Hoi,
Ik heb een PC draaien als server, met Windows 7 Professional erop. Dit werkt prima.
Ik heb een aantal mappen met films, muziek e.d. gedeeld.
Deze benader ik door op een andere computer \\SERVER te typen in de verkenner.
De laatste tijd krijg ik echter steeds een inlogscherm voor m'n neus:

(PCFRANK = mijn werkstation, de server heet gewoon 'SERVER')
Als ik daar de inloggegevens van de account waar de server onder draait invult dan kan ik prima bij m'n shares.
Maar ik heb juist bij het netwerkcentrum op de server ingesteld dat bestanden delen met wachtwoord UIT staat. Ik snap daarom ook niet waarom ik steeds moet inloggen (en niet alleen op deze computer, ook op de andere PC's).
De rechten die ik op de gedeelde mappen heb ingesteld:

PC's zitten allemaal in dezelfde werkgroep (MSHOME).
Wat moet ik instellen zodat hij niet telkens om een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt? M'n robocopy backup script loopt nu ook in de soep omdat hij niet naar een bepaalde netwerkshare kan schrijven (vanwege rechten).
Ik heb een PC draaien als server, met Windows 7 Professional erop. Dit werkt prima.
Ik heb een aantal mappen met films, muziek e.d. gedeeld.
Deze benader ik door op een andere computer \\SERVER te typen in de verkenner.
De laatste tijd krijg ik echter steeds een inlogscherm voor m'n neus:

(PCFRANK = mijn werkstation, de server heet gewoon 'SERVER')
Als ik daar de inloggegevens van de account waar de server onder draait invult dan kan ik prima bij m'n shares.
Maar ik heb juist bij het netwerkcentrum op de server ingesteld dat bestanden delen met wachtwoord UIT staat. Ik snap daarom ook niet waarom ik steeds moet inloggen (en niet alleen op deze computer, ook op de andere PC's).
De rechten die ik op de gedeelde mappen heb ingesteld:

PC's zitten allemaal in dezelfde werkgroep (MSHOME).
Wat moet ik instellen zodat hij niet telkens om een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt? M'n robocopy backup script loopt nu ook in de soep omdat hij niet naar een bepaalde netwerkshare kan schrijven (vanwege rechten).
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2011 15:10 ]