op zoek naar een NAS voor mijn wensen...

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

• semt-x1981
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een NAS, maar aangezien er zoveel keuze is weet ik niet welke goed voor mij is.

Ik zoek een NAS die met Windows en Mac (OSX) om kan gaan.
Uiteraard via het netwerk data op kunnen slaan.
Zou leuk zijn als het iTunes ondersteunt.
Het liefst ook met Smartphone (android) ondersteuning. Foto's,muziek en films streamen (via 3G/Wifi) en niet eerst kopieren naar SD van de smartphone, maar echt streamen.

En dat alles nog redelijk makkelijk te bedienen. Zelf dacht ik aan een WD My Book Live, maar misschien dat jullie andere opties hebben? Ik hoor graag van jullie, en bedankt alvast!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 09:52
Kijk eens naar een synology. Werkt met windows en Mac OSX, kan als itunes server dienen, maar ook streamen via web interface of via een Android App. Mooiste is nog hij kan streamen naar een Airport Express.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

semt-x1981 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:42:
Ik zoek een NAS die met Windows en Mac (OSX) om kan gaan.
Kunnen ze bijna allemaal.
Uiteraard via het netwerk data op kunnen slaan.
NAS staat al voor Network Attached Storage :+ . Kunnen ze allemaal dus.
Het liefst ook met Smartphone (android) ondersteuning. Foto's,muziek en films streamen (via 3G/Wifi) en niet eerst kopieren naar SD van de smartphone, maar echt streamen.
Gewoon een FTP client installeren op je smartphone. Streamen kunnen ze niet allemaal (even soepel) though, maar dit is meer client-related.

Wat heb je zelf al gevonden en wat is je budget?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op GoT. Het is hier de bedoeling dat je eerst zelf het nodige uitzoekwerk verricht voordat je dergelijke topics gaat posten. Veel informatie is namelijk in de diverse fora te vinden. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om je vraag zomaar hier neer te gooien. Je zal echt zelf aan de bak moeten.

Kijk bijvoorbeeld eens hier:

Het grote QNAP topic - Deel 2
Het grote Synology topic deel 3
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
Het grote Netgear NAS topic

Ik weet 110% zeker dat je daar het antwoord op je vragen gaat vinden :)
Kom je er na het lezen van al die topics nog niet uit, stel dan alsnog je vraag en geef dan duidelijk aan wat je al gedaan hebt en wat je specifieke vraag/wens is.

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 29-12-2011 10:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• semt-x1981
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
Budget is niet helemaal bepaald. Maar tot 200? mag eventueel iets meer.
Het mooie lijkt mij dat ik via een app direct in de NAS kom en fotos en muziek kan streamen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Synology heeft gratis app's voor Android om bijvoorbeeld je foto's vanaf je NAS te bekijken.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Met synology audio kan je ook muziek vanaf je synology naar je iphone of android device streamen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

semt-x1981 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:53:
Budget is niet helemaal bepaald. Maar tot 200? mag eventueel iets meer.
Het mooie lijkt mij dat ik via een app direct in de NAS kom en fotos en muziek kan streamen.
Ook heel mooi om een selectie te maken op je budget:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/685/nas-behuizingen.html

Hierna kan je kijken welke het beste aansluit op je wensen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zie het commetaar van Microkid, ik had het zelf bijna niet beter kunnen verwoorden, alleen TS is reeds sinds Januari 2009 bekend op GoT en zou dan ook beter moeten weten. Dit topic gaat dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.