Sinds een aantal dagen heb ik Kick XL als provider voor telefoon, tv en internet. Maar ik zit met het volgende, ik ging er vanuit dat je de Amino’s (kastjes voor interactieve tv) gewoon aan kon sluiten op je bestaande kabels, maar dat kan niet omdat er voor tv een ‘eigen’ netwerk wordt opgezet. Je moet dan ook de internet kabel aansluiten op poort 1 op de glasvezelmodem en de televisie kabel op poort 2.
Maar ik wil ook tv kunnen kijken op de 2e etage, maar daar liggen alleen de ‘internet’ kabels. Dus daar werkt de Amino niet op, nu ben ik gaan zoeken naar oplossingen en daar kwamen eigenlijk maar 2 opties uit:
Sowieso moet er een switch komen na poort 2,
* Vanuit de switch een kabel naar een powerline. Zou moeten werken (kpn klanten gebruiken het oa), maar heeft iemand hier ervaring mee?
* Nog een kabel trekken. Dit is alleen voor mij geen optie aangezien alle leidingen in de muur al in gebruik zijn.
Verder heb ik geen andere oplossingen kunnen vinden, misschien heeft iemand nog een idee?
Amino moet bij de tv komen (dus bij Apple TV en Netgear)
Maar ik wil ook tv kunnen kijken op de 2e etage, maar daar liggen alleen de ‘internet’ kabels. Dus daar werkt de Amino niet op, nu ben ik gaan zoeken naar oplossingen en daar kwamen eigenlijk maar 2 opties uit:
Sowieso moet er een switch komen na poort 2,
* Vanuit de switch een kabel naar een powerline. Zou moeten werken (kpn klanten gebruiken het oa), maar heeft iemand hier ervaring mee?
* Nog een kabel trekken. Dit is alleen voor mij geen optie aangezien alle leidingen in de muur al in gebruik zijn.
Verder heb ik geen andere oplossingen kunnen vinden, misschien heeft iemand nog een idee?
Amino moet bij de tv komen (dus bij Apple TV en Netgear)