb ik het idee dat je videokaart gewoon in orde is ?! :X
Ik wou weten of mijn videokaarrt 100% in orde was.
ok dat zou dan een geruststelling zijn.ik had een computer gekocht tweedehands en ik had problemen met de computer uit hybride slaapstand brengen.Maar als met de kaart niks mis is
dan komt het door iets anders .bent u zeker over dit ?
Ik ga ook nog een GPU stress test doen met Furmark.
Misschien weet u of het moeilijk is om furmark te gebruiken ?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

Perkouw

Moderator General Chat
Malantur schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:17:
Lijkt me toch duidelijk: je GTX580 heeft geen BGR support, maar enkel RGB. Dit heeft sowieso niets met het BIOS te maken, maar wel met de aansturing van de kleuren (op sub pixel niveau) je scherm.

Ik heb net even nagekeken, bij mijn 450GTS geeft hij ook 'not supported' errors. Dus niks om je zorgen over te maken.
My bad, had er helemaal overheen gekeken. Is inderdaad waar. :)
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:19:
[...]

Ik wou weten of mijn videokaarrt 100% in orde was.
ok dat zou dan een geruststelling zijn.ik had een computer gekocht tweedehands en ik had problemen met de computer uit hybride slaapstand brengen.Maar als met de kaart niks mis is
dan komt het door iets anders .bent u zeker over dit ?
Ik ga ook nog een GPU stress test doen met Furmark.
Misschien weet u of het moeilijk is om furmark te gebruiken ?
Wat is je probleem precies met het uit de slaap stand halen van je pc ? Laten we daar eerst mee beginnen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2011 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:25:
[...]

My bad, had er helemaal overheen gekeken. Is inderdaad waar. :)

[...]

Wat is je probleem precies met het uit de slaap stand halen van je pc ? Laten we daar eerst mee beginnen. ;)
ik heb reeds over gelezen op de asus website dat het een veel voorkomend probleem is bij de P8P57 zowel bij overclocking als bij geen computer waar geen overclocking gebeurd.sommige kunnnen oplossing door in de bois de PPl voltage uit te schakelen maar bij niet iedereen lukt het.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:17:

nog een vraagje een GPU benchmarking tool is dit hetzelfde als een GPU stress test doen met Furmark?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:51:
[...]

nog een vraagje een GPU benchmarking tool is dit hetzelfde als een GPU stress test doen met Furmark?
Het doel van een stress test is de GPU 100% te belasten, vaak om te testen op stabiliteit en temperatuur.
Het doel van een benchmark is een vaste reeks frames die de GPU moet renderen. Hoe snel hij dit doet geeft een score op het einde, zodat je kan vergelijken hoe snel je GPU zijn werk doet tegenover een andere GPU.

In een stress test is het soms wel zo dat je ook een aantal fps haalt, wat ook vergeleken kan worden. Maar Furmark strest een GPU harder dan een gemiddelde benchmark/game, dus temps die je daar haalt zijn worst case.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:59:
[...]

Het doel van een stress test is de GPU 100% te belasten, vaak om te testen op stabiliteit en temperatuur.
Het doel van een benchmark is een vaste reeks frames die de GPU moet renderen. Hoe snel hij dit doet geeft een score op het einde, zodat je kan vergelijken hoe snel je GPU zijn werk doet tegenover een andere GPU.

In een stress test is het soms wel zo dat je ook een aantal fps haalt, wat ook vergeleken kan worden. Maar Furmark strest een GPU harder dan een gemiddelde benchmark/game, dus temps die je daar haalt zijn worst case.
heeft u soms een naam van benchmark programma die handig is in gebruik ,

is een GPU test gevaarlijk en is dit nodig om dit te testen zodoende te weten of de computer die ik tweedehands gekocht heb goed is ?

Verwijderd

Malantur schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:59:
[...]

Furmark test het geheugen bijna niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:17:
[...]

Furmark test het geheugen bijna niet.
is mijn geval nodig om Furmark test te doen.ik wil zoveel mogelijk testen wanneer materiaal niet goed is gaat ie terug naar de verkoper.
Pagina: 1