Toon posts:

Glasvezel aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben onlangs opzoek geweest na een goede glasvezel provider (er was er maar een KPN ..).
Echter zit ik met nog wat vragen ben al bij z'n servicepunt langs geweest maar die waren drukker met verkopen
dan met vragen beantwoorden. De vragen die beantwoord werden bleek later geen kant van te kloppen bij na vraag bij Paradigit. Dus ben het vertrouwen een beetje kwijt in de antwoorden.

Ik zit namelijk met een probleem. De situatie is momenteel zo: in de meterkast is de aansluiting van Glasvezel. Hierin moet de modem geplaatst worden. Echter aan de achterzijde van ons huis (kleine 10M) ligt de oorspronkelijke modem (met telefonie etc). Mijn vraag is hoe gaat het met de telefonie? Immers ik ga mijn handsetdock niet in meterkast zetten. zijn hier mogelijkheden voor (of kun je gewoon de oude telefonieaansluiting gebruiken)
of heeft iemand ervaring hiermee?

Daarnaast heb ik een vraag over de Draadloze sterkte van de "experiabox", Ik heb momenteel 2 experiaboxen gehad een was super (een Thomson) echter nu een arcadyan maar die is echt rampzalig... Heb een vier verdiepingen huis en bij verdieping 2 (1ste verdieping dus) is het al rampzalig tot geen internet...

Alvast bedankt voor u visie

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:04:
Ik ben onlangs opzoek geweest na een goede glasvezel provider (er was er maar een KPN ..).
Echter zit ik met nog wat vragen ben al bij z'n servicepunt langs geweest maar die waren drukker met verkopen
dan met vragen beantwoorden. De vragen die beantwoord werden bleek later geen kant van te kloppen bij na vraag bij Paradigit. Dus ben het vertrouwen een beetje kwijt in de antwoorden.
Wat leidt jou te denken dat de antwoorden die KPN over hun eigen dienst geeft niet kloppen en die van Paradigit wel?
Ik zit namelijk met een probleem. De situatie is momenteel zo: in de meterkast is de aansluiting van Glasvezel. Hierin moet de modem geplaatst worden. Echter aan de achterzijde van ons huis (kleine 10M) ligt de oorspronkelijke modem (met telefonie etc). Mijn vraag is hoe gaat het met de telefonie? Immers ik ga mijn handsetdock niet in meterkast zetten. zijn hier mogelijkheden voor (of kun je gewoon de oude telefonieaansluiting gebruiken)
of heeft iemand ervaring hiermee?
In je meterkast zal ook de IS/RA voor je analoge telefonie zitten, en vanaf daar dus een telefoonkabel naar je basisstation. Die kun je hergebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben altijd een spitter gebruikt (achter de telefoonaansluiting kan deze ook gewoon hergebruikt worden) ?
Want Is/ra hebben we nooit gebruikt

Of heeft iemand een aansluitplan (en kabels etc

De KPN medewerker moest alles vragen en bepaalde antwoorden waren meer draaien dan uit eindelijk antwoord.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Telefoon is meestal een kwestie van een kabeltje overprikken in de meterkast: van je oude modem naar je nieuwe glasvezelmodem.

Wifi sterkte heeft verder niets met wel of geen glasvezel te maken. Desnoods zet je één of meer extra wifi accespoints neer.

Weet je heel zeker dat je aan KPN vastzit?
http://reggefiber.nl/

Edit: Je kan ook gewoon een monteur langs laten komen, dan leveren ze alles werkend af, kost wat, maar is wel zo makkelijk... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 29-12-2011 18:24 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:23:
Telefoon is meestal een kwestie van een kabeltje overprikken in de meterkast: van je oude modem naar je nieuwe glasvezelmodem.

Wifi sterkte heeft verder niets met wel of geen glasvezel te maken. Desnoods zet je één of meer extra wifi accespoints neer.

Weet je heel zeker dat je aan KPN vastzit?
http://reggefiber.nl/
Is kpn is laatst overgenomen ;)

we hadden eerst meerdere providers echter die zijn allemaal opgekocht etc door KPN
(http://webwereld.nl/nieuw...efiber-en-reggeborgh.html)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 18:25 ]

• Fiber

Fiber

Zegt niets. Dat KPN eigenaar is van veel merken glasvezel wil niet zeggen dat al die merken opgeheven zijn. Tik je postcode en huisnummer eens in op die Reggefiber site...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
dus wat ik begrijp is de hardware gewoon een kwestie van overprikken?
dus kan gewoon eigenlijk de oude telefoonlijn kapen? vanaf de meterkast ISRA punt even erin pleuren
daarin aftapen

Dus maw de Telefoonlijn gaat dan niet over Glasvezel?

• Fiber

Fiber

Nee andersom, je trekt de stekker uit je ISRA punt en stopt hem in je glasmodem...

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:29:
Zegt niets. Dat KPN eigenaar is van veel merken glasvezel wil niet zeggen dat al die merken opgeheven zijn. Tik je postcode en huisnummer eens in op die Reggefiber site...
excuses u heeft gelijk ;)
even verder uit zoeken

Nu snap ik het bedankt Fiber

Dus Modem in meterkast pleuren
Israpunt onklaar maken in modem pleuren
gewoon hetzelfde als een installatie van een ADSL modem?

ik dacht eigenlijk dat het veel moeilijker was :P
ivm glasvezel

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik denk nu dat ik voldoende informatie heb om
de kabeltjes maar eens aan te vragen (A)

• Fiber

Fiber

Alleen kun je dat glasvezelmodem niet zelf plaatsen, daar heb je sowieso een monteur voor nodig, maar dat merk je vanzelf, als je het aanvraagt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een gedeelte liggen het aansluitpunt in ieder geval ligt al in de meterkast

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je bij het servicepunt dezelfde vage info hebt gegeven als in de openingspost snap ik dat ze je niet echt konden helpen :P Maar goed het is heel simpel, het signaal komt nu ook niet automagisch op de plek waar jij je telefoon hebt staan. Dus er zijn twee mogelijkheden:

- ISRA punt zit gewoon in de meterkast en vanaf daar loopt dus al een telefoonkabel naar je telefoon --> Als dit het geval is kun je die bestaande kabel gewoon gebruik om telefonie van je glasvezel CPE naar je telefoon te krijgen.
- Het ISRA punt zit daar waar je telefoon staat --> In dit geval zul je dus een nieuwe kabel moet trekken vanuit de meterkast naar de telefoon.

Hoe het bij jou precies zit zou je vrij makkelijk moeten kunnen zien lijkt mij :)
Pagina: 1