Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't volgende issue waar ik al een tijdje m'n hoofd over breek en niet uitkom.

Specs:
Sony HX800 46" 3Dtv
Hangt met een HDMI 1.4 kabel aan de pc.
Specs pc: inventaris: pc

De tv hangt in z'n eentje aan de GT520.

Als ik een 3D bluray wil gaan kijken, zorg ik ervoor dat de TV het enige scherm is dat Windows gebruikt.
Dan zet ik in Nvidia Control Panel de 3D stereoscope aan.
Vervolgens stel ik als resolutie 1920x1080 in op 24hz (hoger gaat niet).

Dan start ik Cyberlink PowerDVD 11 op en start ik de 3D Bluray.
Helaas loopt dan de audio/video niet synchroon.
Ook in Total Media Theatre 5 gebeurd hetzelfde.

Stel ik echter de resolutie in op 1280x720 @ 60 hz, dan werkt het wel prima!

Afspelen van 2D content op 1920x1080 (zonder dat 3D stereoscope aan staat) gaat wel prima!

De drivers zijn allemaal up-to-date.
Firmware van de tv is ook up-to-date.
Andere HDMI kabel maakt geen verschil.
Ook het aansluiten van de tv op de andere videokaart (560ti) maakt geen verschil.
Ook is er geen verschil tussen het afspelen van een 3D film via m'n bluray speler in de pc of dat een ISO is.

Wie o wie heeft dé oplossing voor deze kwestie? :)
Ik zou graag gewoon soepel op Full 3D HD m'n films kijken.

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Had ik ook met powerdvd 11.
Powerdvd maar verwijderd.

Gebruik nu TMT5 v5.0.1.114 (@ windows 7)
Zet eerst de resolutie op 1080p24Hz wanneer ik stereoscopic enable, dan start ik TMT5 op en speel ik de 3D blu ray af en de resolutie wordt behouden.

Gebruik je ook NVIDIA 3DTV Play?

Wilde gok, misschien heeft het te maken met je SLI setup? Haal de GT er eens uit.

[ Voor 12% gewijzigd door petillan op 29-12-2011 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het hier ook met TMT5, zoals gezegd.
3DTV play gebruik ik niet. Doe geen 3D games op mijn tv.

• petillan
Dus in TMT/PowerDVD gebruik je HDMI1.4 device bij de 3D settings ipv NVIDIA 3D Vision Ready Display?
Maar 3DTV Play heb je toch nodig om stereoscopic te enablen op je 3D HMDI1.4 HDTV?

Ik raad toch aan om in TMT/PowerDVD NVIDIA 3D Vision te gebruiken als 3D viewing method.
Maar daarvoor moet je 3DTV Play wel activeren.
I suggest to use NVIDIA 3DTV Play when you don't have the NVIDIA glasses, it is free if you have the NVIDIA 3D VISION kit (IR emitter etc...) otherwise you need to pay for it.

But it is "included" in the nvidia driver and if you plug in the nvidia IR emitter the 3DTV Play software will be activated. So lets just emulate the IR emitter

*You need a 3D Vision compatible graphics card, you need a 3D Vision compatible display (tv, monitor, projector).
*Install the (latest) nvidia geforce graphic drivers + stereoscopic support
*MS Device Simulation Framework
*Extract the above zip archive, run DSFx64Runtime.msi (64bit) or DSTx86Runtime.msi (32bit) as administrator. After installation run init_x64.bat (64bit) of init.bat (32bit) as administrator.
*By running enablestereo.bat (as administrator) you emulate the IR transmitter and you can select in the nvidia control your 3D display when setting up stereoscopic. When you don't want to run the bat file each time manually, you can put him also in your startup directory: C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
and edit the bat file from
start cscript enablestereo.wsf
to
start /min cscript "C:\DirectoryWhereYouExtractedTheZipArchive\enablestereo.wsf "

It is possible you need to reboot your computer.

Verwijderd

Topicstarter
3DTV Play is alleen voor het spelen van games.
Het weergeven van 3D BD Film Content kan prima zonder die plugin.
TV ziet ook prima het 3D signaal op zowel 1080p als 720p, krijg ook een melding rechts onderin.
't gaat er dus ook niet om of het signaal wel/niet aankomt, want dat doet het wel.

't gaat er om dat de audio/video op 1080p niet synchroon loopt.
Waar heb je bovenstaand bericht vandaan? ik zie zoiets graag met bron vermelding. Ik ga niet klakkeloos maar iets uitvoeren op mijn systeem. :)

• petillan
Heb ik zelf getypt op avsforum en een nl versie staat in het in het HTPC 3D topic.
Origineel staat hier: http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewtopic.php?f=105&t=13176
Edid override moet je niet doen.

Ik weet dat je audio video niet synchroon loopt. Ik had dit ook een keer en ik dacht (maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen) dat het was omdat ik mijn script voor 3DTV Play te activeren niet had opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens naar kijken, maar ik heb eerlijk gezegd twijfels of dat de oplossing gaat zijn.
Want waarom loopt het wel synchroon op 720p en niet op 1080p :?
Lijkt mij dat als 3DTV Play dé oplossing zou zijn, het wel bekender zou zijn.
Pagina: 1