[W7] Gedeelde mappen: steeds gevraagd om netwerk wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:21
Hoi,

Ik heb een PC draaien als server, met Windows 7 Professional erop. Dit werkt prima.

Ik heb een aantal mappen met films, muziek e.d. gedeeld.

Deze benader ik door op een andere computer \\SERVER te typen in de verkenner.

De laatste tijd krijg ik echter steeds een inlogscherm voor m'n neus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5p3PPV5NXwZUuTMfb8uOaqKu/full.png
(PCFRANK = mijn werkstation, de server heet gewoon 'SERVER')

Als ik daar de inloggegevens van de account waar de server onder draait invult dan kan ik prima bij m'n shares.

Maar ik heb juist bij het netwerkcentrum op de server ingesteld dat bestanden delen met wachtwoord UIT staat. Ik snap daarom ook niet waarom ik steeds moet inloggen (en niet alleen op deze computer, ook op de andere PC's).

De rechten die ik op de gedeelde mappen heb ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8EVBSWFWvp2ZjqSkd0hXbTvf/full.png

PC's zitten allemaal in dezelfde werkgroep (MSHOME).

Wat moet ik instellen zodat hij niet telkens om een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt? M'n robocopy backup script loopt nu ook in de soep omdat hij niet naar een bepaalde netwerkshare kan schrijven (vanwege rechten).

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2011 15:10 ]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Je kan beter share rechten op Full control zetten, en dan de rechten op NTFS basis zetten(dit is de MS 'standaard).
Al geprobeerd de computer uit de werkgroep te halen en opnieuw toe te voegen? Wachtwoord al eens gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141365

Ga naar Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen en dan wachtwoord delen uitschakelen, staat helemaal onderaan. :) wel op de goede werkgroep natuurlijk. Dit moet het gewoon zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 141365 op 30-12-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:21
Volgens mij heeft het wijzigen van het wachtwoord van de gebruikersaccount op de server het probleem verholpen.

Mocht dit niet zo zijn dan reageer ik hier wel weer :P

Dennisje, de instelling waar jij het over had stond al uitgeschakeld. Dat was namelijk een van de eerste dingen die ik gechecked heb :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2011 14:05 ]