[LCD TV] Samsung 32d6500 mkv+srt test Serviio vs Allshare

Pagina: 1
Acties:

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb een Samsung 32d6500 en kwam er achter (na heel veel aankloten) dat Samsung's DLNA Allshare bij sommige mkv's (tot nu toe +/- 5% van mijn mkv's) geen srt ondertiteling wilde afspelen. Het lag niet aan de srt files (deze files deden het prima in combinatie met andere mkv bestanden). Dus moest het wel aan de mkv bestanden liggen (het waren 720p afleveringen van de TV serie House).

Op de PC speelde de mkv + srt combinatie prima af met vlc, maar zodra ik hem op de TV opende, was het mis (geen subs). Ook de map opnieuw toevoegen in allshare (zodat hij alle files opnieuw indexeert) hielp niet. Met MediaInfo heb ik geprobeerd te kijken of er iets corrupt was in de file, maar dat was niet het geval. Toen heb ik Serviio geinstalleerd (na een uurtje kloten werkte het) en deze speelt exact dezelfde combinatie van mkv + srt wel af. Als klap op de vuurpijl speelt Allshare ze nu ook af,maar als ik de Serviio server uitschakel dan werkt het weer niet. Serviio heeft dus iets in de programmatuur zitten waardoor het wel om kan gaan met het afspelen van srt in combinatie met bepaalde mkv bestanden.

Nou vraag ik me af of iemand van jullie een idee heeft hoe dit kan? Mijn kennis houdt hier een beetje op en na een middagje aankloten en googlen vroeg ik me af of iemand hier mij verder op weg kan helpen? Zou het aan bepaalde codecs kunnen liggen?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM