[html] Apple touch icon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe site en wil daarop netjes een apple-touch-icon includen. Ik weet hoe het moet, maar het wil niet werken. Maar gezien een iPod van die fantastische debug-mogelijkheden heeft, heb ik geen idee wat ik fout doe. Misschien dat iemand hier een idee heeft. Ik heb dit aan m'n <head> toegevoegd:
HTML:
1
2
3
<link rel="apple-touch-icon" href="includes/image/apple-touch-icon-57.png"/>
<link rel="apple-touch-icon" sizes="72x72" href="includes/image/apple-touch-icon-72.png"/>
<link rel="apple-touch-icon" sizes="114x114" href="includes/image/apple-touch-icon-114.png"/>

Die plaatjes bestaan, werken, zijn de juiste grootte, en zitten in het juiste pad als je deze hrefs volgt.

Als ik nu op een iPod met iOS 4.3 de betreffende site aan het homescreen wil toevoegen, is het icoon een autogenerated ding, dus een screenshot van de site, ipv het icoon dat ik opgegeven heb.

Als ik naar dit probleem zoek, krijg ik uiteraard alleen maar instructies hoe het moet (en volgens al die sites doe ik het goed). Ook uit de SDL kan ik niet anders begrijpen dan wat ik doe, de juiste manier is. Ik heb ook al de cache leeggegooid, het bestand los opgevraagd, the usual yadayada en dat helpt natuurlijk niet.

Zijn er soms bekende issues met deze techniek? Of zijn er issues met iOS 4.3? Of wat?
Waarom werkt het niet? :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-12-2011 14:25 ]

日本!🎌

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Dit wordt door de HTML5 Boilerplate gebruikt:
.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<!-- Home screen icon  Mathias Bynens http://goo.gl/6nVq0 -->
<!-- For iPhone 4 with high-resolution Retina display: -->
<link rel="apple-touch-icon-precomposed" sizes="114x114" href="img/h/apple-touch-icon.png">
<!-- For first-generation iPad: -->
<link rel="apple-touch-icon-precomposed" sizes="72x72" href="img/m/apple-touch-icon.png">
<!-- For non-Retina iPhone, iPod Touch, and Android 2.1+ devices: -->
<link rel="apple-touch-icon-precomposed" href="img/l/apple-touch-icon-precomposed.png">
<!-- For nokia devices: -->
<link rel="shortcut icon" href="img/l/apple-touch-icon.png">

Overgens hebben ook sommige "grote jongens" problemen met homescreen icons. Wij gebruiken Basecamp op het werk en dat icoon springt ook steeds terug naar de default op mijn iPhone 4 (iOS 5) homescreen...

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 29-12-2011 14:36 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hm, dat "opeens" zou wel kunnen kloppen, want nu lijkt het "opeens" te werken... Misschien dat iOS er toch een nog wat permanentere cache op nahoudt dan de cache die je kunt legen.

Dan zal ik er verder maar niet teveel aandacht aan besteden. Sowieso niet, nu het werkt, maar als het niet werkt zou het dus best een half uurtje later opeens wel kunnen werken :X

Leuk, dat apple. Nu we toch bezig zijn, kan dit op Android eigenlijk ook?

日本!🎌

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

_Thanatos_ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:58:
Nu we toch bezig zijn, kan dit op Android eigenlijk ook?
Zie regel 6 & 7 van mijn code: "and Android 2.1+ devices". Hoewel ik het niet getest heb.

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 29-12-2011 15:00 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.