• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
Ben nu een tijdje aan het zoeken op google, maar ik weet niet of ik de juiste zoektermen gebruik of dat er niet een degelijk tutorial bestaat op het net.

Ik gebruik: Corel Painshop Pro X3
Ik probeer een image van 20cm x 20 cm (150 dpi) te resizen naar :
79cm in de breedte en 99 in de lengte

Je raadt het al. Image zal bij resizen kartels hebben. Ik heb het geprobeerd om het met Bicubic opties te resizen maar nog steeds treed er teveel kartels op. Nu dus mijn vraag. Is het mogelijk om het wel voor elkaar te krijgen zonder de hele image opnieuw te rebuilden ? Nu is de image niet van heel moeilijke kwaliteit dus als het niet hoeftt dan scheelt het mij moeite. En wat zijn precies de zoektermen die ik moet invoeren in google om een juiste tutorial daarvoor te vinden?

van gfx design heb ik weinig verstand van namelijk.
Nog een linkje naar de betreffende image voor een beter idee:
http://i42.tinypic.com/281eecj.jpg

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Die afbeelding ziet er inderdaad niet heel moeilijk uit. Ik denk dat je beste optie is om hem te tracen in een vector programma als Illustrator. Daarna kun je hem zonder kwaliteitsverlies schalen naar elk formaat dat je maar wil ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• SonyEricsson
DP Kunst schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:01:
Die afbeelding ziet er inderdaad niet heel moeilijk uit. Ik denk dat je beste optie is om hem te tracen in een vector programma als Illustrator. Daarna kun je hem zonder kwaliteitsverlies schalen naar elk formaat dat je maar wil ;)
ok adobe pack heb ik.
ga vanuit daar maar even verder zoeken op google :)

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
SonyEricsson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:49:
[...]

ok adobe pack heb ik.
ga vanuit daar maar even verder zoeken op google :)
Hoeveel dpi pak je dan weer?? 150?? ik denk dat het misschiens lukt met photoshop?

• SonyEricsson
Deefje85 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:11:
[...]

Hoeveel dpi pak je dan weer?? 150?? ik denk dat het misschiens lukt met photoshop?
ja 150 ik moet het in 150 dpi afleveren(vraag me niet waarom)
en als het lukt met photoshop / paintshop pro kan je me een duwtje geven in de juist richting?

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
SonyEricsson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:48:
[...]

ja 150 ik moet het in 150 dpi afleveren(vraag me niet waarom)
en als het lukt met photoshop / paintshop pro kan je me een duwtje geven in de juist richting?
Die foto is wel groot moet ik zeggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Doe een cursusje Illustrator en je hebt m in 5 minuten (ok, 15) nagetekend. Daarna even de slagschaduw aan de zwarte lijnen toevoegen en je kan schalen hoe je hem wil hebben zonder maar kartels te krijgen.
Maar goed, cursusje Illustrator (of CorelDRAW) is niet zo makkelijk voor beginners.

De afbeelding is nu 72dpi (42x42 cm), wat inderdaad overeen komt met 20cm bij 150dpi. Je wil heb vergroten naar 79 x 99 cm (Moet het logo dan extra witruimte krijgen of wil je hem echt uitrekken?). Dit is dus bijna 400%! Dat lukt je op geen enkele (bitmap)manier zonder (flink) kwaliteitsverlies. Wil je het strak houden dan kan je alleen het volgende doen:
- Hogere kwaliteit logo vragen (liefst vector-formaat)
- Logo overtrekken in vectorprogramma
- Logo over laten trekken met programma als Vector Magic (zou redelijk goed moeten kunnen, op slagschaduw en verloop na.).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Puur om even een alternatief aan te dragen (ik raad 't niet aan, ik zou 't even in een paar minuten overtrekken in Illustrator): je zou eens kunnen kijken naar voormalig S-Spline. Ik weet niet hoe 't tegenwoordig werkt, maar een paar jaar geleden kon je er nog best aardige resultaten mee behalen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Je kan in Photoshop gewoon overtrekken met de pen tool, heb je meteen in vector.
EDIT: of Corel paint dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 31-12-2011 14:55 ]

Pagina: 1